Page 2 of 2

Posted: 17 Nov 2008, 18:12
by Bmwandreas
Kolvbultarna brukar gå av först.

Posted: 17 Nov 2008, 23:44
by 325M50Turbo
Då skulle det väl funka o bara byta kolvbultarna? Nån som vet hur mkt gods det är på en kolvbult till lågkompskolvar?

Posted: 18 Nov 2008, 02:45
by 325M50Turbo
Ok lite uppdate me bilder då!
Tyvärr mobilbilder på det mesta :(



Image


Har även köpt en soppa pump :D

Image


Börjat riva lite i bilen somk sagt! fick lite hjälp med damsugning av en tjej från byn :P

Image

Image


Smidd Wisecokolv med Eagle H-profilstake
Image



Hade även en fråga om oljepumpen, jag skruvade isär den och tittade inte så jättenoga hur det skulle sitta och såg dan efter att det sitter en "fyrkant" på varje del, undrar om de har nånting med o göra hur man ska montera ihop den?
Image

Image

Image

Posted: 18 Nov 2008, 09:19
by Bmwandreas
Wiseco har 5-6mm gods i turbokolvbultar.

Posted: 18 Nov 2008, 15:37
by Tjottirotti
Kul med en granne på ppf...

Posted: 19 Nov 2008, 12:17
by 325M50Turbo
Var hos Hedströms Motor o lämnade in blocket, pyramidringar, kolvar, stakar, vev, svänghjul, svängdämpare och lamell + div bultar.

Han ska borra blocket, hena det o fräsa i pyramidringarna.

Vikta och sjustera in kolvar o stakar.

Ballansera vevpartiet.


Hoppas att få tillbaka det nån gång i Januari :)


Han va riktigt rolig att prata me! Första han sa när jag öppnade bagage luckan va att de ser ut som att jag har bråttom dit jag ska :D




Nähä nu e de bäst o få nått gjort....ska till garaget o riva bakvagnen tänkte ja..

Posted: 20 Nov 2008, 22:03
by 325M50Turbo
Mja ida har de inte hänt så mkt men jag har blästrat o lackat lite alukåpor till motorn iaf.


Försökte få bort bakvagnen med....fick loss alla bultar men silentblock bussningarna vill inte lossna från bultarna....ska försöka värma loss dom tänkte ja, eller e de nån annan som har ett tips?


Undrar fortfarande om de e nån som har en ide om oljepumpen?

Posted: 20 Nov 2008, 22:05
by pelko
Gänga hylsan till silentbussningarna med en M16 gängtapp, sedan drar du i en bult där samt klappar på från insidan av bilen med byns största slägga ;)

Mvh Mathias

Posted: 20 Nov 2008, 22:45
by 325M50Turbo
Ok ska prova lite så får vi se om de lossnar.

Posted: 20 Nov 2008, 22:53
by pelko
Om bulten är kvar. Slå den uppåt med en slägga. Slå alltså från bultens nedre sida, där muttern ska vara. Bulten sitter med splines där uppe i bilen.

När du har slått ut den så har du en hylsa i bussningen, i den hylsan ska man göra gängor ;)

Mvh Mathias

Posted: 20 Nov 2008, 22:55
by 325M50Turbo
ok tack då e ja me på hur man ska göra nu, trodde bulten va svetsad i bilen bara :?

Posted: 20 Nov 2008, 23:08
by pelko
Nono, sitter med splines :D

Den flyger upp om du bankar på den.

Mvh Mathias

Posted: 28 Nov 2008, 22:18
by 325M50Turbo
Har tvättat toppen och fick se att den var full med sprickor. :cry:


Nu letar jag efter en ny topp eller bara en stomme, ingen som kan ha en liggandes?

Har för övrigt fått hem lite mer grejjer från ppf bla. y-kors till bränsle och camberkit till bakvagnen.

Köpte även hem intercooler, lite mätare och en 25 raders oljekyl.