Page 2 of 5

Posted: 11 Feb 2008, 20:48
by birro
Blir en liten update nu..

Ramlager är på plats. Väntar på veven så ska jag börja smälla ihop allt.

Image

Viktade kolvar
Image

Blocket fick lite färg
Image

Sedan..... Allt gick fint, höll på att sätta tillbax kolvringarna. Skulle göra rent oljeskrapringen(?) på 3ans kolv och så klart börjar man tänka på annat och KLICK så gick den av. SUCK!

Någon som vill sponsra/sälja billigt en sådan?
Image

Posted: 11 Feb 2008, 21:55
by Micke johansson
Kolvarna såg rätt väl andvända ut .

Posted: 11 Feb 2008, 21:57
by P.Herrdahl
Micke johansson wrote:Kolvarna såg rätt väl andvända ut .


Det är väl alla "stock" kolvar vid det här laget? :D

Posted: 11 Feb 2008, 21:58
by Micke johansson
Jo det är sant men vissa ser ju faktiskt fräshare ut , tänkte om dom gått riktigt varm 1 gång så går dom nog rättså fort :)

Posted: 13 Feb 2008, 20:56
by birro
Fått tag på ringen jag sabbade. Tack henke

Posted: 22 Feb 2008, 15:34
by birro
Sista delen för att smälla ihop motorn har ramlat in nu.. m50 135mm stakar.
Nu i helgen blir de till att mecka så mycket man hinner med. :)

Posted: 01 Mar 2008, 13:01
by birro
Har vart dålig på att uppdatera. Har knackat i tråd i ringarna(ej på bild), monterat M50 stakarna på kolvarna, monterat kolvar i block etc.


Image

Image

Image

Funderar på att sticka iväg till garaget nu och momentdra arp:en + montera lite krimskrams.

Posted: 01 Mar 2008, 16:59
by Bonje
Hahaha!!! Men va fan har grenröret råkat ut för? Slut på rakt rör, och du fick du gräva i soporna för att få ihop det sista eller?
Jag syftar mest på 1:ans rör. Måste vara världsrekord med 10 stycken svetsskarver mellan grenrörsfläns och turbofläns! :lol:

Inge illa menat, jag fick mig bara ett gott skratt här hemma.. :wink:

Posted: 02 Mar 2008, 17:07
by birro
Haha Jo grenröret ser förjävligt ut. Köpte det här på forumet av en kille och fick ingen bild först :( Blir å linda det så man slipper se skiten :)

Posted: 02 Mar 2008, 17:53
by Bonje
Ahhaa.. inte du som byggt det. Då kan jag vara ärlig, det var inte bara 1:ans rör jag garva åt. Det ser ut som skit hela alltet! :lol: :wink:

Posted: 02 Mar 2008, 21:11
by P.Herrdahl
Bonje wrote:Ahhaa.. inte du som byggt det. Då kan jag vara ärlig, det var inte bara 1:ans rör jag garva åt. Det ser ut som skit hela alltet! :lol: :wink:


HAHA, inget illa ment av mig heller men den va fan dagens. :wink:

Sorry.

Posted: 02 Apr 2008, 17:47
by birro
Lite saker har hänt här faktiskt.. Fått hem en sachs 618 tryckplatta och en walbro in-tank pump.

Har gjort en kåpa där fördelaren sitter orginal samt en till förvärmningen av spjället. Monterat ihop motorn helt. Köpt slang samt nipplar på hydroscand.

Tänkte slänga i motorn i bilen till helgen om det blir schysst väder.

Är på jakt efter lite småprylar som fattas:
M50 TPS
Sänkfjädrar(60/40 eller 60/60) Någon som har en bra sida där man kan hitta?

Posted: 13 Apr 2008, 13:49
by birro
Igår monterade vi motorn i bilen! Fan va skönt!
Har även fått en 10mm slangnippel svetsad på min orginal-rail istället för bosch historian.

Image

Image

Ska antagligen iväg idag och köpa mig en M50 tps. Sen är det "bara.." koppla sprutet och massa annat småpill :) känns jävligt skönt!

Posted: 16 Apr 2008, 18:58
by birro
Har börjat med elen nu. En jävla massa kablar som är skickade till skroten. Började med att vålda lite med tigersågen för att få bort kontakten ifrån orginal styrboxen. Tänkte använda denna och koppla in mig på från början. Som det känns nu blir det nog nya kablar hela vägen faktiskt. Piss jobb och reda ut allt :)

Image

En jävligt bra sida är: http://www.autolib.diakom.ru/CAR/BMW/19 ... /fig02.pdf

Posted: 16 Apr 2008, 20:41
by Strandholm
hah vafan :D
är ju vanligt bygellås på kabelpiskan? :)

Posted: 16 Apr 2008, 21:52
by birro
Haha ja, menade inte så utan tänkte använda mig av kontakten som är på styrboxen. Så jag skar sönder styrboxen med tigersågen :)

Posted: 23 Apr 2008, 21:46
by birro
Fixat lite smågrejjer..

Image


Sticker upp lite..
Image

Image