jocke_e30 wrote:Jo men är ju bara höra med han, han har ju dom i sin rally bil
menade inte ditt utan "motornordinlägget" vet inget om motornordvipporna heller men menade bara att mycket kan SE bra ut...
PSA är som du säger en som verkligen har torrt på fötterna. få kör väl med sånt lyft och varv som han gör.
jag har mailat honom tidigare och bönat och bett om vippor och han sa som du att det kanske kommer framöver.
Skulle Motornords vippor äta upp din kam lr sabba ngt annat så kan jag lova att dom åtar sig och löser det!
Jag vet vilka som tillverkar dom och det är inget skräp...rekomenderas!
jag säger inte att de gör det.
vad jag säger är däremot att PSA är en som jag fått förtroende för. och jag tror inte att motornord (eller någon annan heller för den delen) hade ersatt min maskin om den rasat och jag hävdat att det var en vippa som var orsaken. vill det sig illa så kan ett vipphaveri ta med sig en hel maskin i graven.
jocke_e30 wrote:Jo men är ju bara höra med han, han har ju dom i sin rally bil
menade inte ditt utan "motornordinlägget" vet inget om motornordvipporna heller men menade bara att mycket kan SE bra ut...
PSA är som du säger en som verkligen har torrt på fötterna. få kör väl med sånt lyft och varv som han gör.
jag har mailat honom tidigare och bönat och bett om vippor och han sa som du att det kanske kommer framöver.
Skulle Motornords vippor äta upp din kam lr sabba ngt annat så kan jag lova att dom åtar sig och löser det! Jag vet vilka som tillverkar dom och det är inget skräp...rekomenderas!
jag säger inte att de gör det.
vad jag säger är däremot att PSA är en som jag fått förtroende för. och jag tror inte att motornord (eller någon annan heller för den delen) hade ersatt min maskin om den rasat och jag hävdat att det var en vippa som var orsaken. vill det sig illa så kan ett vipphaveri ta med sig en hel maskin i graven.
Jo men då är det en annan sak , jag pratar om rena funktions fel! vilket jag tror diskuterades ovan?
Ajja, ska inte kludda ner tråden mer , köp dyra vippor jag byter mina när dom pajjar eller ev en hel motor för den delen
har man en maskin för många hundra tusen så är iaf inte jag så intresserad av att snåla på vippor iaf. skillnad om man åker originalmaskin.
ofta så händer det inte så mycket när en vippa brister. men den kan spräcka en topp, pajja ventilsäten. släppa ner en ventil i loppet och slå sönder en kolv. en stake en vev ett block, fylla en oljepump med skrot. fylla turbo med skrot. skrota kamaxel osv osv osv.
och då ska man bearbeta ett nytt block och börja om att handla speedparts en gång till.
det är så jag motiverar att handla vippor som jag fått förtroende för. jag vill inte vara någon försökskanin.
Vision79 wrote: Skulle Motornords vippor äta upp din kam lr sabba ngt annat så kan jag lova att dom åtar sig och löser det!
Jag vet vilka som tillverkar dom och det är inget skräp...rekomenderas!
Nu måste jag fråga dig hur det kommer sig att du ena sekunden rekomenderar deras vippor så starkt å nästa sekund ska du själv köra original. Låter inte det lite dumsnålt??
Vision79 wrote: Skulle Motornords vippor äta upp din kam lr sabba ngt annat så kan jag lova att dom åtar sig och löser det!
Jag vet vilka som tillverkar dom och det är inget skräp...rekomenderas!
Nu måste jag fråga dig hur det kommer sig att du ena sekunden rekomenderar deras vippor så starkt å nästa sekund ska du själv köra original. Låter inte det lite dumsnålt??
Ooooops du kom på mig
För dom som endå ska köpa vippor rekomenderar jag dessa, jag ska inte köpa dom eller några andra vippor förutom orginal
tar inte Tor fram vippor tills nästa år så köper ja från Irealand enineering
verkar vara beprövade och bra pris.
ps. dom har orginal vippor som e moddade..
Den till höger är deras moddade.. nästan alla mina vippor har gått av rakt över urskärningen.. så detta kan ju helt klart vara ett alternativ oxå..
blir inte alls dyrt o köpa 12 st sånna.