vet inte hur länge " en stund" är...
men jag har iallafall kört medf e85 i typ 5 år nu
det jag märkt är som tidigare vart uppe att vissa typer av slang inte tål etanolen.
tex biltemas slang med enbart en armering spricker efter ett tag efter att dem löst upp sej mellan lagrena...
däremot så slang som jag köpt på dunlopå hiflex med två varv armering å "riktigt" gummi håller sej bra länge iallafakll ett par säsonger (så länge jag haft en bil

)
annars ännu bättre alternatvi är gummislang med "teflonkärna" dem tåler alla typer av lösningsmedel, även etylacetat osv som är en hel del kraftigare än etanolen,...
fast den är nog en del dyrare å inte lika mjuk å följsam,,,
bräsnlepumpar har jag inte kört nå speciella, vanliga bosch pumparna har funkat bra för mej...
även biltemas funkar (misstänker att det är samma pumpar som bosch?)
att vevhusventilationen skulle klägga igen har jag faktiskt aldfig vart med om...
det som kan hända är att ifall man kör den för fett så trycker den ner bränsle i oljan som i sin tur kan kondensera om mootrn körs svalt ofta, jag brukar montera en lite varmare termostat i mina bilar när jag kör e85 å har som sagt aldrig haft nått sån propblem, sen brukar jag försöka mappa dem något magrare än lambda 1 på låg last, lamda 1 på dellast å sen runt 0.85-0.9 på fullast, mer än så har jag inte vart med om ska behövs.
rostiga cylinderväggar?? nu vill jag inte trampa nån på tårna men kan vara så att den tar in vatten pga man kör för hög täning å blåser packningen lite grann,
har vart med om det första åren när man va lite oerfaren å försökte mappa efter spikningar... det går som bekant inte,
numera förlitar jag mej helt till EGT, brukar köra lirte varmare än med macksoppa om det ska hålla bra.
jag brukart försöka få den till runt 800C på fullast med mycket ladd, har aldrig lyckats ha sönder nått vid dem temparna så länge man håller koll på bränslet...
iofs verkar iallafall m20 motorn väldigt spikbenägen om man går ner under den tempen... det är den enda bmw motorn jag kört på e85 å testat mäta upp....