Overcharged wrote:här händer det en del! faan vad alla börjar jobba man får ju nästan abstinnens av att inte skruva
Haha ja jag vill ju ut och leka Känns lite surt bara att det inte blev så mycket gjort idag.. Bilade bort lite asfaltsmatta bara.. Höll på ca 15min och halva insidan är borta... Lossnar som skinnet efter en kraftig solbränna alltså... bara pilla bort Resten av kvällen gick åt att hämta kärra, köra bil till skroten och lämna kärra igen... Aja nya tag imorgon
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Hellre 402 varv i närmaste rondell än 402m rakt fram!
Var ut en sväng idag och trollade bort all asfaltsmatta i bilen så nu är bilen 7kg lättare.. Tog mig ca 20min så var jag klar skönt när saker och ting rullar på
Så nu väntar en lack invändigt också..
Rev även fronten då det är dax att börja tänka på intercooler.. Ingen som har nån föresten som kan tänkas ett byte mot en som jag har.. Är ute efter en mindre då min mäter 700mm x 420mm x 40mm??
Fixade även till ett tillfälligt avgassystem så man kan kolla att bilen går bra sen när starten närmas.. Eftersom vi inte har någon svets så kan man köra bilen sen iaf med nåt som liknar ett avgas, kommer förmodligen låta lite men va fan
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Var ut en sväng idag och skulle skruva lite men det blev mest massa snack om drömmer med garagepolaren Nille Blev bara att pressa i nya bussning i 318is bakvagnen, montera i stolarna och lite små pul... Ska väl försöka hinna byta bakvagn imorgon hade jag tänkt.. Kan ju inte hålla på allt för länge då det är dax att få i lite alkohol i blodomloppet
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Hörru mupp i morgon blir det att hänga dit bakvagnen..känns fan som att det e dags snart att starta "Monstret"..kan tänka mej att vi kommer ha jävligt kul sen när vi fått igång ditt as..den ska ju få andas lite i den friska luften istället för den stinkande garagelukten.
Väntar ju på att du ska bli klar me ditt AS så jag kan komma fram me mitt "Odjur" får ju skylla på att din e30 står ivägen!!
Varning i sommar säger jag bara för 2 st mattsvarta e30 som åker breddt
Det kommer gå på riktigt med bredhas i sommar Haha att min E30 står i vägen?? Du kommer väl åt din utan problem ju! Men ikväll fick du iaf ur tummen ur hålet där bak haha
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Var iväg idag efter jobbet och hämtade en annan intercooler, förbi Mc-Donalds sen direkt till garaget... Fick gå lös med kapen i fronten lite men efter en stund så satt den på plats.. dock med kattstrypare än så länge men riktiga fästen kommer..
Kapade även upp fronten och testmonterade den för att se hur det kommer bli.. Självklart ska hålet snyggas till och så, ville bara se hur det blir
Men nu ska jag iväg och supa ner mig (Hoppas man orkar upp till jobbet imorgon bara ) Så ha en trevlig helg allihopa...
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Var ut i garaget idag igen.. små bakis sen igår hehe
Två fina stolar hittade in i bilen
Kommer sitta jätte skönt i dom med nästan stum bil hehe
Gjorde även en fattigmans sänkning av bilen med kapmaskin.. Mest för att se hur det blir innan man köper på sig riktiga grejer plus att det är lite roligare och hålla på när den inte är hög som ett mindre hus hehe..
Så nu är bilen låååg och riktigt stum! Kommer bli fina fisken och åka på bredden med den där
Jäklar vad skitig den är hehe.. dax för en tvätt ser det ut som hehe
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Var ut en sväng idag och skruva ner bakvagnen. Jävlar vad kul det är när nästan varenda bult och mutter har rostat sönder Blev nästan att jag kapade mer än att skruva ner den... Men men nu är den väck iaf...
Drar iväg imorgon och hämtar nya 60/60 sänkfjädrar sen blir det att montera 318is bakvagnen
Last edited by E30-Räser on 14 Dec 2007, 20:37, edited 1 time in total.
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Var iväg en sväng idag och hämtade nya sänkfjädrar, 60/60 sänkning.. Jävligt surt bara att man trampade en spik genom foten idag Kan fan inte ens stå på den ens mindre skruva bil! Aja, ny dag och nya tag imorgon.. Ska fan skruva imorgon om jag så ska krypa fram haha...
Här är fjädrarna iaf
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Trixa upp nya bakvagnen på sin plats då jag märker att nya bussningarna bygger för mycket på höjden (Bilden till höger) Fick kapa av längst upp för att få den att passa.. Varför sälja nya bussningar som inte ens passar!!
Riktigt drygt när man fått upp den och ska börja dra allt sen måste man ta ner den igen för att kapa
Hur som helst så sitter det 318is bakvagn nu på plats iaf med E30 325 drivaxlar samt 60/60 fjädrar
Lite surt bara att jag har så förbannat ont i foten så jag var tvungen att åka hem... Hade gärnat stannat och hunnit med lite mer ikväll men men så är det ibland!!!
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
mattisE30tk wrote:Ajaj. Jag klev på en spik i tisdags .På natten kunde jag knappt stödja mig på foten, när jag skulle gå och pissa. Så på onsdan vart det en tripp till vårdcentralen. Fick både stelkramp spruta och pencelin. Sen fick jag en härlig bedövnings spruta nästan inkörd såret. sen skar dom lite med skallpellen i såret, så dom fick fram rent fint sår.. Tror nog du också ska ta och åka dit om du märker att det blir svullet eller inflamerat.
Tack för omtanken men jag var faktiskt där idag.. Såret var rent och så.. är bara svullnaden som har lagt sig över tårna så jag har nå överjävligt ont Men svullnaden ska nog gå ner snart.. Stelkrampsspruta tog jag förut men håller ett öga på såret iaf..
Jag tänker då inte kliva på en spik igen iaf kan jag säga hehe..
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Var ut en sväng idag och fixade det sista på bakvagnen..
Tillverkade även ett litet hjälpmedel för luftning av bromsar och koppling.. Ett par slangar och ett gammalt lock till bromsvätskebehållaren och vips så kan man lufta lite snabbare
Jäklar vad hög den den blev med 60/60 fjädrarna Blir till och ta kapen alltså, den ska ner mer!!!
Obs. ska byta ut skärmen ibak så den där rosten försvinner! Får bli senare bara då vi inte har nån svets i garaget
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
E30-Räser wrote:Trixa upp nya bakvagnen på sin plats då jag märker att nya bussningarna bygger för mycket på höjden (Bilden till höger) Fick kapa av längst upp för att få den att passa.. Varför sälja nya bussningar som inte ens passar!!
Riktigt drygt när man fått upp den och ska börja dra allt sen måste man ta ner den igen för att kapa
Hur som helst så sitter det 318is bakvagn nu på plats iaf med E30 325 drivaxlar samt 60/60 fjädrar
Lite surt bara att jag har så förbannat ont i foten så jag var tvungen att åka hem... Hade gärnat stannat och hunnit med lite mer ikväll men men så är det ibland!!!
Tror inte du ska behöva kapa...
Säker på att det inte sitter en bit från den gamla bussningen i karrosset?
Dom brukar gå av när man demonterar lite hårdt.
Den biten du kapat av är styrhylsan som går i karrosset, skulle inte vilja kapa den.