Page 2 of 8

Posted: 04 Mar 2008, 16:54
by peppe
Vad var det för Switsher du hade mekat dit innan Bäckis övertalade dig till att byta då?

F.ö. skitball bil kul att det blev så mkt pulver.

Mvh

Posted: 04 Mar 2008, 16:55
by Bmwandreas
En liten S2b, gav 250hk på hjulen med extremt mottryck så att det spikade lätt.

Posted: 04 Mar 2008, 16:59
by peppe
Okej annars är ju dom riktigt fina dom aggen men om den var så liten så vare lika bra att bli övertalad med andra ord :)

Posted: 22 Mar 2008, 14:26
by KKR-Rille
Jaha då va man hemma igen, tänkte försöka att hinna med och byta bakvagn, och eftersom jag även hade en lite större diffklump liggandes så åker den på oxå!
Ska även byta bort en av diesel lådorna med bäckis så jag får hans M3/328 zf då den stämmer bättre med lutningen på m42!så man får en mer lättväxlad låda!
ska även försöka slänga upp film på bromsning! :o

Posted: 22 Mar 2008, 18:23
by KKR-Rille
Jaha då har Mr:Jon knåpat ihop lit film åt mig!
http://www.youtube.com/watch?v=K_cmJh7gIcU

Posted: 22 Mar 2008, 18:50
by HULTA
isbilen e ju her frän som hälst ju :D

Posted: 22 Mar 2008, 18:52
by Chrille
Sedär ja, Flyttade riktigt gott på sig efter uppgradering och mappning hos PPF... Fan va ja skrattade i början på filmen... mer sånt :)

Posted: 22 Mar 2008, 19:25
by Pimplaren
Haha så jävla underbar början på filmen! gott mos också:)

Posted: 22 Mar 2008, 19:40
by Crille74
Fan va frän 318is, nu vart man bra sugen å trimma lite.

Posted: 24 Mar 2008, 08:46
by Tingsdalsracer
Kultfilm från Korskrogen :lol: den pinnar ju på bra Rille

Posted: 29 Apr 2008, 21:20
by KKR-Rille
Nu har jag iaf satt dit den nya bakvagnen med nya powerflex bussn, passade även på att byta ut lilla bakaxelklumpen med 4,10 till en stora e30 klumpen med 3,91 i utväxling ist! skönt att slippa riverdance i bakändan nu! :lol:

Posted: 07 May 2008, 18:29
by clabbe
Tjena.
Verkar vara ett roligt bygge det där. Har en lite fundering som du/ni kanske har koll på. Är det någon fördel med att svarva kolvarna istället för att sätta dit ex en 3mm MLS pakn??? Mycket imponerande effekt också. Håller det i längden????

Mvh // Mattias

Posted: 08 May 2008, 16:11
by KKR-Rille
clabbe wrote:Tjena.
Verkar vara ett roligt bygge det där. Har en lite fundering som du/ni kanske har koll på. Är det någon fördel med att svarva kolvarna istället för att sätta dit ex en 3mm MLS pakn??? Mycket imponerande effekt också. Håller det i längden????

Mvh // Mattias

Nej vet inte om det skulle va nån fördel att svarva kolvarna, fördelen är väl kanske att det är billigare, men det är ju en nackdel att man kan få en skör kolvtopp ist, ber hur mycket man svarvar av oxå förstås! men jag hade nog föredragit att köra mls.
Hur länge det håller är ju väldigt beronde hur man kör! men med den här effekten så är man väl i gränslandet om man ska idiotgasa och tukta den hela tiden! man behöver ju inte ladda max hela tiden, fast det är ju det som är kul!

Posted: 08 May 2008, 16:20
by KKR-Rille
Köpt nya fälgar till bruksbilen 8,5*19" och 10*19" BBS Challenger
Image

Posted: 08 May 2008, 18:39
by Tjottirotti
fy va gött... 333hk är bra skit det! snajsiga rims till e39an å!

Posted: 10 May 2008, 10:45
by Tingsdalsracer
Det blev grymt bra med fälgarna,, ska bli kul att se den live i sommar. Du får boka in Piteå i sommar och slita med dig isbilen på trailern:)

Sedan får vi ta ngn grllkväll med (lite) dricka:)

Posted: 03 Jun 2008, 14:50
by KKR-Rille
Nu har det tuktas lite 318is igen! blev nån liten filmsekvens oxå! och som vanligt så kom man på nån lita grej att förbättra!
http://www.youtube.com/watch?v=8dnhRzyAyRU