Mirres m20 turbo 6.86@170km/h (201m)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

thoms`n
Posts: 108
Joined: 23 Nov 2005, 22:42
Contact:

Post by thoms`n »

kat kolvar?
kjør stil kjør bredt kjør bmw
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Alla 325 har kat!

Kolvarna kommer ifrån årsmodel -86, -87.
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

Mirre wrote:Alla 325 har kat!

Kolvarna kommer ifrån årsmodel -86, -87.


men det finns juh nån högkompad b25:a. med le-jetronic. är det inte-86:an som har det? utan kat.
User avatar
affe
Posts: 1617
Joined: 20 Nov 2005, 15:20
Location: utanför oskarshamn

Post by affe »

finns högkompade b25 -86 utan lambdastyrt motronic
User avatar
Zwofurti
Posts: 2635
Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare

Post by Zwofurti »

okej, läste på autopower att det finns 325 med LE-jetronic också, men det var väl bara svammel.

ska inte förstöra tråden mer, sorry.
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Caulev wrote:Men skall du köra på Meca nu på onsdag eller?
Lycka till förresten :D


Nej det blir ingen körning för min del nu på onsdag, då jag inte har frontspoiler, fuelcel och m/t däcken hemma :(

Men brorsan ska köra med sin...och vinter däck då hans m/t däck kommer samtidigt som mina!
Jag ska bara titta på så länge :lol:
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Häääärligt.. hört att du har lite kvar å göra på din bil :) du får bjuda på en åktur sen :) :wink:
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Klart att du kan få åka ...ska bara fixa blöjor till dig innan :)

Film på brorsans personbästa.. E-RACERS


Med kass 60fot på 1,85 och för mjuka stötdämpare.
Annars samma uppsättning som föra året.
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Mirre wrote:Klart att du kan få åka ...ska bara fixa blöjor till dig innan :)



ahahahahahhahahahahaha .. sååå kul . tror faktiskt jag klarar mig utan :oops: mene du får säga tii när den e klar. så kan man ju åka en liten sväng :)

ska kolla på filmen nu :wink:

EDIT: måste faktiskt säga att den går bättre än vad d ser ut på film.
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Liten uppdatering.
Fuelcelen kom aldrig, så jag fick montera denna istället.

Image

Dubbla pumpar ska väl räcka till 170 hk minst...eller?
Image


Jag föredrog att dra ett stort rör fram och ett litet i retur, istället för tre små .(två fram o ett retur)
Image


Om allt fungerar som det ska och det inte blir strul med elen eller läckage, så blir det uppstart imorgon :)
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Jag har baar en fråga efter som att du skriver att ms&s är bra, kanm man använda det på en sugmotor, elelr ska man ta o skaffa sig ett unichip.?
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
Per Eriksson
Posts: 1250
Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping

Post by Per Eriksson »

Klart att det funkar på en sugmotor.
/Per
a.k.a. Jevlar
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

När jag kör in till SBP så har jag ingen överladdning, det fungerar så bra så att man inte märker att motorn är kompsänkt (ca 7,5:1).
Sist jag besiktigade min röda så hade jag en 2,6L turbo motor i. Fick helt kanon avgas värde, rättare att säga "precis vad besiktnings gubben ville ha för Co vädre" då jag hade datorn med! :)
Bilen är en -89:a där katalyssatorn måste fungera.

Ms&s är som ett trimchip, fast det är du som ställer in den efter just din motor!
Autronic fungerar också på sug motorer, men 10 gånger dyrare. :(
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Mirre,

Är dte något mer man behvöer för o få ms o funka. eller behvöer man baar kölpa ms o o ställa in det.?
Kan du förklara lite mer. så vorde det snällt.

För jag åker antingen på o skaffa unichip elelr typ ms.
Vet inte hur jags ak göra, för jag stå i stadiet där dt böärjar o bli svårt o modda mer nu.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Jaha , nu har man startat skitet..och det funkar :)

Film på det!
Lysna noga på komentatorn..säg snabbt "första uppstarts test" 10 gånger i rad :lol: :lol:
Första uppstarten

Svintoleffe:

Det man behöver till en fungerande Ms&s.

Färdigt byggd box:
2st tändmoduler ifrån Saab (bosh nummer 0 227 100 124 eller 0 227 100 139)
En lufttempgivare (ford, samma gänga som i lambdasond)
En spjällägesgivare (mazda 626, sen 80tal med insprut)
Trigger skivan får slipas ner så att bara tre kuggar finns kvar. (vid 50 grader innan ö.d. ska den första kuggen stå under induktiva givaren)
Man klipper bort kontakten till motronic/l-jetronic och slänger den tillsammans med boxen. Sen lödar ma in Ms i den befintliga kabelhärvan.
Sen hämtar man programvara på www.ms-nordic.tk
Last edited by Mirre on 15 May 2006, 07:32, edited 2 times in total.
Post Reply