Roobins Bmw 325 Turbo..Målet mot 400hk

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

PegiPax

Post by PegiPax »

Dahlstrom wrote:Har du tänkt att o-ringa eller köra med MLS? Annars lär det nog blir svårt att hålla toppackningen kvar på plats med 1,8 bar i ladd

Jah pacningen har visat sej hålla så mkt ladd iaf ännu.. det lär väll märkas när den far men det är tänkt att jag skall ha O-Ringat sen men som det är just nu så skulle jag vela få tag i ett sprut typ Vems till förmånligt pris som är bara att koppla in i min bil :)
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Scrazher

Post by Scrazher »

BMW325M wrote:
Dahlstrom wrote:Har du tänkt att o-ringa eller köra med MLS? Annars lär det nog blir svårt att hålla toppackningen kvar på plats med 1,8 bar i ladd

Jah pacningen har visat sej hålla så mkt ladd iaf ännu.. det lär väll märkas när den far men det är tänkt att jag skall ha O-Ringat sen men som det är just nu så skulle jag vela få tag i ett sprut typ Vems till förmånligt pris som är bara att koppla in i min bil :)

Att skaffa ett sprut tycker jag låter som en mycket god idé... men även då är det nog svårt att få en orginalpackning att palla 1,8bar...
Se iaf till att ha en nog stor turbo.
En polare körde o-ringat och vems med en T04E och skjöt packningen vid 1bar, mest troligt pga mottryck.

Keep it up!
PegiPax

Post by PegiPax »

Byggt om till skivor bak nu samt slitsat dom :)

äckliga trummor :P

Image

hmm nått som saknas ?

Image

så börjades det med skivan :)

Image

Image

Klar skiva såg att det var höger skiva jag hade så jag bytte sen :)

Image
Robin Eriksson
Tel: 0408521754
Post Reply