Film: Bäckis e21 dragrace
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
r.ivars wrote:02 var det väl?
Ärtan var med i ett reportage 02 med sin 10s e30 och då hade bäckis kört 9or med e21an redan..
NIX, de hade bilen inte den där svettiga stripen efter sidan,Fan misstar ni Bäckis för gamal farbror?!?
År 2002 var bilen med i bilsport, då hade den inte strippen! dessutom strydes bilen med haltech och de mesta va super sneak.Haltech styrsystem och GT40 turbo, std botten med svarvade kolvar!
Som bilen framförs så hade väl precis ett Autronic monteras!
Alltså 2003
Nicke kan garanterat svara när de va, om nu inte minnet börjat avta?
Last edited by christoffer jansson on 11 Dec 2008, 09:08, edited 1 time in total.
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
christoffer jansson wrote:r.ivars wrote:02 var det väl?
Ärtan var med i ett reportage 02 med sin 10s e30 och då hade bäckis kört 9or med e21an redan..
NIX, de hade bilen inte den där svettiga stripen efter sidan,Fan misstar ni Bäckis för gamnmal farbror?!?
År 2002 var bilen med i bilsport, då hade den inte strippen! dessutom strydes bilen med haltech och de mesta va super sneak.Haltech styrsystem och GT40 turbo, std botten med svarvade kolvar!
Som bilen framförs så hade väl precis ett Autronic monteras!
Alltså 2003/2004.
Nicke kan garanterat svara när de va, om nu inte minnet börjat avta?
Reportaget i bilsport kom ut i nr 4 2002,så det va på sommarn sen han drog av 9.5 sec repan på Tullinge.
Rätt lustigt den tidningen ligger just nu på skithuset hemma hehe.
mvh
Den e inte lång men den e smal
- Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
- christoffer jansson
- Posts: 455
- Joined: 16 Jun 2007, 14:47
- Location: Torsåker
Doktorn wrote:vad den tar sig snabbt, låter inte som han använder launch ens..
han ställde tändningen *fel* så avgasventilerna hann öppna och förbrännings energin sparkade igång turbon ändån ... snik ALS coolt
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
cerveza wrote:Doktorn wrote:vad den tar sig snabbt, låter inte som han använder launch ens..
han ställde tändningen *fel* så avgasventilerna hann öppna och förbrännings energin sparkade igång turbon ändån ... snik ALS coolt
Jo det är ju launch... men den svarar ju skitsnabbt på gasen, han går ju i stage på tomgång och den ruppar upp fint när det blir grönt!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Doktorn wrote:cerveza wrote:Doktorn wrote:vad den tar sig snabbt, låter inte som han använder launch ens..
han ställde tändningen *fel* så avgasventilerna hann öppna och förbrännings energin sparkade igång turbon ändån ... snik ALS coolt
Jo det är ju launch... men den svarar ju skitsnabbt på gasen, han går ju i stage på tomgång och den ruppar upp fint när det blir grönt!
han körde inte launch... han ställde tändningen så att den stod närma att avgasventilen öppnade.. den stod så hela tiden på lägre belastning. han fibblade inte med nån launch när han hade stegat in...
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.