Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
Muxxor
- Posts: 389
- Joined: 20 Nov 2005, 15:14
- Location: Uppsala
Post
by Muxxor »
Vem ska man ligga med om man vill ha en sån maskin?
Är det återcirkulernade på danskens?
-
Butchermardin
- Posts: 269
- Joined: 20 Nov 2005, 14:01
- Location: Båstad
-
Contact:
Post
by Butchermardin »
Har hört den när den inte gick som den skulle och även då lät den helt underbart, så jag kan bara tänka mig hur den låter nu!
Underbar film! Sånt vill vi se från alla PPF bilar ni bygger!

Mvh Martin Söderlind
-
oddis
- Posts: 237
- Joined: 25 Nov 2005, 16:52
- Location: Solør - Norge
-
Contact:
Post
by oddis »
Underbart!

Musik i mine ører

-
Svintoleffe
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
-
Contact:
Post
by Svintoleffe »
Där får man akta sig om man har tung högerfot, då hälsar man nog på i diket
Men sjukt skoj o kunna rita fina lakris ringar på trean

-
Nicke Blom
- Posts: 801
- Joined: 26 Dec 2005, 08:39
- Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom »
Hur är den att köra? Är det kort explosivt register?
Den lät mysigt

Mvh Nicke Blom
-
Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Post
by Bmwandreas »
Den drar hårt från 3500rpm till 7600rpm.
Jag tycker inte det är dåligt register.
-
Anders Elenius
- Posts: 212
- Joined: 21 Nov 2005, 07:52
- Location: Finland
Post
by Anders Elenius »
Fina grejer det där...
Skall Tjuks på några events i sommar med den, eller rättare sagt vilka events skall han till...?:)
-
Dejvan
- Posts: 17
- Joined: 20 Nov 2005, 20:10
- Location: Örnsköldsvik
Post
by Dejvan »
Lät trevligt:)
Har den original M5 knutar å axlar?
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
Diffen är inte M5, drivaxlarna är sviktstål men knutarna är original.
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
Muxxor wrote:Vem ska man ligga med om man vill ha en sån maskin?
Är det återcirkulernade på danskens?
Gissa själv?
-
Dejvan
- Posts: 17
- Joined: 20 Nov 2005, 20:10
- Location: Örnsköldsvik
Post
by Dejvan »
Bäckis wrote:Diffen är inte M5, drivaxlarna är sviktstål men knutarna är original.
Aha.
Vad åker han med för diff då?
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
Kan det vara 540, eller kanske Alpina. Vet ej.
Tror det är 2.79 utväxling iaf.
-
PLain_Jane
- Posts: 122
- Joined: 23 Nov 2005, 17:03
Post
by PLain_Jane »
Bäckis wrote:Kan det vara 540, eller kanske Alpina. Vet ej.
Tror det är 2.79 utväxling iaf.
Låter som en typisk automatutväxling så 540 är väl ingen tokig gissning. Blev min rygg precis MER silverfärgad, jag tror tamigtusan det!
Edit: Verkar ju vara gott mos i maskin för övrigt!
-
stian329
- Posts: 115
- Joined: 21 Nov 2005, 10:04
- Location: Stavanger, Norwegen
Post
by stian329 »
Hur känns 850hk i E34 vs 600hk i E30? Hvilken er mest ekstrem?

E30 M3
-
Bäckis
- Admin
- Posts: 6534
- Joined: 20 Nov 2005, 14:38
- Location: Avesta
-
Contact:
Post
by Bäckis »
850hk E34 som denna som är urplockad invändigt jämfört med 600hk E30 så går den här värre.
Med en olättad E34 skulle E30:in vara kvickare.
-
peppe
- Moderator
- Posts: 4284
- Joined: 20 Nov 2005, 20:01
- Location: Umeå / Skärgården
-
Contact:
Post
by peppe »
Ja jag vet inte? Sjukt är väll det ända jag kan klämma ur mig.