Page 2 of 11

Posted: 21 Oct 2008, 20:21
by Doktorn
verkar ju lite så..


Kan man mappa mot tps så jag kan få hyffsad gång i min s38?

Posted: 21 Oct 2008, 20:23
by Bmwandreas
Yes :)

Posted: 21 Oct 2008, 20:24
by Bmwandreas
+ att man inte behöver kamgivare om man ska köra 6 cyl på V44.

Posted: 21 Oct 2008, 20:38
by pizza
Undrar vem den olycklige ägaren till testbilen blir ;) Blir inte bara en provmonteringsbil, blir nog en bra effekt måttstock oxå!

Vad jag hört från Ärtan så är detta GRYMT, 88an klarar visst SEQ tändning upp till 8cyllar, de e stöddigt.

Kommer garanterat bli en stor säljare, Ray Hall som tagit fram det är ju inte Australiens mest dumma snubbe direkt, tagit SM4ans fördelar å utvecklat nackdelarna, vips, ViPEC!
Priset är ju så löjligt rätt så det e sorgligt.

Pizza

Posted: 21 Oct 2008, 20:42
by Storås
Hur kommer det sig att det är nästan halva priset mellan det här sprutet och SM4 när det tydligen bara är baggisar som skiljer sig mellan dem ?

Posted: 21 Oct 2008, 20:46
by Bmwandreas
Det är den stora fördelen, har letat efter ett lite billigare sprut som funkar som vi vill länge. I den billigaste V44an kan man inte ha spridare som har mindre än 5 ohm motstånd. Men det har de 1680cc spridarna vi säljer(842). Men för 1000kr tillägg så bygger de om boxen med peak & hold drivers.

Posted: 21 Oct 2008, 20:48
by Storås
Bmwandreas wrote:Det är den stora fördelen, har letat efter ett lite billigare sprut som funkar som vi vill länge. I den billigaste V44an kan man inte ha spridare som har mindre än 5 ohm motstånd. Men det har de 1680cc spridarna vi säljer(842). Men för 1000kr tillägg så bygger de om boxen med peak & hold drivers.


Okej, Ja det är ju kanon för dom som inte redan köpt ett sprut :) vad kostar en ny härva till SM4 ? :lol:

Posted: 21 Oct 2008, 20:49
by Bmwandreas
Ny härva har jag för mig kostar 2500kr.

Posted: 21 Oct 2008, 20:52
by Storås
Fy fan ! Lite ångest har man ju nu :P :oops:

Posted: 21 Oct 2008, 20:53
by Bmwandreas
Nej du ska inte byta sprut om du redan har ett SM4 :P

Posted: 21 Oct 2008, 20:56
by Storås
Bmwandreas wrote:Nej du ska inte byta sprut om du redan har ett SM4 :P



Nej fan heller ! Men det här verkar vara kanongrejer till pangpris, sen ser jag även att du säljer ett beggat SM4, tänkte du kanske svikit det nu :)

Posted: 21 Oct 2008, 20:59
by M3JONAS
Är det med kabelhärva till sprutet eller får man fixa ihop det själv?

Posted: 21 Oct 2008, 20:59
by Bmwandreas
Haha nej vi säljer fortfarande Autronic.

Posted: 22 Oct 2008, 10:21
by Goffy
kommer ni sälja V88 också?
Undrade hur mycket de skilljer dom 2 versionerna emellan

Posted: 22 Oct 2008, 11:08
by cats
Image


Drog iväg ett mail för att höra om de tänkt utvidga deras PnP-utbud med BMW boxar (frågade om m50b25 vanos/icke vanos) och fick som svar:

"Hello Anders,

We are considering making a plug-in for the BMW cars. It is unlikely to
happen this year, as there are other plug-in we are working on at the
moment.

Ray Hall.
ViPEC Fuel Injection
www.vi-pec.com "


Låter inte helt fel, Ärtan eller Bäckis kanske sitter på mer info? Vore nog en rätt eftertraktad lösning för oss lata :wink:

Posted: 22 Oct 2008, 11:35
by Bmwandreas
Vi säljer V88, det är de jag har i min Nova.
PnP måste tillverkas i 200 exemplar, och det är nog inte aktuellt nu.

Posted: 22 Oct 2008, 11:54
by cats
Är det brist på tid att utveckla/ta fram produkten eller bristande efterfrågan som du syfter på när du skriver att det nog inte är aktuellt nu?

Men jag förstår att allt har ju med pengar att göra. Hur funkar det där då, antar att tillverkaren (ViPec) vill ha garantier från varje återförsäljare hur många man tar på sig att köpa för att på så vis veta att man inte sitter med skägget i brevlådan? Men 200st globalt sett borde väl ändå gå åt? Eller är det bara här uppe det är så populärt att trixa med gamla bimmers?