Ja den ser onekligen skitfin ut!! Måste ha kostat många fliiiiiiiiiiis det
Ang effekten så vet jag inte riktigt exakt vilken kompressor du har? V-2 SQ finns ju i E-trim, S-trim och SC-trim. I alla fall så verkar den vanliga S-trim ha sin max effektiva ö i kompressormappen rätt långt ner. Alltså över 0,65 bar börjar effektiviteten bli mindre. Dock tittar jag på en mapp där det inte är utskrivet vilken % av effektivitet som är nästa "steg" i kompressormappen? I alla fall så når nästa ö till ca 0,9 bar.
Nu visar mappen bara upp till 45000 varv på kompressorn, men dess maxvarv är 50000 så det finns lite mer att varva än vad som visas i mappen här.
Jag läste precis ett test där några bänkkörde en 4,6l V8 med 2 ventilsteknik. Först började de att porta den, andra kammar osv. De fick då 401hk. Sen satte de dit en Vortech (vet dock inte vilken modell) och laddade 10,9 psi = 0,75 bar.
De fick då ut 648hk vilket tyder på en förlust av bara 7,5%! Det är ju en amerikansk test, så jag vet inte hur mycket man ska lita på den... men om du räknar med en förlust på 15% istället så blir det ca 600hk med 1,2 bar om du har 326 hk som sugis.
På ett annat forum läste jag om en Vortech matad BMW som hade 10% förlust när motorn gav ca 600hk... så om det bara är 10% så lär du få effekt så det blir över....
Här är länken för er som vill läsa själva:
http://www.driven2modify.com/showthread.php?t=12657