vinter bil.....FÄRDIG
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- TobyMontana
- Posts: 79
- Joined: 04 Dec 2007, 21:06
- Location: Umeå
Snekast wrote:haha, felfri är tydligen en fras man kan använda på allt. inge roligt det där du.. Kul projekt föresten
nej sånt är inte alls kul..man kan ju undra hur nåt som är defekt ser ut i deras ögon då?
iaf så ska toppen planas i efter middag,motorn ska målas
motor fästen o växel låds fäste ska målas, motorn ska plockas i hop
o sen ner i bilen igen, så jag hoppas ine jag hittar fler "felfira" saker under dagens gång
hämtade ut rätt slangar nu
- Christian.N
- Posts: 2834
- Joined: 15 Apr 2008, 21:38
- Location: Enköping
Christian.N wrote:Haha fan vad coolt det här kommer bli
Har haft planer själv på nåt liknande.. Typ köpa sig en halvgammal Escort Express och pula i motorn bak i skåpet och bara mosa på diverse natt tillställningar
Kämpa på bara för den här rackaren vill jag se film på snarast
haha gott christian,, ja gamla bilar med nån kul motor är inte fel....
bilder nu när fäste sitter på motorn o lackade.
även koppling sitter där nu.
ska sätta dit start motor o annat smått innan jag åker hem tänkte jag
Hittade sidan jag pratade om innan:
http://bmw-m.net/techdata/torq/bmw_torq.pdf
Cylinder head bolts
Replace, wash and oil cylinder head bolts M40/M42/M43/M44/M50/S50 US/
S52/M52 With cast iron engine block:
Torque 30 Nm
Torque angle 90 °
Torque angle 90 °
Kan dock inte garantera att det stämmer, så det vore ju bra om någon annan också kunde uttala sig.
Kanske kommer förbi och inspekterar sen.
http://bmw-m.net/techdata/torq/bmw_torq.pdf
Cylinder head bolts
Replace, wash and oil cylinder head bolts M40/M42/M43/M44/M50/S50 US/
S52/M52 With cast iron engine block:
Torque 30 Nm
Torque angle 90 °
Torque angle 90 °
Kan dock inte garantera att det stämmer, så det vore ju bra om någon annan också kunde uttala sig.
Kanske kommer förbi och inspekterar sen.
nu har det hänt massa med bilen
den har tex fått i motorn den har brunnit o blivit täckt med vitt pulver.
men det viktiga är att det går framåt.
här kommer bilder på trykrör kylare motor m.m
tryckröret som sitter på turbon
o klylaren oxå
så nu är jag helt slut, tar paus iett par dagar så blir det heta nätter i garaget igen.... adios
den har tex fått i motorn den har brunnit o blivit täckt med vitt pulver.
men det viktiga är att det går framåt.
här kommer bilder på trykrör kylare motor m.m
tryckröret som sitter på turbon
o klylaren oxå
så nu är jag helt slut, tar paus iett par dagar så blir det heta nätter i garaget igen.... adios
Persson- wrote:det måste ha varit en riktig pajas som sålde toppen till dig
kul att det går framåt!
ja det håller jag med om.
så nu har jag lokaliserat dom viktigaste sladarna på både volvons elsystem och på bmwns kabel härva, testade att koppla på ström o dra runt motorn, och det funkade även gnista fanns.
det blir bara el pill idag troligtvis,så en prov start imorgon skulle inte vara helt omöjligt
Vad var det som brann?
Den ser ju inte så pulvertäckt ut?
Den ser ju inte så pulvertäckt ut?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II