Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Doktorn
Posts: 1459 Joined: 12 Dec 2005, 18:56
Location: Karlshamn
Post
by Doktorn » 23 Feb 2009, 18:29
spjuvern wrote: det är cotat svart stålsrör av en kille här i sthlm som jag glömt namnet på, men det höll mycket bra
Du får mkt gärna försöka att komma ihåg det namnet igen!
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
spjuvern
Posts: 73 Joined: 20 Nov 2005, 18:12
Post
by spjuvern » 23 Feb 2009, 19:10
jo weird kan de ha varit, lämnade och hämtade i väsby
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 23 Feb 2009, 19:35
Den silver coatingen klarar inte mkt. Du måste kört väldigt låg EGT som det inte släppte.
Den svarta klarar flera hundra grader mer.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
knotan
Posts: 1457 Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:
Post
by knotan » 23 Feb 2009, 20:07
Bäckis wrote: Den silver coatingen klarar inte mkt. Du måste kört väldigt låg EGT som det inte släppte. Den svarta klarar flera hundra grader mer.
måste ju bro på vilket typ av beläggning det är med
testat lite olika,
typ vanligt kemnickel eller dyl ska ju lätt palla runt 1000 C iallafall,
jag har i vart fall aldirg vart med om att det skulle släppt.
kanske är nån sämmre typ av coating som släpper tidigt??
robbz
Posts: 1919 Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo
Post
by robbz » 23 Feb 2009, 20:18
spjuvern wrote: haha de var därför ja tog den bilden skulle se om nån kände igen er
haha fan där hade man ju hår, hmr eller snarare skeppar-krans......
fan vad bulig den första e30:in vart
, inte bra att boardslidea på lyktstolpar....
/mvh
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 23 Feb 2009, 20:34
spjuvern wrote: jo weird kan de ha varit, lämnade och hämtade i väsby
Då är det garanterat Weird Performance Coating eller vad det heter
Coatade mitt grenrör och avgashus där svart och det blev kanon
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nobbe
Post
by Nobbe » 23 Feb 2009, 22:13
Man ska nog passa sig för hög EGT oavsett.
Va upp till ppf med en japsare som ärtan trode grenrören va lackade med dålig värmelack, men de va coatingen som släpt pga aldeles för hög EGT.
Men EGT:n vart ju bra efter mapningen så.
robbz: Ja, de a tider de när vi hade hår på skallen
Unga och verila.
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 23 Feb 2009, 22:56
knotan wrote: Bäckis wrote: Den silver coatingen klarar inte mkt. Du måste kört väldigt låg EGT som det inte släppte. Den svarta klarar flera hundra grader mer.
måste ju bro på vilket typ av beläggning det är med
testat lite olika,
typ vanligt kemnickel eller dyl ska ju lätt palla runt 1000 C iallafall,
jag har i vart fall aldirg vart med om att det skulle släppt.
kanske är nån sämmre typ av coating som släpper tidigt??
Coating är en färg man härdar i ugn. Weird använder samma fabrikat som oss och svarta tål mkt högre tempän den silvriga.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Ola t
Posts: 116 Joined: 20 Nov 2005, 22:33
Location: Öland
Post
by Ola t » 23 Feb 2009, 23:06
hur mkt effekt va det i den svarta? sitter det ett gt40 på den?
Bromsade min till 512hk på hjulen och den va turbon som va i botten,,
Men det lär väl varit mer i den?
spjuvern
Posts: 73 Joined: 20 Nov 2005, 18:12
Post
by spjuvern » 23 Feb 2009, 23:14
det var först cotat svart och sedan silver ovanpå,
jag fick förklarat för mig då att de var de bästa man kunde göra.
och det höll riktigt bra tycker ja. visserligen så hade jag inte så jätte hög EGT
ang EGT så har jag för mig att vid 2,2bar och RF så låg det på ca 650grader direkt efter turbon
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
spjuvern
Posts: 73 Joined: 20 Nov 2005, 18:12
Post
by spjuvern » 23 Feb 2009, 23:17
Ola t wrote: hur mkt effekt va det i den svarta? sitter det ett gt40 på den? Bromsade min till 512hk på hjulen och den va turbon som va i botten,, Men det lär väl varit mer i den?
Det var en GT40 på den, vet inte hur mycket effekt den lämnade men det är väll inte många så åkt dom tiderna och hastighetern med M20 än idag
lr har ja missat nått..
minns nu inte längre men har för mig den vägde 1250kg, och jag hade slutfarter på 225-230 blås så den borde nog lämnat mer än 500hk
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
knotan
Posts: 1457 Joined: 21 Nov 2005, 12:03
Location: norrköping
Contact:
Post
by knotan » 24 Feb 2009, 16:58
aaa, är det bara en färg så förstår jag att det kan släppa
jag har trott coating var nån typ av beläggning , jag som missuppfattat
oddis
Posts: 237 Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:
Post
by oddis » 24 Feb 2009, 21:54
Kul at det endelig ble litt mer info om denne bilen
Vev och toppen fra denne bilen ligger på mitt soverum!
Nån formening om hur långt toppen har gått, den ser jo ratt så fin ut...
spjuvern
Posts: 73 Joined: 20 Nov 2005, 18:12
Post
by spjuvern » 24 Feb 2009, 22:59
oddis wrote: Kul at det endelig ble litt mer info om denne bilen
Vev och toppen fra denne bilen ligger på mitt soverum!
Nån formening om hur långt toppen har gått, den ser jo ratt så fin ut...
här är en bild från när jag köpte den komplett och helt ny på BMW solna i stockholm Juli 2003.
jag skulle gissa att den gick ca 1000mil i min ägo, sålde bilen vintern 2005
9,89 227 402m 1,43 60ft E30 2,7 Turbo (Såld)
E30M3 -87
E36M3 3,2 -93 banbil
E46 318 -98
Porsche 964 Turbo -91
Evo 8 -04
Rabiny
Posts: 191 Joined: 04 May 2006, 18:40
Location: Enköping
Post
by Rabiny » 25 Feb 2009, 19:01
Vad körde du med för kolvar och stakar?
gjorde du nåt åt toppen? andra ventiler? kammar?
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 25 Feb 2009, 19:05
Kommer du ihåg vad toppen kostade?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
robbz
Posts: 1919 Joined: 20 Nov 2005, 15:04
Location: Gimo
Post
by robbz » 25 Feb 2009, 20:57
Nisse Järnet wrote: Kommer du ihåg vad toppen kostade?
har för mig att han nämnde nåt på 6k för mig....
?
/mvh