Page 2 of 3

Posted: 28 Dec 2008, 23:23
by Schniff
Såg den på blackrace i Borås i sommras. Stod jämte lineuppen men han dök juh aldrig upp så jag fick prata av mig.. Svinit fräsch va den iaf!!

(men jag hade inte heller haft dom bakljusen)

Posted: 28 Dec 2008, 23:43
by shomakie
Jäkligt najs...gillar motorrummet...alldeles lagom =)

Posted: 28 Dec 2008, 23:46
by wallin
^Tonix^ wrote:Dev va snygg! Skulle få vara lite lägre fram i..

Spec på motorn?

:)
får tacka för alla fina kommentarer :D
och för dom fina bilderna pelko tog!

har just köpt bilen och är ej byggherre :wink:
men färgen är bmw a08 ej orginal på denna bilen

fick med ett coiloverkitt d2
som ska monteras
sitter bilstein på nu

motorn är inget speciellt,
v12 kolvar
m50 stakar
orginal topp
cat cam
grenrör från ppf
kullagrat gt2876R
haltech e11v2
lite nuke grejer osv

zf från diesel
618 platta
sinter
grövre kardan

stora diffen tror det sitter 391utv

ang färg på fälgar så är inget bestämt än :D
men modellen 90tal stämmer med bilen 90 tal där med!
inget sönder stylat på denna i min ägo iaf :)

Posted: 28 Dec 2008, 23:53
by Vision79
Bilen är byggd av Patte här på forumet och den gick 11,4@201km/h 2006, sedan köpte B Tayebi den av Patte som lackade om den och installerade ett Haltech etc..

Har du sålt M3:an till han nudå lr?

Posted: 28 Dec 2008, 23:59
by pelko
Har den gått 11.4 med samma maskin och effekt som nu?

Vad för däck?

Isåfall är det jävligt bra tycker jag med tanke på effekten.

Mvh Mathias

Posted: 29 Dec 2008, 00:03
by Bmwandreas
Måste vara fin respons va?
Men det är väl en GT3076 inte en GT2876 turbo?

Posted: 29 Dec 2008, 00:05
by Vision79
pelko wrote:Har den gått 11.4 med samma maskin och effekt som nu?

Vad för däck?

Isåfall är det jävligt bra tycker jag med tanke på effekten.

Mvh Mathias


gatdäck , 1,7 60-fot

vi bromsade den till 391whp will ja minnas och 600nm, kranade på lite uppe på Sättna så d var kanske runt 420-450whp

Samma maskin men med "chippad" orginal bosch box..

Har massa bilder på rostlagning o annat från den, ev bromspapper från Motornord oxå, den gick bra då :)

Posted: 29 Dec 2008, 00:11
by pelko
Det går att åka fort för rimliga pengar med andra ord :)

Mvh Mathias

Posted: 29 Dec 2008, 00:14
by wallin
Bmwandreas wrote:Måste vara fin respons va?
Men det är väl en GT3076 inte en GT2876 turbo?


fick den specen av föregående ägare
men kompressor kåpan är identisk med min gt35a
svarar skitfint med det agget
kan nog skicka morsan till affären med den bilen :D

pelko
inte riktigt samma grejer då och nu!


vision79
köparen av min m3 turbo får hänga ut sig själv på forumet om han vill!

Posted: 29 Dec 2008, 00:15
by Vision79
pelko wrote:Det går att åka fort för rimliga pengar med andra ord :)

Mvh Mathias


Ja absolut..d fanns skeptiker redan då..V12 kolvar går sönder gå inte köra så med org box..bla bla..vet man vad man gör går d tydligen ;)

Lycka till med bilen (wallin) och att pelko får ta många fina bilder på den :)

Posted: 29 Dec 2008, 00:21
by pelko
Det kommer garanteras fotas mycket i sommar och jag ska råna banker och anlita polacker för att ta upp jakten seriöst på att åka snabbare än Wallin 2009 hähä 8) :lol: :)

Hade varit så jävla kul om man själv fick till en bil som gick lika fint i maskin till nästa år.

Mvh Mathias

Posted: 29 Dec 2008, 08:19
by Vision79
Edit:

Det satt inte en Schrick 272 kam i den men en CATCAM med samma "spec" och Grenröret gjorde Ragge, men det har kanske ändrats.

diffen är ifrån en M3

ska vara en gt2876r med t25 fläns

men BT har gjort en hel del fina ändringar så d kan va annorlunda mot hur setupen va förut :)

finns bilder på den från Sättna -06 på www.mek.nu

Posted: 30 Dec 2008, 22:27
by JErngren
Snygg SUV! 8)

Posted: 30 Dec 2008, 22:35
by Nilsan
Fränt Jåske! : ) back to basic nudå med e30 hehe..

Posted: 30 Dec 2008, 22:43
by pelko
JErngren wrote:Snygg SUV! 8)


Tänk inte på tredje bilden uppifrån, den ljuger mycket. Men ca 10mm fram kan man sänka till, annars är den perfekt.

Mvh Mathias

Posted: 30 Dec 2008, 23:05
by Jasu
Bilen är perfect!