Timmy´s Bmw 525 -94 400+ "Mappad 1.0 Bar Klar för i år&
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tackar!!
Jo lite ryt kommer det nog bli..har en väldigt vis man i min vänskapskrets som nog kommer se till att de flyttar på sig så småningom.Han kommer som sagt Citat:
-Banka huvudet i laptopen
Om ngn har M5 läpp o o lite cleana grejer till E34 så hör av er. Sugen på o gjuta form på lite E34 delar.
Jo lite ryt kommer det nog bli..har en väldigt vis man i min vänskapskrets som nog kommer se till att de flyttar på sig så småningom.Han kommer som sagt Citat:
-Banka huvudet i laptopen
Om ngn har M5 läpp o o lite cleana grejer till E34 så hör av er. Sugen på o gjuta form på lite E34 delar.
Lite nytt..
Hmm ja köpte den av en kille i Kisa tror ja de hette o han var andra ägaren o haft den ca 1 år innan dess var det 1 ägare som haft den måånga år, kanske din kompis.
Nu sitter vemset i och den är besiktningsmappad av "Vems" Jörgen som gjorde ett kanon jobb trots lite missöden med icke inkopplade spridarrelä osv =)..
Går riktigt fint i motorn.
Nu börjas det snart med grenröret, skaffat mig en kapsåg med klinga utan kylmedel som är ställbar i massa vinklar så håller på o ta fram mergad kollektor till in o polarens audi.
Sen ska de bli åka av..
Hmm ja köpte den av en kille i Kisa tror ja de hette o han var andra ägaren o haft den ca 1 år innan dess var det 1 ägare som haft den måånga år, kanske din kompis.
Nu sitter vemset i och den är besiktningsmappad av "Vems" Jörgen som gjorde ett kanon jobb trots lite missöden med icke inkopplade spridarrelä osv =)..
Går riktigt fint i motorn.
Nu börjas det snart med grenröret, skaffat mig en kapsåg med klinga utan kylmedel som är ställbar i massa vinklar så håller på o ta fram mergad kollektor till in o polarens audi.
Sen ska de bli åka av..
Sådär nu är avgassys byggt, 3" samt 1 burk mitt under.
Startade den även idag o den låter fint.
Nu skall tryckrör byggas o sen är de mappdags..Oj glömde säga att grenrör är färdig med..
Startade den även idag o den låter fint.
Nu skall tryckrör byggas o sen är de mappdags..Oj glömde säga att grenrör är färdig med..
Last edited by kronberg on 06 Apr 2009, 22:47, edited 1 time in total.
Så nu rullar den på gatan äntligen.
Fas utan laddtryck änsålänge
Saknar ju fortfarande en walbro pump 630 spridare samt avlastningsverntil.
Men oj vilken skillnad på körning det blev efter ja satte in det nya insuget som har pluggat vevhusventhål, den fick mkt finare vacum då det andra läckte efter att ja sköt bort slangen vid mappning utan turbo.
Tycker dock den låter lite högt med 3" och 1 fullflödes dämpare under bilen..
Är det ngn som har bra tips på en billig o bra elfläkt?
Snart skall Vems Crew Gbg få sätta tänderna i den
Bilder kommer förhoppningsvis i kväll.
Fas utan laddtryck änsålänge
Saknar ju fortfarande en walbro pump 630 spridare samt avlastningsverntil.
Men oj vilken skillnad på körning det blev efter ja satte in det nya insuget som har pluggat vevhusventhål, den fick mkt finare vacum då det andra läckte efter att ja sköt bort slangen vid mappning utan turbo.
Tycker dock den låter lite högt med 3" och 1 fullflödes dämpare under bilen..
Är det ngn som har bra tips på en billig o bra elfläkt?
Snart skall Vems Crew Gbg få sätta tänderna i den
Bilder kommer förhoppningsvis i kväll.
RasmusD wrote:roligt bygge! alltid kul me E34or, du får fixa en film på den så fort den går fint! btw bor du i alingsås? riktigt schysst me fler beemeråkare här isf
Hej! Visst bor ja i alingsås eller rättare sagt östadkulle men flyttar in till stan 15 sept.
Men vet inte om jag sett dig i alingsås ngn gång?
Är det turbobygge på gång i din kärra med?
Som sagt så saknas de kulor till pumo o spridare just nu med flytt osv, med de kommer.. skall du till vårgårda o se på sista racet ?
Bilder va ett tag sedan.. Nu är de så att puts har inte prioriterats som synes utan att kunna köra då vi sålt den ena bilen så åka till jobbet kom före
Hmm va fint skylten på hyrsläpet lyser upp lägligt =) Statoil Vänersborgsvägen med ngt kylskadad kropp därav skak..
Hx40 med diverse..Nöjd med mina mattsvarta tryckrör..
Här syns även mitt t kors a´la omgängat vvs t kors. Och dumpen saknas med.
Ngn som vet ngn hyffsad dump som inte låter pipigt utan bara vanligt pysande o gör sitt jobb bra för under 1000lappen
Edit: Luftfiltret kom från PPF idag så hämtas imorgon..
Hmm va fint skylten på hyrsläpet lyser upp lägligt =) Statoil Vänersborgsvägen med ngt kylskadad kropp därav skak..
Hx40 med diverse..Nöjd med mina mattsvarta tryckrör..
Här syns även mitt t kors a´la omgängat vvs t kors. Och dumpen saknas med.
Ngn som vet ngn hyffsad dump som inte låter pipigt utan bara vanligt pysande o gör sitt jobb bra för under 1000lappen
Edit: Luftfiltret kom från PPF idag så hämtas imorgon..