Posted: 25 Jan 2008, 21:41
Rail och runners kan du få till bra pengar om du är intresserad....
Kanon!Bäckis wrote:Rail och runners kan du få till bra pengar om du är intresserad....
Ja de blir nya stakar i den här motorn.Bmwandreas wrote:De är på G!
Ska bli kul att se vad man kan få ut ur M10an med stoor turbo och E85.
Har du bytt stakar i den?
Jag hittade tillslut en bil MadMagnus grenröret passade i.jonas ohlsson wrote:va kul att se amman igen! den där bilen har bott i vårt garage i ett par år, jag känner igen grenröret också, har du köpt det från nån magnus?
Ok,men du har en ganska stygg pinne i toppen va?jonas ohlsson wrote:jag kör orginal stakar och har regulatorn vid 9000
tjena Tobbe jo jag minns de vi pratade om,jag har inte haft nå problem med staklagren,nu kör jag med motornords racelager iofs,och dem verkar tåla en hel del.Fisåkare wrote:De här kommer å bli sköj att följa![]()
Och som sagt M10:an ÄR en motor med god potential trotts tvåventilsteknik.
Tycker att du ska stiffta vevlagrerna för att undvika lagerspinn.
Vet inte om du minns att vi pratade om just detta, i samband med att du köpte mina ventilfjädrar.
Vi hade iof. inte det problemet på M10:an, med att vevstakslagren gick ned sig, som ju en del verkar ha. Trotts att vi offta och långa stunder låg på 8800 rpm. Men vi åkte iof. med riktiga gamla hederliga blybronz racing lager(finns inte att uppbringa under solen längre)
Hur som, jävligt fränt projekt du har på G här nu![]()
MVH//Tobbe P
silverryggen wrote:tjena Tobbe jo jag minns de vi pratade om,jag har inte haft nå problem med staklagren,nu kör jag med motornords racelager iofs,och dem verkar tåla en hel del.Fisåkare wrote:De här kommer å bli sköj att följa![]()
Och som sagt M10:an ÄR en motor med god potential trotts tvåventilsteknik.
Tycker att du ska stiffta vevlagrerna för att undvika lagerspinn.
Vet inte om du minns att vi pratade om just detta, i samband med att du köpte mina ventilfjädrar.
Vi hade iof. inte det problemet på M10:an, med att vevstakslagren gick ned sig, som ju en del verkar ha. Trotts att vi offta och långa stunder låg på 8800 rpm. Men vi åkte iof. med riktiga gamla hederliga blybronz racing lager(finns inte att uppbringa under solen längre)
Hur som, jävligt fränt projekt du har på G här nu![]()
MVH//Tobbe P
Har heller aldrig haft problem med oljetrycket som några haft,tror mest
på att de e de som ställt till det+högt rpm.spikningar inte att förglömma.
men har man ändå motorn isärslagen på bänken kan man faktiskt stifta
på en gång,ja vi får se.
mvh
Nä de stämmer det du skriver,det är Glyco racelager,går ju att handla på ABR eller nån vanlig återförsäljare.S14 lager har jag för mig man måste välja om man ska köra S38 stakarna.Bäckis wrote:silverryggen wrote:tjena Tobbe jo jag minns de vi pratade om,jag har inte haft nå problem med staklagren,nu kör jag med motornords racelager iofs,och dem verkar tåla en hel del.Fisåkare wrote:De här kommer å bli sköj att följa![]()
Och som sagt M10:an ÄR en motor med god potential trotts tvåventilsteknik.
Tycker att du ska stiffta vevlagrerna för att undvika lagerspinn.
Vet inte om du minns att vi pratade om just detta, i samband med att du köpte mina ventilfjädrar.
Vi hade iof. inte det problemet på M10:an, med att vevstakslagren gick ned sig, som ju en del verkar ha. Trotts att vi offta och långa stunder låg på 8800 rpm. Men vi åkte iof. med riktiga gamla hederliga blybronz racing lager(finns inte att uppbringa under solen längre)
Hur som, jävligt fränt projekt du har på G här nu![]()
MVH//Tobbe P
Har heller aldrig haft problem med oljetrycket som några haft,tror mest
på att de e de som ställt till det+högt rpm.spikningar inte att förglömma.
men har man ändå motorn isärslagen på bänken kan man faktiskt stifta
på en gång,ja vi får se.
mvh
Motor Nords racelager?? Antar att det är vanliga BMW S14 lager då eller? Ingen kan ju ta fram ett eget lager för tillverkning om man inte är enormt rika.