Page 2 of 14
Posted: 28 Apr 2006, 21:33
by thoms`n
kat kolvar?
Posted: 29 Apr 2006, 16:36
by Mirre
Alla 325 har kat!
Kolvarna kommer ifrån årsmodel -86, -87.
Posted: 01 May 2006, 08:49
by Zwofurti
Mirre wrote:Alla 325 har kat!
Kolvarna kommer ifrån årsmodel -86, -87.
men det finns juh nån högkompad b25:a. med le-jetronic. är det inte-86:an som har det? utan kat.
Posted: 01 May 2006, 11:36
by affe
finns högkompade b25 -86 utan lambdastyrt motronic
Posted: 01 May 2006, 11:52
by Zwofurti
okej, läste på autopower att det finns 325 med LE-jetronic också, men det var väl bara svammel.
ska inte förstöra tråden mer, sorry.
Posted: 01 May 2006, 14:20
by Mirre
Caulev wrote:Men skall du köra på Meca nu på onsdag eller?
Lycka till förresten

Nej det blir ingen körning för min del nu på onsdag, då jag inte har frontspoiler, fuelcel och m/t däcken hemma
Men brorsan ska köra med sin...och vinter däck då hans m/t däck kommer samtidigt som mina!
Jag ska bara titta på så länge

Posted: 05 May 2006, 17:05
by Mirre
Posted: 11 May 2006, 07:21
by Krillian
Häääärligt.. hört att du har lite kvar å göra på din bil

du får bjuda på en åktur sen

Posted: 11 May 2006, 08:16
by Mirre
Klart att du kan få åka ...ska bara fixa blöjor till dig innan
Film på brorsans personbästa..
E-RACERS
Med kass 60fot på 1,85 och för mjuka stötdämpare.
Annars samma uppsättning som föra året.
Posted: 11 May 2006, 08:48
by Krillian
Mirre wrote:Klart att du kan få åka ...ska bara fixa blöjor till dig innan

ahahahahahhahahahahaha .. sååå kul . tror faktiskt jag klarar mig utan

mene du får säga tii när den e klar. så kan man ju åka en liten sväng
ska kolla på filmen nu
EDIT: måste faktiskt säga att den går bättre än vad d ser ut på film.
Posted: 13 May 2006, 21:34
by Mirre
Liten uppdatering.
Fuelcelen kom aldrig, så jag fick montera denna istället.
Dubbla pumpar ska väl räcka till 170 hk minst...eller?
Jag föredrog att dra ett stort rör fram och ett litet i retur, istället för tre små .(två fram o ett retur)
Om allt fungerar som det ska och det inte blir strul med elen eller läckage, så blir det uppstart imorgon

Posted: 14 May 2006, 08:11
by Svintoleffe
Jag har baar en fråga efter som att du skriver att ms&s är bra, kanm man använda det på en sugmotor, elelr ska man ta o skaffa sig ett unichip.?
Posted: 14 May 2006, 08:38
by Per Eriksson
Klart att det funkar på en sugmotor.
Posted: 14 May 2006, 09:13
by Mirre
När jag kör in till SBP så har jag ingen överladdning, det fungerar så bra så att man inte märker att motorn är kompsänkt (ca 7,5:1).
Sist jag besiktigade min röda så hade jag en 2,6L turbo motor i. Fick helt kanon avgas värde, rättare att säga "precis vad besiktnings gubben ville ha för Co vädre" då jag hade datorn med!

Bilen är en -89:a där katalyssatorn måste fungera.
Ms&s är som ett trimchip, fast det är du som ställer in den efter just din motor!
Autronic fungerar också på sug motorer, men 10 gånger dyrare.

Posted: 14 May 2006, 14:20
by Svintoleffe
Mirre,
Är dte något mer man behvöer för o få ms o funka. eller behvöer man baar kölpa ms o o ställa in det.?
Kan du förklara lite mer. så vorde det snällt.
För jag åker antingen på o skaffa unichip elelr typ ms.
Vet inte hur jags ak göra, för jag stå i stadiet där dt böärjar o bli svårt o modda mer nu.
Posted: 14 May 2006, 20:38
by Mirre
Jaha , nu har man startat skitet..och det funkar
Film på det!
Lysna noga på komentatorn..säg snabbt "första uppstarts test" 10 gånger i rad
Första uppstarten
Svintoleffe:
Det man behöver till en fungerande Ms&s.
Färdigt byggd box:
2st tändmoduler ifrån Saab (bosh nummer 0 227 100 124 eller 0 227 100 139)
En lufttempgivare (ford, samma gänga som i lambdasond)
En spjällägesgivare (mazda 626, sen 80tal med insprut)
Trigger skivan får slipas ner så att bara tre kuggar finns kvar. (vid 50 grader innan ö.d. ska den första kuggen stå under induktiva givaren)
Man klipper bort kontakten till motronic/l-jetronic och slänger den tillsammans med boxen. Sen lödar ma in Ms i den befintliga kabelhärvan.
Sen hämtar man programvara på
www.ms-nordic.tk