Page 2 of 3
Posted: 23 Feb 2009, 18:29
by Doktorn
spjuvern wrote:det är cotat svart stålsrör av en kille här i sthlm som jag glömt namnet på, men det höll mycket bra
Du får mkt gärna försöka att komma ihåg det namnet igen!
Posted: 23 Feb 2009, 19:10
by spjuvern
jo weird kan de ha varit, lämnade och hämtade i väsby
Posted: 23 Feb 2009, 19:35
by Bäckis
Den silver coatingen klarar inte mkt. Du måste kört väldigt låg EGT som det inte släppte.
Den svarta klarar flera hundra grader mer.
Posted: 23 Feb 2009, 20:07
by knotan
Bäckis wrote:Den silver coatingen klarar inte mkt. Du måste kört väldigt låg EGT som det inte släppte.
Den svarta klarar flera hundra grader mer.
måste ju bro på vilket typ av beläggning det är med
testat lite olika,
typ vanligt kemnickel eller dyl ska ju lätt palla runt 1000 C iallafall,
jag har i vart fall aldirg vart med om att det skulle släppt.
kanske är nån sämmre typ av coating som släpper tidigt??
Posted: 23 Feb 2009, 20:18
by robbz
spjuvern wrote:haha de var därför ja tog den bilden skulle se om nån kände igen er
haha fan där hade man ju hår, hmr eller snarare skeppar-krans......
fan vad bulig den första e30:in vart
, inte bra att boardslidea på lyktstolpar....
/mvh
Posted: 23 Feb 2009, 20:34
by Nisse Järnet
spjuvern wrote:jo weird kan de ha varit, lämnade och hämtade i väsby
Då är det garanterat Weird Performance Coating eller vad det heter
Coatade mitt grenrör och avgashus där svart och det blev kanon
Posted: 23 Feb 2009, 22:13
by Nobbe
Man ska nog passa sig för hög EGT oavsett.
Va upp till ppf med en japsare som ärtan trode grenrören va lackade med dålig värmelack, men de va coatingen som släpt pga aldeles för hög EGT.
Men EGT:n vart ju bra efter mapningen så.
robbz: Ja, de a tider de när vi hade hår på skallen
Unga och verila.
Posted: 23 Feb 2009, 22:56
by Bäckis
knotan wrote:Bäckis wrote:Den silver coatingen klarar inte mkt. Du måste kört väldigt låg EGT som det inte släppte.
Den svarta klarar flera hundra grader mer.
måste ju bro på vilket typ av beläggning det är med
testat lite olika,
typ vanligt kemnickel eller dyl ska ju lätt palla runt 1000 C iallafall,
jag har i vart fall aldirg vart med om att det skulle släppt.
kanske är nån sämmre typ av coating som släpper tidigt??
Coating är en färg man härdar i ugn. Weird använder samma fabrikat som oss och svarta tål mkt högre tempän den silvriga.
Posted: 23 Feb 2009, 23:06
by Ola t
hur mkt effekt va det i den svarta? sitter det ett gt40 på den?
Bromsade min till 512hk på hjulen och den va turbon som va i botten,,
Men det lär väl varit mer i den?
Posted: 23 Feb 2009, 23:14
by spjuvern
det var först cotat svart och sedan silver ovanpå,
jag fick förklarat för mig då att de var de bästa man kunde göra.
och det höll riktigt bra tycker ja. visserligen så hade jag inte så jätte hög EGT
ang EGT så har jag för mig att vid 2,2bar och RF så låg det på ca 650grader direkt efter turbon
Posted: 23 Feb 2009, 23:17
by spjuvern
Ola t wrote:hur mkt effekt va det i den svarta? sitter det ett gt40 på den?
Bromsade min till 512hk på hjulen och den va turbon som va i botten,,
Men det lär väl varit mer i den?
Det var en GT40 på den, vet inte hur mycket effekt den lämnade men det är väll inte många så åkt dom tiderna och hastighetern med M20 än idag
lr har ja missat nått..
minns nu inte längre men har för mig den vägde 1250kg, och jag hade slutfarter på 225-230 blås så den borde nog lämnat mer än 500hk
Posted: 24 Feb 2009, 16:58
by knotan
aaa, är det bara en färg så förstår jag att det kan släppa
jag har trott coating var nån typ av beläggning , jag som missuppfattat
Posted: 24 Feb 2009, 21:54
by oddis
Kul at det endelig ble litt mer info om denne bilen
Vev och toppen fra denne bilen ligger på mitt soverum!
Nån formening om hur långt toppen har gått, den ser jo ratt så fin ut...
Posted: 24 Feb 2009, 22:59
by spjuvern
oddis wrote:Kul at det endelig ble litt mer info om denne bilen
Vev och toppen fra denne bilen ligger på mitt soverum!
Nån formening om hur långt toppen har gått, den ser jo ratt så fin ut...
här är en bild från när jag köpte den komplett och helt ny på BMW solna i stockholm Juli 2003.
jag skulle gissa att den gick ca 1000mil i min ägo, sålde bilen vintern 2005
Posted: 25 Feb 2009, 19:01
by Rabiny
Vad körde du med för kolvar och stakar?
gjorde du nåt åt toppen? andra ventiler? kammar?
Posted: 25 Feb 2009, 19:05
by Nisse Järnet
Kommer du ihåg vad toppen kostade?
Posted: 25 Feb 2009, 20:57
by robbz
Nisse Järnet wrote:Kommer du ihåg vad toppen kostade?
har för mig att han nämnde nåt på 6k för mig....
?
/mvh