e30 m50 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jo vet att det satt nått i locket på min oxå, men jag satte dit en xrp avluftning brevid returen.... Verkade ändå va rätt bra tryck i min cell=)
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Kan nog vara idè att sätta dit någon typ av avluftning på tanken ja!
Det kunder bli lite "tokigt" om man hade skuffen öppen och solen tittade på tanken... Den blev liksom som en ballong!
Sen hade jag ett väääldigt märkligt problem ut över det..
Det låter väldigt skumt, men när tanken nästan var tom, så byggde det tryck tanken när pumparna gick..
Det kunder bli lite "tokigt" om man hade skuffen öppen och solen tittade på tanken... Den blev liksom som en ballong!
Sen hade jag ett väääldigt märkligt problem ut över det..
Det låter väldigt skumt, men när tanken nästan var tom, så byggde det tryck tanken när pumparna gick..
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
Bonje wrote:Kan nog vara idè att sätta dit någon typ av avluftning på tanken ja!
Det kunder bli lite "tokigt" om man hade skuffen öppen och solen tittade på tanken... Den blev liksom som en ballong!
Sen hade jag ett väääldigt märkligt problem ut över det..
Det låter väldigt skumt, men när tanken nästan var tom, så byggde det tryck tanken när pumparna gick..
Oki, då äre bara skaffa det då! Vart köper man sånt??
Bonje wrote:Kan nog vara idè att sätta dit någon typ av avluftning på tanken ja!
Det kunder bli lite "tokigt" om man hade skuffen öppen och solen tittade på tanken... Den blev liksom som en ballong!
Sen hade jag ett väääldigt märkligt problem ut över det..
Det låter väldigt skumt, men när tanken nästan var tom, så byggde det tryck tanken när pumparna gick..
Hehe samma sak för mig på varma dagar då svällden den och blev lite rundare, även att jag hade en avluftning på ovansidan....
De e ba å åk=)
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Ett tips är att köra in returen i en av anslutningarna där nere och dra en avluftningsslang från den övre anslutningen där många brukar köra returen. Jag provade det och det har fungerat klanderfritt sedan dess. Hade samma problem innan men det är alltså löst Ett t-kors från nuke/ppf på matningen löser "dubbla-pump dilemmat" för dig Christian!
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
johankihl wrote:Ett tips är att köra in returen i en av anslutningarna där nere och dra en avluftningsslang från den övre anslutningen där många brukar köra returen. Jag provade det och det har fungerat klanderfritt sedan dess. Hade samma problem innan men det är alltså löst Ett t-kors från nuke/ppf på matningen löser "dubbla-pump dilemmat" för dig Christian!
Ja den har ja sett, mycket smutt, sån ska ja köpa sen, kanske även den fuelrailen
AndreasT wrote:Ser ut att bli bra detta!
Du skrev du kommer köra med icke vanos insug. Skiljer det mellan insuget på en 325 med och utan vanos? Trodde bara det var skillnader mellan 325 och 328 insuget?
Skall inte skilja mellan vanos eller inte, utan som du säger 328 har annorlunda...
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
_Kalle_ wrote:varför blir det inge e30-åkande i sommar för din del? Såg annonsen på autopower..
Har inte hittat nått garage, blir jäkligt krångligt o få ihop allt då Sen har ja tänkt köpa en annan bil efter sommaren och då blire ju inte så mkt åka med e30n ändå, skulle bara förlora massa pengar på o bygga klart den om ja ändå ska sälja den sen... Vill ha en annan bil så ja ska sälja allt o spara en stund.