BMW E30 KiC Nytt personbästa! Se sidan 9!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Spoilern kom idag så sparkade dit den och lite annat skit på 2 timmar.
Måste bara göra 2 fästen i spoilern sen sitter den som picken i en mödis!
(rensat döda bilder)
Takluckan kommer på fredag så trycker dit den då.
Insuget ska jag meka ihop till helgen om tiden tillåter.
Måste bara göra 2 fästen i spoilern sen sitter den som picken i en mödis!
(rensat döda bilder)
Takluckan kommer på fredag så trycker dit den då.
Insuget ska jag meka ihop till helgen om tiden tillåter.
Last edited by ZAK on 17 Apr 2008, 16:54, edited 1 time in total.
Daskade på lite färg idag
Tattarlack på farsans uppfart med sprayfärg.
Jag är inte så känslig bara det är rött så e jag nöjd
Passade på att sparka dit ett galler också.
(rensat döda bilder)
Tattarlack på farsans uppfart med sprayfärg.
Jag är inte så känslig bara det är rött så e jag nöjd
Passade på att sparka dit ett galler också.
(rensat döda bilder)
Last edited by ZAK on 17 Apr 2008, 16:54, edited 1 time in total.
Målade det sista och satte dit lite lister och smågrejjs
(rensat döda bilder)
(rensat döda bilder)
Last edited by ZAK on 17 Apr 2008, 16:55, edited 1 time in total.
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Coolt! Hur är finisch, passform och sånt? Pris? Trodde inte det fanns vanliga i galsfiber, utan endast m3 =)ZAK wrote:Nisse Järnet wrote:Är framskärmarna i glasfiber? Ser bra ut!
Jo dom är också i glasfiber =]Franke wrote:Såg riktigt fint ut
Vad kör du med för blinkers i frontspoilern ?
Vet inte vad dom heter. Är nå klarglas med inbyggd positionslampor.
Köpte dom på blocket av nå snubbe från sthlm
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nisse Järnet wrote:Coolt! Hur är finisch, passform och sånt? Pris? Trodde inte det fanns vanliga i galsfiber, utan endast m3 =)ZAK wrote:Nisse Järnet wrote:Är framskärmarna i glasfiber? Ser bra ut!
Jo dom är också i glasfiber =]Franke wrote:Såg riktigt fint ut
Vad kör du med för blinkers i frontspoilern ?
Vet inte vad dom heter. Är nå klarglas med inbyggd positionslampor.
Köpte dom på blocket av nå snubbe från sthlm
Passformen är helt okej. Nästan helt bolt on. Det var som vanligt lite
slipjobb att göra (gjutskägg osv) Men det är ju sånt man får räkna med.
Men vad ska man säga 9/10 i passform. själva ytan matta jag bara ner sen med våtslip och lacka. så bra finish. Finns på emmaboda i helgen så bara komma å glo och fråga
_Kalle_ Skärmar, huv, bagagelucka och takluckan är från adolfsson
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
bmw_pelle wrote:Vart har du köpt fronten? Pris? Går det att använda orginalblinkers eller är det nå speciella till den fronten?
Du är mkt för att sparka dit grejjerna:)
Ja vafan.. skiten ska bara dit så ere. hehe.
Fick ju bokstavligen sparka ut bakskärmen då en gråhårig gubbafaan körde mig rakt i sidan i tisdags morse..
Jag köpte spoilern av nån kille på blocket i sthlms området.
skulle inte gå att använda original sa han. Köpte både lysen å front för 3k inkl. frakt., inte fyskam
har varit dålig på att uppdatera men här är det senaste iaf utan bilder.
Takluckan i glasfiber är på plats.
Nya motorn började jag bygga i lördags den 9/6..
fick börja med att toppdecka det nya m20b25 blocket.
Var ner på torsdagen till krstd och hämtade en topp då jag först fick
tag i en sprucken topp för 3'e gången.
Denna visade sig dock vara hel så skickade även iväg den på planing.
Hade allt hemma på lördagen så började med att riva ut motor och låda.
Det tog 1h 35m
Rev gamla maskinen för skulle ha kolvarna därifrån.
Men det visade sig att dom stack ner för mkt så dom tog i veven.
Det resulterade i att jag fick ta ett par andra kolvar och flytta över kolvringarna och stakarna.
Eftersom man jobbar så kan man inte vara i garaget hela tiden.
I onsdags var hela maskinen färdig, med nya lager och alla packningar bytta. Dieselven var på plats och allt gick runt fin fint.
med diverse småstrul så byggde jag en helt ny maskin från grunden på 5 dagar. Detta är min första Bilmotor som jag byggt från noll.
Tyckte själv det gick helt okej.
Motorn åkte ner i bilen igen i torsdags. startade utan problem med E85.
Idag fredag (nu lördag iom efter kl 12) Så har jag kört lite drygt 100 mil med maskinen och den rullar på bra. inga läck eller liknande.
när jag kommer hem så ska vi se om man orkar trycka dit kompressorn med.
tack för mig
Takluckan i glasfiber är på plats.
Nya motorn började jag bygga i lördags den 9/6..
fick börja med att toppdecka det nya m20b25 blocket.
Var ner på torsdagen till krstd och hämtade en topp då jag först fick
tag i en sprucken topp för 3'e gången.
Denna visade sig dock vara hel så skickade även iväg den på planing.
Hade allt hemma på lördagen så började med att riva ut motor och låda.
Det tog 1h 35m
Rev gamla maskinen för skulle ha kolvarna därifrån.
Men det visade sig att dom stack ner för mkt så dom tog i veven.
Det resulterade i att jag fick ta ett par andra kolvar och flytta över kolvringarna och stakarna.
Eftersom man jobbar så kan man inte vara i garaget hela tiden.
I onsdags var hela maskinen färdig, med nya lager och alla packningar bytta. Dieselven var på plats och allt gick runt fin fint.
med diverse småstrul så byggde jag en helt ny maskin från grunden på 5 dagar. Detta är min första Bilmotor som jag byggt från noll.
Tyckte själv det gick helt okej.
Motorn åkte ner i bilen igen i torsdags. startade utan problem med E85.
Idag fredag (nu lördag iom efter kl 12) Så har jag kört lite drygt 100 mil med maskinen och den rullar på bra. inga läck eller liknande.
när jag kommer hem så ska vi se om man orkar trycka dit kompressorn med.
tack för mig