Bilder: Wallins 325 E30 med andningshjälp.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
^Tonix^ wrote:Dev va snygg! Skulle få vara lite lägre fram i..
Spec på motorn?
får tacka för alla fina kommentarer
och för dom fina bilderna pelko tog!
har just köpt bilen och är ej byggherre
men färgen är bmw a08 ej orginal på denna bilen
fick med ett coiloverkitt d2
som ska monteras
sitter bilstein på nu
motorn är inget speciellt,
v12 kolvar
m50 stakar
orginal topp
cat cam
grenrör från ppf
kullagrat gt2876R
haltech e11v2
lite nuke grejer osv
zf från diesel
618 platta
sinter
grövre kardan
stora diffen tror det sitter 391utv
ang färg på fälgar så är inget bestämt än
men modellen 90tal stämmer med bilen 90 tal där med!
inget sönder stylat på denna i min ägo iaf
http://www.garaget.org/?car=312617" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilen är byggd av Patte här på forumet och den gick 11,4@201km/h 2006, sedan köpte B Tayebi den av Patte som lackade om den och installerade ett Haltech etc..
Har du sålt M3:an till han nudå lr?
Har du sålt M3:an till han nudå lr?
Last edited by Vision79 on 29 Dec 2008, 07:55, edited 1 time in total.
Har den gått 11.4 med samma maskin och effekt som nu?
Vad för däck?
Isåfall är det jävligt bra tycker jag med tanke på effekten.
Mvh Mathias
Vad för däck?
Isåfall är det jävligt bra tycker jag med tanke på effekten.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
pelko wrote:Har den gått 11.4 med samma maskin och effekt som nu?
Vad för däck?
Isåfall är det jävligt bra tycker jag med tanke på effekten.
Mvh Mathias
gatdäck , 1,7 60-fot
vi bromsade den till 391whp will ja minnas och 600nm, kranade på lite uppe på Sättna så d var kanske runt 420-450whp
Samma maskin men med "chippad" orginal bosch box..
Har massa bilder på rostlagning o annat från den, ev bromspapper från Motornord oxå, den gick bra då
Det går att åka fort för rimliga pengar med andra ord
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Bmwandreas wrote:Måste vara fin respons va?
Men det är väl en GT3076 inte en GT2876 turbo?
fick den specen av föregående ägare
men kompressor kåpan är identisk med min gt35a
svarar skitfint med det agget
kan nog skicka morsan till affären med den bilen
pelko
inte riktigt samma grejer då och nu!
vision79
köparen av min m3 turbo får hänga ut sig själv på forumet om han vill!
http://www.garaget.org/?car=312617" onclick="window.open(this.href);return false;
Det kommer garanteras fotas mycket i sommar och jag ska råna banker och anlita polacker för att ta upp jakten seriöst på att åka snabbare än Wallin 2009 hähä
Hade varit så jävla kul om man själv fick till en bil som gick lika fint i maskin till nästa år.
Mvh Mathias
Hade varit så jävla kul om man själv fick till en bil som gick lika fint i maskin till nästa år.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Edit:
Det satt inte en Schrick 272 kam i den men en CATCAM med samma "spec" och Grenröret gjorde Ragge, men det har kanske ändrats.
diffen är ifrån en M3
ska vara en gt2876r med t25 fläns
men BT har gjort en hel del fina ändringar så d kan va annorlunda mot hur setupen va förut
finns bilder på den från Sättna -06 på www.mek.nu
Det satt inte en Schrick 272 kam i den men en CATCAM med samma "spec" och Grenröret gjorde Ragge, men det har kanske ändrats.
diffen är ifrån en M3
ska vara en gt2876r med t25 fläns
men BT har gjort en hel del fina ändringar så d kan va annorlunda mot hur setupen va förut
finns bilder på den från Sättna -06 på www.mek.nu
JErngren wrote:Snygg SUV!
Tänk inte på tredje bilden uppifrån, den ljuger mycket. Men ca 10mm fram kan man sänka till, annars är den perfekt.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com