Page 2 of 3
Posted: 05 Dec 2005, 22:56
by Bmwandreas
Lite info om "piggyback" fast det funkar mer som ett programerbart sprut:
- Programmed via laptop PC
- Will work with standard BMW crank angle sensors including reluctor type and the M54 hall effect type
- Can control both high and low impedance injectors
- Complete control fuel injectors and of ignition timing
- The system does not alter the input signals to the standard BMW DME, it controls the output signals to the injectors and ignition coils.
- The standard DME still controls the VANOS, knock sensors, EWS relay, idle compensator, closed loop, etc
- Variable boost control and overboost safety cut
- 2 configurable auxiliary outputs to control nitrous activation, water spray, shift light, etc
- Data logging
Men det kommer kosta en slant.
Posted: 05 Dec 2005, 23:09
by thoms`n
hvordan ligger det ann med testen? venter i spenning her.
skal ha et piggyback system, bare dere får det til og funke.
som spurt tidligere, hva blir prisen på piggyback og prisen på en mappning?
etter hva jeg kunne skjønne funker alle sensorene på en m30 3,5l 90mod sammen med dette systemet. så dette burde jo bli kanll på min snik konvertete 3,5l. og ca 400hk som mål eller hva?
Posted: 05 Dec 2005, 23:23
by Bmwandreas
Man kan styra allt.
Det är mer ett standalone än ett piggyback.
Som det ser ut nu blir priset ganska högt,men vi ska förhandla lite.
/Andreas
Posted: 06 Dec 2005, 12:34
by Butchermardin
Vet att det är svårt att uppskatta kanske, men skulle detta funka som "sprut" till en 450hk m20 motor!?
Posted: 06 Dec 2005, 12:37
by Bmwandreas
Japp,men du är tvungen att köpa MSD tändning också.
Posted: 06 Dec 2005, 14:38
by stian329
Og dermed er steget sannsynligvis kort til Autronic.....
Posted: 06 Dec 2005, 15:13
by bmwpatrik
Vad är största skillnaden med de här och ett "riktigt" sprut?
Alltså skulle de kunna gå att plocka hur många hk som helst med de här eller finns de en gräns?
MVH Patrik
Posted: 06 Dec 2005, 15:38
by Bmwandreas
Nej hur mycket som helst är svårt.
Mapsensor går bara till 1.5 bar.
Posted: 06 Dec 2005, 16:54
by brun
Bmwandreas wrote:Man kan styra allt.
Det är mer ett standalone än ett piggyback.
Som det ser ut nu blir priset ganska högt,men vi ska förhandla lite.
/Andreas
mycket mer än dom 4000-5000kr ni uppgav förr?
Posted: 06 Dec 2005, 18:15
by Bmwandreas
Som det ser ut nu så kostar det 10000kr.
Men vi förhandlar
Men det
Posted: 06 Dec 2005, 19:43
by tony
finns ju ett sprut som heter vems nåt?..det lär ju gå på 6-7000 kr för å starta upp en typ bmw motor?...sen kan ju det givetvis bli dyrare..!!
Re: Men det
Posted: 06 Dec 2005, 20:52
by peppe
tony wrote:finns ju ett sprut som heter vems nåt?..det lär ju gå på 6-7000 kr för å starta upp en typ bmw motor?...sen kan ju det givetvis bli dyrare..!!
Det är nog i längden krånnligare att jacka in än ett piggy-back.
?
Posted: 07 Dec 2005, 10:38
by tony
vet inget om det....vad jag hört så ska det va rätt så bra ..när man väl kan skiten.
Re: ?
Posted: 07 Dec 2005, 10:47
by peppe
tony wrote:vet inget om det....vad jag hört så ska det va rätt så bra ..när man väl kan skiten.
Jag andvänder vems på min bil det gör även Nicke här på forumet. Och det fungerar kanon!
- För relativt lite pengar får man rätt mycket, men både jag och Nicke har haft tur att våran vän Mattias är mer eller mindre expert på styrsystem, så vi slapp ju fundera så mycket
...
Posted: 07 Dec 2005, 22:58
by fisherman
hoppas att ni får ner priserna på det för jag tror att ni skulle sälja en HEL del av det då.. inräknat mig iallafall =D
lycka till ppf
Posted: 09 Dec 2005, 08:34
by Dalton
Behåller man orginal styrboxen om man annvänder säg av detta stysystemet?
När tror ni att ni har provat de? Början på nästa år?
Mvh
Posted: 09 Dec 2005, 09:12
by Bmwandreas
Yes man använder orig boxen.
Vi får se, priset måste ner först!