Page 2 of 44
Posted: 15 Aug 2008, 22:09
by pelko
Här är lite bilder på skavankerna som är synliga utifrån på en i övrigt oskruvad bil. Börjar man rota så slutar det aldrig, men som jag skrev så blir det bara kul att laga då det blir så fint när det är klart.
Imorgon kväll börjar jag riva ner småsaker för att se skicket.
Förra ägaren hade börnat sönder M-tech II bakkjolen.
Sista gången jag körde in bilen innan projektet startar...
Mvh Mathias
Posted: 16 Aug 2008, 09:17
by Nisse977
Kul att det blev så här Mattias
När jag gick förbi den så tyckte jag den såg rätt ok ut, men jag var ju mest ute efter att köpa hans nysvetsade topp innan någon annan gjorde det, så jag tänkte inte på nån rost hehe
Apropå det där med styrning osv, så skulle du testa min
Den har hårdra bussningar överallt och e36 servoväxel som ger ca 2,9 varv mellan fulla utslag. Jag kan ju säga att den är LITE rappare i styrningen än original + att den blir mycket lättare att häva snabba kast med.
En polare som annars kör Volvo 940 sladdade lite hör och var över vägen med min bil när han skulle sladda lite på våt asfalt, eftersom han överkompenserade bredställen när han inte var van vid kort styrväxel.
Så jag rekommenderar dig verkligen att sätta dit en e36 styrväxel. Min kommer från en 318i -93, köpte den för 700kr på blocket. Det är samma växel på många E36, det är bara M3 3,0 som har lite kortare, men de vanliga duger fint på E30 eftersom det blir en kortare effekt på e30 än på e36 med samma växel.
Posted: 16 Aug 2008, 21:59
by pelko
Ja det är otroligt kul!
Ja fan en E36 styrväxel får man ju jaga fatt på låter det som.
Idag rev jag bort M-paketet och skärmarna bak, trösklar, dörrar och framskärmar ska bytas. Sedan även takluckan och bagageluckan. Så i stort sett allt utom huven. Den ser fräsh ut i golvet som tur är.
Jag har lite att göra men ser fram emot det som fan faktiskt.
Bilder på den underbara rosten kommer imorgon.
Mvh Mathias
Posted: 16 Aug 2008, 22:19
by Riickard
Tur hade du som fick köpa bilen, Bara att du hojtar till så kan jag rädda dig från m-tech bitarna
Posted: 16 Aug 2008, 23:58
by pelko
Du kan köpa dom för 2000 om du vill.
Mvh Mathias
Posted: 17 Aug 2008, 12:08
by pelko
Kvällshumorn var på topp och tack för alla PM men klart jag inte säljer något hähä
Mvh Mathias
Posted: 17 Aug 2008, 12:41
by pelko
Posted: 17 Aug 2008, 13:02
by _Kalle_
oj jävlar, den va rätt tärd du! Tänk vad lite plast kan dölja
Posted: 17 Aug 2008, 13:07
by Storås
Usch, fyfan vad tråkigt när det ser ut sådär
Mvh
Posted: 17 Aug 2008, 13:11
by jeenz
Men vilket lik mannen = )
Tur du kommer åtgärda de och ge den nytt liv igen.. man blir ju tårögd att se hur någon ta´t hand om bilen!
Posted: 17 Aug 2008, 14:01
by BRUZZE
kul att du hitta ny bil. verkade fin till en början
hoppas du inte behövde ge allt för mkt , verkar ju vara mkt kex.
men lär bli fint om du orkar fixa allt.
lycka till
Posted: 17 Aug 2008, 15:07
by Riickard
Ja, jag tänkte väl du hade lite feber när du sa 2000
haha
Tråkigt med all rost, men jag tror nog vi får se nåt vackert i vår!
Lycka till!
Posted: 17 Aug 2008, 21:02
by Grefven
jag hade skrotat liket efter jag rensat det på allt "bra å ha". och köpt ett vettigare objekt.
Posted: 17 Aug 2008, 23:17
by pelko
Vad alla verkar vilja ha allt serverat
Det är ju kul att ge en gammal bil ett nytt liv, denna ska renoveras, blir ingen ny skrot
Imolaröd med silvriga Hartge vore något...
Mvh Mathias
Posted: 18 Aug 2008, 01:13
by pelko
Hur ser M-tech II bilar ut utan vinge? Ser det mongo ut?
Jag kommer inte helt överens med vingen men frågan är hur det ser ut utan...
Vad säger ni? Någon som har bilder på en 2dr M-tech II utan vinge?
Mvh Mathias
Posted: 18 Aug 2008, 08:43
by Nisse977
Den är i alla falla inte så rostig som min var, och den orkade jag göra i ordning
Det är bara att köra på!! Men ska du inte behålla M-tech 2 paketet? Det är ju jättesnyggt?
Posted: 18 Aug 2008, 10:24
by ^Tonix^
Tycker du ska behålla vingen. Ser bättre ut med vingen kvar.
EDIT: I tråden hur ser din BMW ut? Finns några M-Tech2:or utan vingen.