Page 2 of 14
Posted: 23 Dec 2005, 11:15
by Andreas K
Hur mycket ändrade rampvinklar är det i diffen? Jag har grejat rätt mycket med min diff men inte vågat ändra rampvinklarna eftersom jag inte har någon erfarenhet om hur orginal beter sig.
Posted: 23 Dec 2005, 21:34
by Butchermardin
Andreas K wrote:Hur mycket ändrade rampvinklar är det i diffen? Jag har grejat rätt mycket med min diff men inte vågat ändra rampvinklarna eftersom jag inte har någon erfarenhet om hur orginal beter sig.
Det är 45' orginal, mina är nerfrästa till 30' nu... Det brukar tydligen vara det optimala.... Paketet är nu locktite'at och bultat ihop med rätt moment, annars hade jag kunnat ta någon bild!
Ska bli mycket intressant att se hur den här diffen kommer fungera och uppföra sig, men jag tror den blir riktigt grym på bana som på stripp!
Posted: 23 Dec 2005, 22:13
by fulingbusen
Vad har du använt för grejer till oljekylning av kolvarna?
Posted: 31 Dec 2005, 00:36
by Butchermardin
fulingbusen wrote:Vad har du använt för grejer till oljekylning av kolvarna?
Det är inte gjort ännu då jag inte fått mitt nya block än! Men tror det blir från 745 eller några saab! Får se när det blir dax!
Posted: 31 Dec 2005, 00:55
by Butchermardin
Idag fick man sig ett paket med
massa godsaker, dock var det endast en liten pryl till mig för resten var till en polare här i Båstad trakten som skall bygga turbo även han! Men inte fullt så extremt som jag tack och lov...
Det var min nya snurra som dök upp!
PT67BB
4" inlopp
67mm in
65mm turbin(P) samt 0.96 A/R avgashus.
T4 flæns
V-band ut 3,5"
Här är först två storleksjämförelser mot
HX50 aggregatet!
Skiljer inte jättemycket fysiskt sett, men det nya är allt några kilo lättare! Som syns så är ju avgashuset mindre och i kombination med
"BallBearing" så kommer det nog göra lite för spoolup: en!
Har plockat bort bromsservot till förmån för att jag skall kunna bygga insuget i den form jag vill samt att det skall gå enklare att plocka på och av insuget! Så nu blir det till att bygga ett nytt fäste till huvudbromscylindern, har klart för mig hur jag skall göra men har inte skaffat nödvändiga plåtbitarna än!
En sista ganska taskig bild, men man ser att det hade blivit tajt om jag skulle haft servot kvar!
En anledning till att det inte hänt så mycket på mitt projekt är pga att jag och fassan bygger lägenhet ovanpå garaget som jag skall bo i! Vi har gjort ett rejält ryck sedan mitten på december och lagt golv och byggt kupor!
Men nu i Januari skall jag försöka köra hårt med bilbygget har jag tänkt!
Posted: 31 Dec 2005, 00:59
by worre
ursh etenit plattor
Posted: 31 Dec 2005, 01:24
by Butchermardin
worre wrote:ursh etenit plattor
Lite asbest har väl ingen dött av...
Posted: 31 Dec 2005, 09:56
by St3v3
Butchermardin wrote:
Jag är riktigt avundsjuk
Posted: 31 Dec 2005, 11:41
by Chrille
Äckligt grymt... Snacka om o ha nära till garaget
Posted: 09 Jan 2006, 20:42
by Butchermardin
Jaha, igårkväll tänkte jag att på måndag efter jobbet så skall jag ut i garaget och punkta på min nya turbofläns på grenröret, modifiera tryckrör och downpipe m,m! Men
ack så fel jag hade för helt plötsligt nu vid 20:00 ikväll så såg det ut såhär i garaget utav någon anledning!
What the hell!?
Fråga mig inte
varför det blev som det blev, men någon anledning till det måste ju allt finnas...
Posted: 09 Jan 2006, 20:49
by wuffee
vart någonstans har du köpt dina små söta trattar till insuget?
..
Posted: 09 Jan 2006, 21:39
by Love
Ööh!Vart tog CP kolvarna vägen?
Posted: 09 Jan 2006, 22:42
by peppe
Jag tror jag vet anledningen, men jag vet inte varför? Så berätta nu
Posted: 09 Jan 2006, 22:44
by Butchermardin
wuffee wrote:vart någonstans har du köpt dina små söta trattar till insuget?
..
Det är en god vän till mig som varit vänlig och tillverkat dedär små söta trattarna! hehe
Posted: 09 Jan 2006, 22:46
by Skunk
Hmm, vad har hänt?
Gillar ditt projekt starkt =)
Posted: 09 Jan 2006, 22:52
by Butchermardin
Love wrote:Ööh!Vart tog CP kolvarna vägen?
CP kolvarna finnes kvar och skall i allra högsta grad användas,
men i ett helt annat block än det på bilden ovanför! Det blocket var redan för påkostad med
toppdeckning, linehoning, o-ringning m,m för att lämna in på borrning med mera! Så blocket samt de bearbetade orginalkolvarna är sålda till en kamrat till mig som skall bygga 2.7l m20 turbo!
Fick det nya blocket idag men det ser inte mycket ut för världen just nu så jag får ta och blästra och fixa till det lite innan jag kan visa det på bild!
Anledningen till att allt detta hände så hastigt är för att jag
"fick sålt" mina 130mm stakar och de behövdes i sin nya motor pronto! Jag behöver ju 135mm stakar nu när jag köpte smidda kolvar!
Posted: 09 Jan 2006, 22:53
by Butchermardin
peppe wrote:Jag tror jag vet anledningen, men jag vet inte varför? Så berätta nu
Peppe och skunk m,fl som är intresserade, läs inlägget ovan så finner ni svar!