Page 2 of 11
Posted: 10 Aug 2006, 19:07
by BmwFredrik
Hollizini wrote:BmwFredrik wrote:Dr:mengele va en läkare under andra världskriget som utförde grymma/sjuka tester på fångarna i Auswicths
Mengeles fader ägde en fabrik som tillverkade jordbruksmaskiner. Fabriken existerar ännu och drivs av Josef Mengeles son Rolf Mengele, är säkert därför det stod så på maskinen.
tack så mkt för det svaret så dena gåta blev löst
Posted: 10 Aug 2006, 19:08
by BmwFredrik
hastighetsmätaren i klumpen läcker är det någon som har ett bra tips på hur man ska kunna få den att bli tät??
Posted: 10 Aug 2006, 20:41
by Strandholm
jaarå. bara skruva loss den och på med silicon och dit med den igen.
Posted: 10 Aug 2006, 20:55
by bmwpatrik
Fan va trist med rost, finns fan inget jag hatar mer än rost tror jag.
Men de där fixar du ju ganska fort om du får tag i en svets.
Posted: 10 Aug 2006, 21:07
by BmwFredrik
Amplify wrote:jaarå. bara skruva loss den och på med silicon och dit med den igen.
det enda jag hade liggande va konstruktionslim så jag testade med de. får se imorgon om det läcker eller inte!!
Posted: 10 Aug 2006, 21:14
by BmwFredrik
bmwpatrik wrote:Fan va trist med rost, finns fan inget jag hatar mer än rost tror jag.
Men de där fixar du ju ganska fort om du får tag i en svets.
jo du vet jag pratade med görvell!!
jag skulle få låna hans garage och plåt skulle jag få, sen svets har han ju!!
tur att man är en gammal svetsare som vet vad man gör!!
Posted: 12 Oct 2006, 14:52
by M_power86
hehe rolig historia om den där dr mengele.
är detta projekt nerlagt lr?
Posted: 12 Oct 2006, 21:24
by macke_osse
ne det är inte nerlagt tar lite tid bara..
hans far backade in i bilen
så den är på reparation tror jag ?!
ska bli kul att se denna sen
Posted: 19 Oct 2006, 13:51
by BmwFredrik
har tyvärr inte hunnit med mkt pga att min far backade in i min bil så den har vart iväg och blivit lagad!!
men nu är det fixat så vi får se hur mkt man hinner med här framöver!!
Mvh Fredrik
Posted: 30 Dec 2006, 15:36
by macke_osse
Den ser lite kall ut nu
Posted: 21 Apr 2007, 22:18
by BmwFredrik
nu har äntligen det börjat hänt lite grejer i fabriken hemma hos Eriksson
införskaffade mig en ny bil här i veckan av sjöbba här på forumet..
orkar inte med rostlagning
hoppas nu detta blir ett litet start skott för mig solen har börjat värmt och skruvar känslorna bara flödar
ska hjälpa polarn med hans e21 före besiktningen så han kan lägga i sin rova!!
Posted: 06 May 2007, 13:23
by sjöbba
får se lite mer bilder nu då....
man är ju lite intresserad av hur det går med "gamla bettan"
Posted: 20 May 2007, 03:56
by M_power86
Händer det nått lite nya bilder på bilen skulle va skojj =D
Posted: 20 May 2007, 18:47
by BmwFredrik
motorn på plats
hoppas på uppstart snart..
ska fixa fler bilder[/img]
Posted: 20 May 2007, 19:08
by Bonje
Hoppas uppstarten går smärtfritt...
Vet du vad det är för tjomme som har byggt "dom där" insugen? Tycker det ser exakt ut som det jag har lagat till Axel.
Axel har en orange E30 här i stan, hade sånt insug på sin gammla motor. Det skulle ju hålla skitbra för 2 bar hade byggherren lovat. Axels var spräckt på flera ställen efter att ha laddat 1,4 bar. Jag har lagat det två ggr. Sist svetsade jag pinnar i det för att det skulle hålla.
Det ser inte för roligt ut invändigt runt trattarna kan jag lova. Axels trattar var bara punktade mot runnerserna och det var glipor och hade bränt hål på flera ställen. Matchportningen mot original flänsen såg också bedrövlig ut tyvärr.. I hans fall hade nog original insug gett mer effekt tyvärr..
Om ditt ser likadant ut så hoppas jag det var billigt i alla fall..
En glad nyhet är väl att den nya ägaren till den motorn körde 11,4? på Emmaboda.
Lycka till med bygget!
Posted: 20 May 2007, 21:12
by BmwFredrik
Bonje wrote:Hoppas uppstarten går smärtfritt...
Vet du vad det är för tjomme som har byggt "dom där" insugen? Tycker det ser exakt ut som det jag har lagat till Axel.
Axel har en orange E30 här i stan, hade sånt insug på sin gammla motor. Det skulle ju hålla skitbra för 2 bar hade byggherren lovat. Axels var spräckt på flera ställen efter att ha laddat 1,4 bar. Jag har lagat det två ggr. Sist svetsade jag pinnar i det för att det skulle hålla.
Det ser inte för roligt ut invändigt runt trattarna kan jag lova. Axels trattar var bara punktade mot runnerserna och det var glipor och hade bränt hål på flera ställen. Matchportningen mot original flänsen såg också bedrövlig ut tyvärr.. I hans fall hade nog original insug gett mer effekt tyvärr..
Om ditt ser likadant ut så hoppas jag det var billigt i alla fall..
En glad nyhet är väl att den nya ägaren till den motorn körde 11,4? på Emmaboda.
Lycka till med bygget!
en kille i hofors har gjort det åt mig, tråkigt om det blir som du säger
isåfall får jag väl slänga på orginal eller köpa ett riktigt från ppf
Hur gick det med delarna du köpte av mig då? fick du till skärmen??