Page 2 of 31
Posted: 01 Nov 2008, 18:31
by Roobin
Vad syfta du på Persson?
Jag har 4d kvar, men jag gillar inte den så mycket, touring tycker jag som bullen säger e hårt..
Inte allt för många som bygger på den osv.
Coupe hade jag helst velat ha men finns inga såna.
O detta ansåg jag som ett kap, lamelldiffen säljs så har jag gått plus minus noll på bilen

Posted: 10 Nov 2008, 23:16
by Roobin
ah vad ska man säga , har inte hänt nåt på ett bra tag nu, har tappat lusten lite efter jag sett nu eller snarare polarn la märke till att både toppen samt kolvarna e orginala vilket skulle vara i ordning gjort, samt att jag blev blåst på en bilaffär, så de har blivit alldeles för mycket nu på sistonde, men idag så drog jag iaf till norrtälje o hämta hem en i stort sett helt ny z45 turbo kam som ska hjälpa min maskin till att de händer nåt när snurran väl börjar ladda, så får väl hoppas på att de flyter på bättre nu framöver

Posted: 10 Nov 2008, 23:29
by Resgard
Är ju faktiskt bra fränt med en e30 touring också

Posted: 10 Nov 2008, 23:38
by Roobin
ah lite skoj o bygga lite annorlundare iaf.
kanske får lite bättre fäste om inte annat

Posted: 11 Nov 2008, 00:51
by Resgard
Roobin wrote:ah lite skoj o bygga lite annorlundare iaf.
kanske får lite bättre fäste om inte annat

haha är det därför man kör touring

Posted: 11 Nov 2008, 00:56
by Roobin
nja kanske för o få in barnvagn o blöjor vad vet jag, kanske bullen kan svara på

Posted: 11 Nov 2008, 02:16
by Resgard
Roobin wrote:nja kanske för o få in barnvagn o blöjor vad vet jag, kanske bullen kan svara på

blöjjor kanske är bra att ha även i en coupe

Posted: 11 Nov 2008, 08:35
by r.ivars
kör på!! =) Touring klubben måste utvecklas

för mycket "couper och skit" här på forumet

Posted: 11 Nov 2008, 11:13
by Roobin
tackar Ivars !

ah precis, men hoppas de inte blir för många tourings, då blev de ju inte lika roligt liksom

Posted: 11 Nov 2008, 12:03
by r.ivars
hehe det är nog ingen risk
blir det att lätta något? Jordens tyngsta matta som ligger i, som tips

Posted: 11 Nov 2008, 18:00
by Roobin
ah hälften av allt där i e utslängt iaf
e väl bara resten kvar isf.
hade inte planerat att åka me "fullutrustning" iaf
men vad som kommer vara i vet jag dock inte heller riktigt, nån stol o bur förmodligen iaf.
vore små skoj o ha baksäte av nåt slag, så man kan dräpa som svarttaxi

Posted: 12 Nov 2008, 22:09
by roosen69
intresant tråd, funderar lita på de du skrev innan om att kolvar och
topp inte va i ordning gjorda? sen snubblade ja över ditt inlägg
om köpare/säljare och du skrivit så här
Sen en liten annan historia, köpt bil o allt me turbo maskin de ska vara svarvade kolvar, att han svarvar ner squischen samt gröpt ur förbränningsrummen i toppen, på så sätt kompsänkt. Tror ni nåt av de va gjort? NÄÄ... så då har man åkt runt o laddat "säkra" enligt föregående ägarn 1,3-1,4 bar på orginal komp
har för mig de var en 2.7 liters motor i bilen du köpte...dvs diesel vev,
130mm stakar och original kat kolvar med svarvad skirt?? rätta mig
om jag har fel

så de betyder att du lugnt kan ladda på och svarva däck
Posted: 13 Nov 2008, 13:16
by FugitivE
Men det var ju inte gjort.. SKulle inte förvåna mig om det är orginalvev med.
Posted: 13 Nov 2008, 13:28
by tÅfe
men med diesel/ETA vev och 130 mm stakar så behöver man ju inte svarva eller nånting hamnar ju på 7,8 i komp om ja inte minns fel.
Fast om det är orginal vev är det ju värre

Posted: 13 Nov 2008, 13:39
by bmwHolmberg
FugitivE wrote:Men det var ju inte gjort.. SKulle inte förvåna mig om det är orginalvev med.
Kanske ska hoppa in här och berätta än en gång, med risk för att det blir lite pinsamt för er två och även er polare som nu tror sig ha upptäckt något.
Skirten på en kolv, är inte ovansidan, det är undersidan, den är avsvarvad, för att inte ta i vevaxelvikterna. Detta är gjort på 325 KAT kolvar och det betyder i det här sammanhanget att ovansidan på kolven svarvar man INTE!
Sedan till vevstakarna, dom är 130mm långa för att få ut 2,7L tillsammans med vevaxel och kolvar!
Vevaxeln kommer från en 324TD som gör att man får längre slag tillsammans med övriga delar.
= Lämpligt komp och 2,7 Liters motor.
Har ni sedan inte kunskap att förstå det som står här ovan så är det upp till er.
Posted: 13 Nov 2008, 13:49
by Bäckis
bmwHolmberg wrote:FugitivE wrote:Men det var ju inte gjort.. SKulle inte förvåna mig om det är orginalvev med.
Kanske ska hoppa in här och berätta än en gång, med risk för att det blir lite pinsamt för er två och även er polare som nu tror sig ha upptäckt något.
Skirten på en kolv, är inte ovansidan, det är undersidan, den är avsvarvad, för att inte ta i vevaxelvikterna. Detta är gjort på 325 KAT kolvar och det betyder i det här sammanhanget att ovansidan på kolven svarvar man INTE!
Sedan till vevstakarna, dom är 130mm långa för att få ut 2,7L tillsammans med vevaxel och kolvar!
Ovanstående har 100% rätt
Skälla på någon stackare som inte ens har lurat dig! Fy skäms
Vevaxeln kommer från en 324TD som gör att man får längre slag tillsammans med övriga delar.
= Lämpligt komp och 2,7 Liters motor.
Har ni sedan inte kunskap att förstå det som står här ovan så är det upp till er.
Posted: 13 Nov 2008, 14:49
by FugitivE
Jaha där ser man

tack för infon.
Min brors motor som sagt, så säger ju det jag har hört. För jag kan inte ett piss om sådant där.
Men det var något med toppen med.. Skulle tydligen vara urgröpt?
Edit: Får nog bita i läppen och be om ursäkt för okunnighet. Samma sak för min bror i det här fallet.