Page 2 of 2
Posted: 21 Mar 2006, 16:32
by fulingbusen
Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Tror mer på att nått är galet med kylkanalerna nere i blocket isånafall...
Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.
Posted: 21 Mar 2006, 16:41
by Strandholm
fulingbusen wrote:Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Tror mer på att nått är galet med kylkanalerna nere i blocket isånafall...
Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.
Ska va enorma mängder luft då. Då kan man ju inte ens ha prövat att lufta. Vet man hur man byter topp så bör man nog veta hur man skruvar på luftskruven tycker man. Kan säga att på polarns bil med exakt samma fel så va det inge luft i kylsystemet iaf.
Posted: 21 Mar 2006, 16:52
by _BeeMeR_
Amplify wrote:fulingbusen wrote:Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Tror mer på att nått är galet med kylkanalerna nere i blocket isånafall...
Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.
Ska va enorma mängder luft då. Då kan man ju inte ens ha prövat att lufta. Vet man hur man byter topp så bör man nog veta hur man skruvar på luftskruven tycker man. Kan säga att på polarns bil med exakt samma fel så va det inge luft i kylsystemet iaf.
Har då haft de problemet ja me att den kokar fast de e -30 ute... Om de
blir luft i systemet så blir de typ ingen cirkulation..
Min m20 e då bland de värsta som finns å lufta de e ett skit göra...
Lossa slanden vid kylaren å håll uppe den å fyll på genom slangen..
///zemrén
Posted: 21 Mar 2006, 17:05
by Strandholm
Har aldrig misslyckats med att lufta en m20?
Tar bara 5minuter.
Hiss upp framänden lite, i med vatten, på med lite varvtal och lätta på skruven. klart ?
Posted: 21 Mar 2006, 18:16
by fulingbusen
Amplify wrote:fulingbusen wrote:Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Tror mer på att nått är galet med kylkanalerna nere i blocket isånafall...
Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.
Ska va enorma mängder luft då. Då kan man ju inte ens ha prövat att lufta. Vet man hur man byter topp så bör man nog veta hur man skruvar på luftskruven tycker man. Kan säga att på polarns bil med exakt samma fel så va det inge luft i kylsystemet iaf.
Behövs inga enorma mängder luft. Om man tex byter motor så att hela systemet blir tömt på vatten så KAN det bli knivigt att lufta. Inte omöjligt men lite svårare att få bort all luft.
Min erfarenhet är iaf att man lätt antar att det är värre fel än vad det är.
Posted: 20 Feb 2007, 19:47
by Moggen
_BeeMeR_ wrote:Amplify wrote:fulingbusen wrote:Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Tror mer på att nått är galet med kylkanalerna nere i blocket isånafall...
Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.
Ska va enorma mängder luft då. Då kan man ju inte ens ha prövat att lufta. Vet man hur man byter topp så bör man nog veta hur man skruvar på luftskruven tycker man. Kan säga att på polarns bil med exakt samma fel så va det inge luft i kylsystemet iaf.
Har då haft de problemet ja me att den kokar fast de e -30 ute... Om de
blir luft i systemet så blir de typ ingen cirkulation..
Min m20 e då bland de värsta som finns å lufta de e ett skit göra...
Lossa slanden vid kylaren å håll uppe den å fyll på genom slangen..
///zemrén
har ungefär samma problem.. o har hört av andra att det är lite cp med att lufta m20 :/ ska testa med som ni säger att lyfta upp den o lufta!