Page 2 of 4
Posted: 10 Dec 2008, 21:28
by Per Eriksson
skaffat aggregat än?
Posted: 12 Dec 2008, 20:40
by suddis
nope vet inte vad jag ska ha för agg ska ha respons och ca 500hk behövs inte mer
nån som har nå ideer på nå agg till den?
Posted: 12 Dec 2008, 21:02
by Zwofurti
vad menar du med crossflow kylning?
Posted: 13 Dec 2008, 17:09
by MHansson
Blir kul å se med Dubbel turbo
Posted: 14 Dec 2008, 22:05
by suddis
Zwofurti wrote:vad menar du med crossflow kylning?
matar in via blockets frostpluggar sen ut via toppen.
Posted: 16 Dec 2008, 15:27
by suddis
nu har man kommit igång igen, håller på portar toppen för fullt
Posted: 16 Dec 2008, 15:56
by MHansson
Kör dubbla GT 45or ?
hehee
Posted: 16 Dec 2008, 15:57
by suddis
haha skulle vara nått:P
Posted: 16 Dec 2008, 17:16
by P3kka
suddis wrote:nu har man kommit igång igen, håller på portar toppen för fullt
Jaha då bjussar vi på lite bilder va
Posted: 16 Dec 2008, 17:31
by suddis
kommer bilder då jag får tillbaka min mobil från lagning ;P blir massor med bilder efter jul och nyår när skolan börjar igen.
Posted: 20 Dec 2008, 16:58
by suddis
på börjad portining insug
orginal insug
orginal avgas
på börjad portning avgas
insug
insug org
Posted: 20 Dec 2008, 18:09
by cerveza
dubbla t28 agg från nissan 200 , den med den nya karossen hade ju suttit fint
eller tdo4 serien från saab / volvo hade ju varit det bästa valet , gammla t3 turbos är ju slöare än gammel farmor på övergångstället
Posted: 20 Dec 2008, 18:29
by suddis
cerveza wrote:dubbla t28 agg från nissan 200 , den med den nya karossen hade ju suttit fint
eller tdo4 serien från saab / volvo hade ju varit det bästa valet , gammla t3 turbos är ju slöare än gammel farmor på övergångstället
hehe okej, hade tänk nå liknade typ två agg från Saab 9000 kanske om det skulle funka?
Posted: 20 Dec 2008, 18:47
by cerveza
suddis wrote:cerveza wrote:dubbla t28 agg från nissan 200 , den med den nya karossen hade ju suttit fint
eller tdo4 serien från saab / volvo hade ju varit det bästa valet , gammla t3 turbos är ju slöare än gammel farmor på övergångstället
hehe okej, hade tänk nå liknade typ två agg från Saab 9000 kanske om det skulle funka?
ja dubbla t25 hade ju funkat till runt 400-450hk .. sen ska man nog inte plåga dom nått mer om dom ska hålla
Posted: 20 Dec 2008, 20:24
by suddis
så dom klara inte mer?
Posted: 20 Dec 2008, 20:28
by Ludde_
Klarar mer gör dom säkert, men sen är frågan hur länge? och med hur mycket mottryck?
400-450hk är nog rätt safe som cerveza säger, runt 200hk per agg blir nog skit bra tror jag! då håller det nog en stund, eller två med!
saaben ligger väll på runt 200hk original?
Mvh
//Ludde
Posted: 20 Dec 2008, 20:52
by suddis
mjo dom ligger nån stans där orginal, finns det nå större som typ räker till 500hk safe om bra respos spool up osv