e30 m50 turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Ripper

Post by Ripper »

Jo vet att det satt nått i locket på min oxå, men jag satte dit en xrp avluftning brevid returen.... Verkade ändå va rätt bra tryck i min cell=)
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Bonje

Post by Bonje »

Kan nog vara idè att sätta dit någon typ av avluftning på tanken ja!
Det kunder bli lite "tokigt" om man hade skuffen öppen och solen tittade på tanken... Den blev liksom som en ballong! :roll:

Sen hade jag ett väääldigt märkligt problem ut över det..
Det låter väldigt skumt, men när tanken nästan var tom, så byggde det tryck tanken när pumparna gick.. :?
christian l

Post by christian l »

Bonje wrote:Kan nog vara idè att sätta dit någon typ av avluftning på tanken ja!
Det kunder bli lite "tokigt" om man hade skuffen öppen och solen tittade på tanken... Den blev liksom som en ballong! :roll:

Det låter väldigt skumt, men när tanken nästan var tom, så byggde det tryck tanken när pumparna gick.. :?

Oki, då äre bara skaffa det då! Vart köper man sånt??
Ripper

Post by Ripper »

Bonje wrote:Kan nog vara idè att sätta dit någon typ av avluftning på tanken ja!

Hehe samma sak för mig på varma dagar då svällden den och blev lite rundare, även att jag hade en avluftning på ovansidan....

De e ba å åk=)
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Ett tips är att köra in returen i en av anslutningarna där nere och dra en avluftningsslang från den övre anslutningen där många brukar köra returen. Jag provade det och det har fungerat klanderfritt sedan dess. Hade samma problem innan men det är alltså löst :) Ett t-kors från nuke/ppf på matningen löser "dubbla-pump dilemmat" för dig Christian!
christian l

Post by christian l »

johankihl wrote:Ett tips är att köra in returen i en av anslutningarna där nere och dra en avluftningsslang från den övre anslutningen där många brukar köra returen. Jag provade det och det har fungerat klanderfritt sedan dess. Hade samma problem innan men det är alltså löst :) Ett t-kors från nuke/ppf på matningen löser "dubbla-pump dilemmat" för dig Christian!

Ja den har ja sett, mycket smutt, sån ska ja köpa sen, kanske även den fuelrailen :)
AndreasT

Post by AndreasT »

Ser ut att bli bra detta!
Du skrev du kommer köra med icke vanos insug. Skiljer det mellan insuget på en 325 med och utan vanos? Trodde bara det var skillnader mellan 325 och 328 insuget?
Ripper

Post by Ripper »

AndreasT wrote:Ser ut att bli bra detta!
Du skrev du kommer köra med icke vanos insug. Skiljer det mellan insuget på en 325 med och utan vanos? Trodde bara det var skillnader mellan 325 och 328 insuget?

Skall inte skilja mellan vanos eller inte, utan som du säger 328 har annorlunda...
christian l

Post by christian l »

Ingen aning om insuget, skrev bara ner specen som Ärtan skrev den då motorn va till salu... Nu längtar man tills man får grenrör o det så man kan börja skruva lite, ser ju inte ut som en motor utan turbon på :D
Johnny H

Post by Johnny H »

Lycka till med ditt projekt!
Glöm inte att efterdra toppen efter uppstart bara.
_Kalle_

Post by _Kalle_ »

varför blir det inge e30-åkande i sommar för din del? Såg annonsen på autopower..
christian l

Post by christian l »

_Kalle_ wrote:varför blir det inge e30-åkande i sommar för din del? Såg annonsen på autopower..

Har inte hittat nått garage, blir jäkligt krångligt o få ihop allt då :? Sen har ja tänkt köpa en annan bil efter sommaren och då blire ju inte så mkt åka med e30n ändå, skulle bara förlora massa pengar på o bygga klart den om ja ändå ska sälja den sen... Vill ha en annan bil så ja ska sälja allt o spara en stund.
_Kalle_

Post by _Kalle_ »

okej, tråkigt asså när man inte får tag i garage och så. :?
Post Reply