Page 2 of 13
Posted: 01 Aug 2008, 16:05
by Tysken
Nej, inredningen är faktiskt skapligt fin. Skulle behöva lite rekond dock.
Posted: 13 Aug 2008, 17:32
by Tysken
Idag kom det ett paket ifrån Avesta innehållandes mitt nya grenrör. Mycket fint jobb av PPF måste jag säga. Tack för det (särskilt Bäckis)!
Posted: 13 Aug 2008, 17:35
by banzai
Porrigt grenrör
Kommer bli grymt me turbo touring
Posted: 18 Aug 2008, 20:31
by Tysken
Tackar! Har varit och rensat lite under huven idag. Tog bort allt onödigt, och monterade IC:n.
Posted: 18 Aug 2008, 20:41
by Strandholm
kul att du jobbar på! Inget stressmeck här inte!
Posted: 18 Aug 2008, 20:47
by Tysken
Hehe, ja den blir klar vilket år som helst
Posted: 18 Aug 2008, 21:23
by Aleex
Ser bra ut! Jobba på nu.
Posted: 20 Aug 2008, 20:22
by Jonte_smte
ser fint ut!!!! grymt bygge!!!
Posted: 20 Aug 2008, 22:14
by HenrikF
Stress kan ta död på en. Så ta det lugnt (min m535 har inte rullat för egen maskin på 5 år nu
så jag stöder slömek till 100%)
Posted: 25 Oct 2008, 23:53
by Tysken
Nu händer det grejer! Har varit i garaget och fipplat lite..kom en bit iaf.
Så här började det
Inpassning i motorrum
På plats!
Monterade Tilton kopplingen
Getrag
Sådär ja!
Sen monterades grenrör och avgshus till turbon
Nämen titta!
Posted: 26 Oct 2008, 06:34
by TreLingon
Kan bli ett fruktansvärt bröllande ut maskinen
Posted: 26 Oct 2008, 09:30
by maccan
ser trångt ut
Men ser ut att bli riktigt grymt detta projekt!!
M.
Posted: 26 Oct 2008, 09:38
by Tysken
Jepp, trångt är det, men det får plats
. Ska ut idag igen och fortsätta lite till.
Posted: 26 Oct 2008, 16:34
by Christian.N
Hur går det för sjuksköterskan
Du bygger ju ett klockrent redskap för dom som vill ha dödhjälp, bara ta ut en gamling och ge han/henne en åktur så är saken biff
Kommer bli en grym bil när den är klart, klockrent med kombi/effekt
Fortsätt i samma stil så blir det grymt!!
Mvh
Posted: 26 Oct 2008, 18:29
by Tysken
Christian.N wrote:Hur går det för sjuksköterskan
Du bygger ju ett klockrent redskap för dom som vill ha dödhjälp, bara ta ut en gamling och ge han/henne en åktur så är saken biff
Kommer bli en grym bil när den är klart, klockrent med kombi/effekt
Fortsätt i samma stil så blir det grymt!!
Mvh
Hehe, skulle aldig låta någon av gamlingarna åka med. Då blir det högst troligt så att man får skura sätet sen
Var en sväng till verkstan idag med. Blev inte lika mkt. gjort idag som igår, men iaf.
Hittade placering för btr och vevhusvent.
Tändspolarna monterades på en plåt som skruvades fast i torpeden.
Provmonterade Autronicboxen samt msd steget och det är på fitthåret att det ryms i orginallådan.
Avslutar med en suddig bild på vidundret, jävla mobilkamera..
Ja det var allt för idag..
Posted: 28 Oct 2008, 10:37
by ///Peter
Hey!
Det är ju snyggt att försöka få plats med både SM4 box och DIS-4 i orginallådan men du kommer bränna den, dom går väldigt varma och många har överhettat dom utan att ens stoppat in dom i ett litet slutet utrymme utan ventilation...
Kör PPF´s (MSD) spolar med tändsteg om du ska lyxa (vilket man ska om man kör S38!
) det blir massa bättre
EDIT: Såg under säljes att nån redan gett dig den ideén
....
Posted: 28 Oct 2008, 11:53
by Tysken
///Peter wrote:Hey!
Det är ju snyggt att försöka få plats med både SM4 box och DIS-4 i orginallådan men du kommer bränna den, dom går väldigt varma och många har överhettat dom utan att ens stoppat in dom i ett litet slutet utrymme utan ventilation...
Kör PPF´s (MSD) spolar med tändsteg om du ska lyxa (vilket man ska om man kör S38!
) det blir massa bättre
EDIT: Såg under säljes att nån redan gett dig den ideén
....
Jepp, insåg själv att det nog skulle bli alldeles för varmt där. Får se om det blir msd:s aktiva spolar eller vag-spolar, är ju trots allt en kostnadsfråga. Är ju redan uppe i astronomiska summor på detta bygge..