Page 2 of 6

Posted: 20 Nov 2007, 12:43
by bmw_fredde
japp :D

Jo det är ett jävla tjut i dom där kompressorerna så lite så låter det :twisted:

Posted: 20 Nov 2007, 14:01
by david__
bmw_fredde wrote:japp :D

Jo det är ett jävla tjut i dom där kompressorerna så lite så låter det :twisted:


va gott, ja då kanske min kommer låta liknande. 8)

gillar kompressor vinet :twisted:
fast de beror ju på installationen lite oxå.
vid korrekt installtion så ska dom tydligen låta minimalt :shock: :shock:

Posted: 20 Nov 2007, 22:25
by immy
Samma kompressor som jag då =)
Vet nån hur långt den räcker ?

Posted: 20 Nov 2007, 22:31
by david__
immy wrote:Samma kompressor som jag då =)
Vet nån hur långt den räcker ?


aa gott.. :)
vet itne hur långt den räcker, beror ju på vilken motor du ska ha den på?
den pumpar ju 1.5 liter per varv så de kommer man en bra bit på.

till mitt ända mål räcker den gott o väl iaf, hur mycke hade du tänkt o ladda o på vilken motor?
kul att fler testar kompressor :D

Posted: 20 Nov 2007, 22:35
by immy
david__ wrote:
immy wrote:Samma kompressor som jag då =)
Vet nån hur långt den räcker ?


aa gott.. :)
vet itne hur långt den räcker, beror ju på vilken motor du ska ha den på?
den pumpar ju 1.5 liter per varv så de kommer man en bra bit på.

till mitt ända mål räcker den gott o väl iaf, hur mycke hade du tänkt o ladda o på vilken motor?
kul att fler testar kompressor :D


Ska bygga på en m50b25.
Tror de skulle bli ca1bars laddtryck vet inte men vad kan de ge ?
Jo är lite mer udda mer kompressor

Posted: 20 Nov 2007, 22:51
by david__
..

Posted: 20 Nov 2007, 22:53
by david__
immy wrote:
david__ wrote:
immy wrote:Samma kompressor som jag då =)
Vet nån hur långt den räcker ?


aa gott.. :)
vet itne hur långt den räcker, beror ju på vilken motor du ska ha den på?
den pumpar ju 1.5 liter per varv så de kommer man en bra bit på.

till mitt ända mål räcker den gott o väl iaf, hur mycke hade du tänkt o ladda o på vilken motor?
kul att fler testar kompressor :D


Ska bygga på en m50b25.
Tror de skulle bli ca1bars laddtryck vet inte men vad kan de ge ?
Jo är lite mer udda mer kompressor



kommer inte ihåg nu vad org rem skiva är i diam men den som satt på min va ganska liten, för att komma upp i 1 bar bör du ha en rem skiva som är ca 90mm i diam om ja räknade rätt i all hast o sen får du räkna me 10% i förlust o krökar o slangar , så nån stans runt 90mm bör remskivan bli.
ska du ladda på 1 bar på en gång eller ska du kolla så allt funkar först, tex köra me lite i ladd o sen öka?
Jo är lite mer udda mer kompressor

Posted: 21 Nov 2007, 01:09
by immy
david__ wrote:
immy wrote:
david__ wrote:
immy wrote:Samma kompressor som jag då =)
Vet nån hur långt den räcker ?


aa gott.. :)
vet itne hur långt den räcker, beror ju på vilken motor du ska ha den på?
den pumpar ju 1.5 liter per varv så de kommer man en bra bit på.

till mitt ända mål räcker den gott o väl iaf, hur mycke hade du tänkt o ladda o på vilken motor?
kul att fler testar kompressor :D


Ska bygga på en m50b25.
Tror de skulle bli ca1bars laddtryck vet inte men vad kan de ge ?
Jo är lite mer udda mer kompressor



kommer inte ihåg nu vad org rem skiva är i diam men den som satt på min va ganska liten, för att komma upp i 1 bar bör du ha en rem skiva som är ca 90mm i diam om ja räknade rätt i all hast o sen får du räkna me 10% i förlust o krökar o slangar , så nån stans runt 90mm bör remskivan bli.
ska du ladda på 1 bar på en gång eller ska du kolla så allt funkar först, tex köra me lite i ladd o sen öka?
Jo är lite mer udda mer kompressor


Ok vet inte hur stor min remskiva är riktigt kan titta sen.
Skulle ju ha varit lämpligt att prova med kanske 0.5 eller nått först men har bara en remskiva :?
Vet du till hur många hk en m90 räcker till ?

Posted: 21 Nov 2007, 13:26
by david__
ok.
har inte de i huvet...
kommer helelr itne ihåg max varv på den.
men över 1bar kommer du säkert, sen hur mycke över 1bar vet ja inte.
de får man räkna ut

Posted: 21 Nov 2007, 14:35
by johankihl
Fungerar det bra att ha spjället efter kompressorn?

Posted: 21 Nov 2007, 15:41
by david__
johankihl wrote:Fungerar det bra att ha spjället efter kompressorn?


de märker vi. men de tror ja, måste ju bara släppa ut trycket innan spjället vid motorbroms eller tomgång

Posted: 21 Nov 2007, 15:53
by M3JONAS
david__ wrote:
johankihl wrote:Fungerar det bra att ha spjället efter kompressorn?


de märker vi. men de tror ja, måste ju bara släppa ut trycket innan spjället vid motorbroms eller tomgång


Enda gången du inte kommer att släppa ut trycket är vid fullt öppet spjäll...

Posted: 21 Nov 2007, 17:03
by david__
M3JONAS wrote:
david__ wrote:
johankihl wrote:Fungerar det bra att ha spjället efter kompressorn?


de märker vi. men de tror ja, måste ju bara släppa ut trycket innan spjället vid motorbroms eller tomgång


Enda gången du inte kommer att släppa ut trycket är vid fullt öppet spjäll...


tror du de funkar då?
ja tror på detta iaf :D

Posted: 21 Nov 2007, 17:58
by M3JONAS
Det kommer säkert att funka om du har en rejäl avlastningsventil men det kommer att låta illa... :)

Jag skulle helt klart rekomendera att sätta spjället innan kompressorn!

Posted: 21 Nov 2007, 18:35
by bmw_fredde
Köp ppfs fina 75mm dump å sätt ditt! så hade ja å den lyfter sig på tomgång så då läckte kompressorns luft ut där plus att det lätt gött :D

Posted: 21 Nov 2007, 18:40
by david__
bmw_fredde wrote:Köp ppfs fina 75mm dump å sätt ditt! så hade ja å den lyfter sig på tomgång så då läckte kompressorns luft ut där plus att det lätt gött :D


så var min tanke, först tänkte ja på 2st 50mm men går de med en så e de ju bra.
dubbla e ju coolt :twisted:

Posted: 21 Nov 2007, 21:08
by bmw_fredde
ja 2 är ju alltid fränt :twisted: