Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Lennstrom
Posts: 110 Joined: 05 Dec 2007, 19:05
Location: Stockholm/Sandviken
Contact:
Post
by Lennstrom » 30 Oct 2008, 17:06
okej så då går de att köra med 328 kolvarna från e46 :S
Failure is not an option!
JimmyA
Posts: 1589 Joined: 21 Nov 2005, 18:43
Location: Tumba
Post
by JimmyA » 30 Oct 2008, 18:31
jag har också lågt komp (m42 kolvar) och märker ingen direkt skillnad på bottendvridet mot när jag hade svarvade org kolvar eller m50 kolvar för den delen.
Mikael c
Posts: 296 Joined: 24 Sep 2007, 18:22
Location: Gotland
Post
by Mikael c » 30 Oct 2008, 20:48
Jag har en uppsättning m50 525 vanos kolvar ifall du vill ha lite högre komp.
Lennstrom
Posts: 110 Joined: 05 Dec 2007, 19:05
Location: Stockholm/Sandviken
Contact:
Post
by Lennstrom » 30 Oct 2008, 21:48
har tänkt ladda CIRKA 1.4-1.6. kommer de bli bra eller?
Failure is not an option!
Lennstrom
Posts: 110 Joined: 05 Dec 2007, 19:05
Location: Stockholm/Sandviken
Contact:
Post
by Lennstrom » 31 Oct 2008, 20:51
men ungefär hur lågt komp kommer ja ha? och vad ska man ha, högt eller lågt?
Failure is not an option!
Lennstrom
Posts: 110 Joined: 05 Dec 2007, 19:05
Location: Stockholm/Sandviken
Contact:
Post
by Lennstrom » 01 Nov 2008, 09:30
okej men är inte sju lite lågt om man brukar ligga runt 8? va gör de för skillnad? Min fråga är nu, ska ja köra med svarvade 325 kolvar eller e46 328 kolvarna!?
Failure is not an option!
Lennstrom
Posts: 110 Joined: 05 Dec 2007, 19:05
Location: Stockholm/Sandviken
Contact:
Post
by Lennstrom » 01 Nov 2008, 23:29
leka på gatan, men har relativt stor turbo och ja vill inte att laddet ska komma aldeles för sent
Failure is not an option!
Lennstrom
Posts: 110 Joined: 05 Dec 2007, 19:05
Location: Stockholm/Sandviken
Contact:
Post
by Lennstrom » 02 Nov 2008, 18:15
Tack, tur att någon kan ta beslut;) nu kan ja klämma i annan kan också när de vart orginalkolvarna
tack för all hjälp hare bra!
Failure is not an option!
Lennstrom
Posts: 110 Joined: 05 Dec 2007, 19:05
Location: Stockholm/Sandviken
Contact:
Post
by Lennstrom » 02 Nov 2008, 20:29
nej de är ja fan inte
328 kolvarna är så jävla fräscha men de är iuförsig 325 kolvarna också men va faan
nej de blir 325! klart slut
Failure is not an option!
kartungen
Posts: 142 Joined: 13 Oct 2007, 13:53
Location: Umeå
Post
by kartungen » 12 Jan 2009, 00:04
Lången. Vad kör du med för topp när du fick 7.0 i komp? Mätade just upp min motor med 885 topp och 328 kolvar och har 7.9 i komp.
Volvo PV B230 Turbo -66
Bmw 325 m50 -87