Rsjerry wrote:Helvete det har gått framåt sen jag spelade senast Hur bra burk behöver jag för att kunna lira spelen ni har nämnt??
GTR2 osv kräver inte så jättehäftig dator faktiskt.
Och tro det eller ej, men det gör inte Grid racedriver heller trots dess bra grafik!
Om du ska bygga dig en dator eller funderar på att uppgradera din gamla med tex ett nytt grafikkort,
så rekommenderar jag starkt ett ATi HD4850 av något slag.
Kostar från 1395kr och presterar riktigt bra i nya spel.
Jag kör själv Grid i 1600x1200 med max på alla grafikinställningar, och jag har ett 2900pro som är äldre och sämre grafikkort än HD4850
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
samma sits jag, verkar inte funka på många av spelen..
Kör ett grafikkort som förmodligen inte är direct x 9 kompatibelt.
(NVIDIA Geforce 3 Ti200)
Dessvärre vill jag helst ha kvar det kortet eftersom mjukvaran för tjock teve överkoppling funkar ypperligt, medans ett nyare spelkort från NVIDIA jag har liggnades är helt värdelöst när man har äkta tjocktv.
Thörn wrote:samma sits jag, verkar inte funka på många av spelen.. Kör ett grafikkort som förmodligen inte är direct x 9 kompatibelt. (NVIDIA Geforce 3 Ti200) Dessvärre vill jag helst ha kvar det kortet eftersom mjukvaran för tjock teve överkoppling funkar ypperligt, medans ett nyare spelkort från NVIDIA jag har liggnades är helt värdelöst när man har äkta tjocktv.
Jag fick också problem med tv-outen när jag köpte nyare grafikkort, jag löste problemet genom att köpa en mediaspelar. Tvix var namnet. Bästa pryl jag köpt på länge! Funkar som en video fast det sitter en hårddisk i som man lagt in alla nedladdade filmer, bilder och musik på.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen