Page 2 of 9

Posted: 06 Apr 2009, 21:21
by dre racing@
Rikard B wrote:varför 2 expansions kärl i volvon ?,kommer bli en farlig e30 ialf
den ena är servo olja, men båda kommer bytas mot alu-tankar i år

Posted: 02 Nov 2009, 13:48
by dre racing@
har fått tiggat i hop båda grenrören, jag tycker det blev rätt bra!

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Så här står bilen nu:
Image

Posted: 02 Nov 2009, 14:35
by Mr EmCom
Apfränt :)

Posted: 02 Nov 2009, 19:06
by Turboá
Image



Image
Image
Image

Posted: 02 Nov 2009, 21:08
by peppe
_Kalle_ wrote:
Zwofurti wrote:är det möjligt att smälla på en e34 bakvagn på e30n?

kanske bara att korta av balken lite å köra med fälgar med hög et..?
det var väl den operationen Peps persson höll på med på sin vita? :lol:

No offence, Peppe ;)
Omöjligt är det inte, men min var ingen orginal M5 bakvagn.


Ärligt, kör hellre sug motor än att förstöra motorn med dessa 19T agg, och nej dom är inte rätt någonstans inte ens på en orginal volvo motor. :P

I övrigt, ett bygge i helt rätt stil :D

Posted: 03 Nov 2009, 07:34
by dre racing@
jag har möligheten att testa nu med dessa agg och kommer att göra det, om det inte funkar så är det ju bara hinka dit org grenrören igjen.

jag kan inta fatta varför det inte kommer funka...

Posted: 03 Nov 2009, 07:36
by dre racing@
Turboá wrote:Image



Image
Image
Image
:?: :?:

Posted: 03 Nov 2009, 07:38
by dre racing@
Turboá wrote:Image



Image
Image
Image
:?: :?:

Posted: 03 Nov 2009, 17:12
by peppe
dre racing@ wrote:jag har möligheten att testa nu med dessa agg och kommer att göra det, om det inte funkar så är det ju bara hinka dit org grenrören igjen.

jag kan inta fatta varför det inte kommer funka...
Allt funkar, jag skulle kunna bajsa igenom en 10mm slang också, men föreställ dig om jag istället skulle bajsa igenom en 3 tums slang...

Det kommer att funka, du kommer säkert bli nöjd det tvivlar jag inte på.

Posted: 03 Nov 2009, 17:37
by HenrikF
peppe wrote: Allt funkar, jag skulle kunna bajsa igenom en 10mm slang också, men föreställ dig om jag istället skulle bajsa igenom en 3 tums slang...
Blir bra material till en tysk porrfilm iaf:)

Posted: 03 Nov 2009, 18:44
by dre racing@
peppe wrote:
Allt funkar, jag skulle kunna bajsa igenom en 10mm slang också, men föreställ dig om jag istället skulle bajsa igenom en 3 tums slang...

Det kommer att funka, du kommer säkert bli nöjd det tvivlar jag inte på.
Min volvo suger ur ett 3" rör och bajsar ur ett 3,5", det får hålla för mig.
Det här skall vara en hållbar busbil för gatan :) Inget jättetrim.
Jag kommer att lägga bromskurvan här så fort det är klart.

det enda jag saknar nu är lämpliga spridare...

Posted: 03 Nov 2009, 19:50
by Nobbe
Tror de blir skitbra.
Hoppas över vad alla andra säger å kör efter eget tänk, det gillas.

Posted: 03 Nov 2009, 20:28
by peppe
Som sagt, tror inte du kommer bli besviken. Men jag lider väl av någon syndrom.

Då jag ser en S38:a så tänker jag lite annars än många andra kanske, jag ser bara 4-siffrigt i stortsett :)

Det är alltid bra att göra på sittvis, men ibland kan det kosta också ;)

Posted: 16 Nov 2009, 17:27
by dre racing@
da har jeg fått gjort litt på bilen i helga også. ikke mye igjen nå altså :)


har laget "spesial" skiver skruene som holder turboene, disse har jo en lei tendens til og løsne med tida, bare banker ene delen av skiva ned og andre opp.
Image

Dette her irriterer meg veldig!!!! Diffen skulle ha sitti par cm lengre bak!
drivakslene peker skrått bakover :( åssen jeg har fått til detta så feil veit da egenli faan for jeg målte senter i drivaksel festet til den diffen som satt der og gjorde samme med m5 diffen, menmen, kan ikke se hvorfor det ikke funker alikevel.
Image

turboplassering
Image
Image

har begynt med eksosanlegget, blir 3" med 1 demper bakerst
Image
Image

her ser dere røret som eksosen fra den første turboen skal ned i, mangler en v-bånd skjøt for å få dette slik jeg vil
Image

bilen med vinterdekka på :)
Image
Image

Posted: 16 Nov 2009, 17:38
by R.Larsson
Fan detta ser ju riktigt gött ut! :D
Tycker om att de finns folk som provar sig fram själva o inte bygger som alla andra!
Va har du för spec på motorn, kolvar stakar osv?
Lycka till nu!

Mvh Larsson

Posted: 16 Nov 2009, 17:57
by dre racing@
kolvar/stakar är fortfarande original :(
det beror på ekonomin...
men den orkar väl lite ladd org botten med, så får man ju testa hur konseptet fungerar.
är ju lätt att riva ur motorn och gå igjenom den vid en senare tidspunkt.

är väl kolvarna som spicker när man närmar sig 1bar i ladd, men vid 1 bar så är jag redan nöjd med effekten :)

Kabelhärvan til sprutet är redan kopplat färdig och det blir mappning av MBE sprut före jul!

Posted: 16 Nov 2009, 18:38
by Bmwandreas
Det kommer bli sjukt bra respons!