Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Tror mer på att nått är galet med kylkanalerna nere i blocket isånafall...
Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
fulingbusen wrote:Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.
Amplify wrote:fulingbusen wrote:Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Ska va enorma mängder luft då. Då kan man ju inte ens ha prövat att lufta. Vet man hur man byter topp så bör man nog veta hur man skruvar på luftskruven tycker man. Kan säga att på polarns bil med exakt samma fel så va det inge luft i kylsystemet iaf.
Amplify wrote:fulingbusen wrote:Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Ska va enorma mängder luft då. Då kan man ju inte ens ha prövat att lufta. Vet man hur man byter topp så bör man nog veta hur man skruvar på luftskruven tycker man. Kan säga att på polarns bil med exakt samma fel så va det inge luft i kylsystemet iaf.
_BeeMeR_ wrote:Amplify wrote:fulingbusen wrote:Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Har då haft de problemet ja me att den kokar fast de e -30 ute... Om de
blir luft i systemet så blir de typ ingen cirkulation..
Min m20 e då bland de värsta som finns å lufta de e ett skit göra...
Lossa slanden vid kylaren å håll uppe den å fyll på genom slangen..
///zemrén