Page 2 of 35
Posted: 02 Dec 2007, 15:45
by ippe
Jag vet inte riktigt, någon gång efter jul gissar jag. Då jag samlat på mig allt som kommer att behövas
Posted: 06 Dec 2007, 18:09
by ippe
Blev lite fundersam
Jag har täntk ta olja från oljetryckskontakten då som ska finnas vid motorfästet om jag inte misstar mig?
Killen jag köpte det här av har skickat mig dessa slangar,
Till vad ska respektive slang användas?
Samt att jag verkar vara utan fläns för oljetillförlsen till turbon, någon som vet vart jag kan hitta en sån?
Posted: 08 Dec 2007, 02:14
by boost_
1: olja in, dvs från oljetryckskontakten
2: olja ut, dvs tråget vanligtvis
=)
Ang fläns till oljetillförsel, så kolla med nån som säljer turbos (svensk återförsäljare) av det märket du använder. Dom borde kunna lösa det problemet, alt du får trolla ihop något eget ;D
Posted: 04 Jan 2008, 16:36
by Snap3
händer inte mycket här inte?
Posted: 05 Jan 2008, 14:25
by ippe
Beställde arp bultar mls packning, div flänsar och saker häromdagen.
Tanken är att börja riva inom en månad.
Posted: 05 Jan 2008, 16:36
by Snap3
okej
lite mera bilder då?
Posted: 19 Jan 2008, 21:32
by ippe
Dags för updatering kanske.
Besiktade bilen för några dagar sen med diverse fel såsom spindelled glapp fram, handbroms bromsverkan blinkers hit och dit.... osv
Fixat följande fel nu och dags för bes imorrn måndag, så håll tummarna.
Om det går som det är tänkt blir det att rulla in den i garaget och börja riva
Ny spindelled
Gamla vs nya bromsbackar handbroms.
Skaffat mig ett svarvat m20 hjul och en 618 platta
Även en walbro 255lph pump och en btr.
Sen var jag ju tvungen att ha en brukis medans bmwn blir opererad. blev en sierra:) vilken jävla bil.
Stylade den även idag på lunchrasten
Sen har vi kärleken som ligger och väntar....
Posted: 19 Jan 2008, 21:35
by ippe
Sen har jag ju lyckats dra på mig en liten smäll på hö bakskärm på bmwn
Hur hade ni gjort för att få ut detta så bra som möjligt?
Posted: 26 Jan 2008, 10:30
by ippe
Vad gör ni med styrväxeln när ni ska ut med motorn ? Provade lite igår och den verkar vara ivägen för tråget. ska ut med lådan på samma gång är det tänkt!
Posted: 26 Jan 2008, 19:31
by ippe
Posted: 27 Jan 2008, 12:13
by ippe
Vad gör ni med styrväxeln när ni ska ut med motorn ? Provade lite igår och den verkar vara ivägen för tråget. ska ut med lådan på samma gång är det tänkt!
Posted: 02 Feb 2008, 11:43
by ippe
Posted: 02 Feb 2008, 12:54
by suddis
när jag skrotade en m52b28 en likandan som du har typ, tog en stor mutterdragare åså var den lös
Posted: 02 Feb 2008, 13:22
by moonzhine
Nej du bör inte låsa den i blocket då veven kan bli krokig när du drar..
jag gjorde en adapter med lika bultcirkel som triggerskivan och svetsade fast ett 1m långt rör på den sen är det bara att dra..
sitter med runt 400nm så man får ta i lite
Posted: 02 Feb 2008, 14:23
by ippe
Har provat med mutterknacken utan resultat..
Menar du att du tagit bort triggerskivan då sedan byggt ihop något mothåll som du fäster där skivan suttit?
Enligt haynes boken så verkar det som att triggerskivan ska gå att plocka borta utan att bulten är borta, men jag har inte fått av den?!
Posted: 02 Feb 2008, 14:38
by suddis
använd en mutter dragare som du typ drar fast traktordäck ovs med en stoor jävlel då funkar det :p
Posted: 02 Feb 2008, 14:58
by pelko
ippe wrote:Har provat med mutterknacken utan resultat..
Menar du att du tagit bort triggerskivan då sedan byggt ihop något mothåll som du fäster där skivan suttit?
Enligt haynes boken så verkar det som att triggerskivan ska gå att plocka borta utan att bulten är borta, men jag har inte fått av den?!
Det är bara att skruva bort bultarna på triggern och banka loss den försiktigt.
Sedan kan du om du har en triggerskiva över, svetsa fast ett handtag på den som en person håller medans den andra lossar bulten med en flaggstång som förlängare.
mvh Mathias