Page 2 of 7
Posted: 22 Dec 2007, 17:59
by Magnaten
tufft bygge.. men vafan ska du köra på vintern efter som du smetar dit undereds massa
Posted: 22 Dec 2007, 20:11
by BRUZZE
ja riktigt nice bygga.. måste följas
Posted: 22 Dec 2007, 22:01
by Finkel
Magnaten wrote:tufft bygge.. men vafan ska du köra på vintern efter som du smetar dit undereds massa
finns ju inget roligare än riktiga dubb och köra på isen så det är nog inte omöjligt
men störta anledningen till underredsmassan är att jag är så jävla less på att laga rost så det försöker jag undvika så gott det går. är bilen jag köpte som första bil innan jag fick körkort så den komer bli kvar så länge jag inte sopar in i nått olämpligt och blir tvungen att skrota den.
det där snacket om att det väger mycket är ju bara skit snack då hinken jag köpte med massa vägden typ 5 kilo och jag har smetat på tjockt och har över halva hinken kvar.
Posted: 05 Jan 2008, 18:28
by Finkel
här har det hänt lite igen.
till att börja med så måste jag tacka bäckis för att jag fick komma och slipa till en ny toppackning och störa han dan före nyårsafton mitt i hans s14 mekning.
så nu sitter toppen där den ska.
kamhuset är oxå monterat och ventilspelet mätte jag ikväll så imorgon åker kammarna ur och nya juster brickor till lyftarna ska beställas.
Posted: 05 Jan 2008, 21:36
by Tysken
Blir grym denna. Jag vill åxå ha raceventiler
Posted: 05 Jan 2008, 22:54
by HenrikF
Håller med magnaten. underredsmassa
Men fan va coolt bygge i övrigt, även om det börjar bli ett par s38trådar nu. Ribban ligger högt här också:)
Posted: 06 Jan 2008, 00:04
by Finkel
salle wrote:Håller med magnaten. underredsmassa
Men fan va coolt bygge i övrigt, även om det börjar bli ett par s38trådar nu. Ribban ligger högt här också:)
fattar inte vad folk har mot underredsmassa. kanske snygare med färg, men hur kul är det att ligga under och peka i färg i alla sten skott efter en runda?
det är klart, använder man inte bilen utan den bara står på någon mässa så är det väl fint. men jag kör dagligen med mina bilar så lacken lägger jag på karrosen i stället för under bilen.
har mycket fina kurvor på vägen till mitt jobb så får jag den bara klar kanske det blir kul att åka till jobbet för en gång skull
nu lät jag säkert jävligt grinig men så är det inte
komentera så mycket ni vill och ge mig lite bra tips, så kanske det blir en kul bil innan det är klart
Posted: 06 Jan 2008, 01:09
by HenrikF
Finkel wrote:men jag kör dagligen med mina bilar så lacken lägger jag på karrosen i stället för under bilen.
Kör du den bilen dagligen så har du kulor hårdare än kryptonit (eller nått annat hårt)
Fläska på underredsmassa, bara bilen blir klar så man får se vad den går för!
Posted: 09 Jan 2008, 19:36
by Finkel
var till thomas på
http://www.cp-service.se/ och lånade micrometer för att mäta juster brickorna på lyftarna och tog då lite spion bilder.
ingen bmw men blir nog jävligt frän iaf.
bubbla med chromolly Rörchassi. kolfiber dörrar, skärmar, trösklar och motorlucka. front i plast.
Posted: 03 Feb 2008, 21:28
by Finkel
har gjort klart bakvagnen för lack.
sitter hemma gjorda grp A justeringar i bärarmarna kopierade från någon bild på nätet och alu bussningar i bakvagnsbalken.
diff fästen som tål lite mer stryk än orginal alu öra i kåpan. sitter ett på vardera sida om klumpen
Posted: 03 Feb 2008, 21:34
by Bäckis
Blir fint!
Posted: 03 Feb 2008, 21:44
by Finkel
monterade mina nya rostfria motorfästen som jag och thomas byggt på en skrotad motor och testade dom i bilen. mätte så klart fel innan jag skickade dom till thomas på svetsning så jag fick bygga om framvagnsbalken lite oxå.
provade oxå ut turbo placering.
holset hx55 med 71mm in, 80mm ut och avgashus 28.
Posted: 04 Feb 2008, 21:53
by Finkel
Ikväll har det inte hänt mycket i garaget.
provade om det fick plats en annan turbo. grenröret kommer nog byggas så att det går att byta mellan två turbosar vid mappning, om ärtan går med på att mappa den två gånger vill säga
turbon som hängdes in ikväll är en borgwarner s475.
var aningen större än holseten men det ska nog gå.
borgwarner bredvid holset
Posted: 04 Feb 2008, 23:10
by Bmwandreas
Skit i holseten, är BW turbon som gäller på en gång...
Posted: 04 Feb 2008, 23:34
by M3JONAS
Å jag som trodde att en hx55:a var stor... Hur mycket ska det bw aggregatet klara och vad siktar du på för effekt?
Fränt bygge höll jag på att glömma att säga.
Posted: 04 Feb 2008, 23:40
by robbz
Bmwandreas wrote:Skit i holseten, är BW turbon som gäller på en gång...
ja hoppas verkligen du inte tänker använda den där neandertalar-turbon till en sån där fin motor
ser riktigt bra ut!
/mvh
Posted: 04 Feb 2008, 23:40
by Bmwandreas
1000+ ska det enkelt bli.