Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Tror mer på att nått är galet med kylkanalerna nere i blocket isånafall...
Motorn kokar!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Ska va enorma mängder luft då. Då kan man ju inte ens ha prövat att lufta. Vet man hur man byter topp så bör man nog veta hur man skruvar på luftskruven tycker man. Kan säga att på polarns bil med exakt samma fel så va det inge luft i kylsystemet iaf.fulingbusen wrote:Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Tror mer på att nått är galet med kylkanalerna nere i blocket isånafall...
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Har då haft de problemet ja me att den kokar fast de e -30 ute... Om deAmplify wrote:Ska va enorma mängder luft då. Då kan man ju inte ens ha prövat att lufta. Vet man hur man byter topp så bör man nog veta hur man skruvar på luftskruven tycker man. Kan säga att på polarns bil med exakt samma fel så va det inge luft i kylsystemet iaf.fulingbusen wrote:Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Tror mer på att nått är galet med kylkanalerna nere i blocket isånafall...
blir luft i systemet så blir de typ ingen cirkulation..
Min m20 e då bland de värsta som finns å lufta de e ett skit göra...
Lossa slanden vid kylaren å håll uppe den å fyll på genom slangen..
///zemrén
(O=00=O)
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld
070-539 68 17
BMW 320D Touring -07 M-Paket
BMW 328tic -76 Såld
BMW 540ia -94 Såld
070-539 68 17
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
Behövs inga enorma mängder luft. Om man tex byter motor så att hela systemet blir tömt på vatten så KAN det bli knivigt att lufta. Inte omöjligt men lite svårare att få bort all luft.Amplify wrote:Ska va enorma mängder luft då. Då kan man ju inte ens ha prövat att lufta. Vet man hur man byter topp så bör man nog veta hur man skruvar på luftskruven tycker man. Kan säga att på polarns bil med exakt samma fel så va det inge luft i kylsystemet iaf.fulingbusen wrote:Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.Amplify wrote:Tror knappast en bil kokar pga lite luft i kylsystemet mitt i vintern?
Tror mer på att nått är galet med kylkanalerna nere i blocket isånafall...
Min erfarenhet är iaf att man lätt antar att det är värre fel än vad det är.
_BeeMeR_ wrote:Har då haft de problemet ja me att den kokar fast de e -30 ute... Om deAmplify wrote:Ska va enorma mängder luft då. Då kan man ju inte ens ha prövat att lufta. Vet man hur man byter topp så bör man nog veta hur man skruvar på luftskruven tycker man. Kan säga att på polarns bil med exakt samma fel så va det inge luft i kylsystemet iaf.fulingbusen wrote: Vore inte första gången, om det är luft i systemet så kokar motorn även om det är kallt.
blir luft i systemet så blir de typ ingen cirkulation..
Min m20 e då bland de värsta som finns å lufta de e ett skit göra...
Lossa slanden vid kylaren å håll uppe den å fyll på genom slangen..
///zemrén
har ungefär samma problem.. o har hört av andra att det är lite cp med att lufta m20 :/ ska testa med som ni säger att lyfta upp den o lufta!
325 E30...