Page 2 of 5

Posted: 07 Apr 2008, 13:13
by makkan_nykvarn
ser ju riktigt roligt ut de här :D fortsätt i samma takt o lägg upp någon film :) alltid roligt med snik som går bra :)

Posted: 07 Apr 2008, 22:19
by bubbel
makkan_nykvarn wrote:ser ju riktigt roligt ut de här :D fortsätt i samma takt o lägg upp någon film :) alltid roligt med snik som går bra :)
var ute o åkte i helgen o den funkade klockers :) , ska handla en progressiv regulator sen blir det nån filmsnutt.

Posted: 08 Apr 2008, 13:43
by makkan_nykvarn
fan va fint.. va laddar du på för, o va tror du de kommer ligga på för effekt typ? :)

Posted: 08 Apr 2008, 17:11
by bubbel
makkan_nykvarn wrote:fan va fint.. va laddar du på för, o va tror du de kommer ligga på för effekt typ? :)
just nu laddar den 0.4b, effekt vet jag inte men tycker den drar bra faktiskt.

bilen gick bra innan turbokonverteringen, gick "nästan som en e30 325" med kammen o lite filning i toppen.

Posted: 08 Apr 2008, 17:53
by makkan_nykvarn
okej de låter ju inte helt fel.. ska köra snik på min nu oxå då inte pengarna räcker till, till mer seriöst.. tänkte ha 0,5-0,6 i ladd men ska köra snäppet seriösare än dig :) tycker du får skruva upp laddet på 0,7 o hoppas de håller o spela in lite filmer så man får sig en uppfatning 8) för jävligt fet bil är de iaf!!! :)

Posted: 08 Apr 2008, 18:07
by m5micke
Trevligt projekt. Lite synd att du ska byta till b25block. Inte många som kör med b23 direkt. Håller själv på o pular på en 323:a.
Förhoppning är väl att ladda strax över 1bar.

Ska bli intressant o se hur den kommer att gå.

Länkar med mitt projekt ifall de kanske e lite intressant

http://skogenracing.editboard.com/proje ... -t1736.htm

Vore trevligt om du hade en lite filmsnutt så man får se hur pass den rör på sig

Posted: 09 Apr 2008, 16:34
by bubbel
makkan_nykvarn wrote:okej de låter ju inte helt fel.. ska köra snik på min nu oxå då inte pengarna räcker till, till mer seriöst.. tänkte ha 0,5-0,6 i ladd men ska köra snäppet seriösare än dig :) tycker du får skruva upp laddet på 0,7 o hoppas de håller o spela in lite filmer så man får sig en uppfatning 8) för jävligt fet bil är de iaf!!! :)
tackar, roligt med mer snik! :) lägg upp tråd sen då!

Posted: 09 Apr 2008, 16:43
by bubbel
m5micke wrote:Trevligt projekt. Lite synd att du ska byta till b25block. Inte många som kör med b23 direkt. Håller själv på o pular på en 323:a.
Förhoppning är väl att ladda strax över 1bar.

Ska bli intressant o se hur den kommer att gå.

Länkar med mitt projekt ifall de kanske e lite intressant

http://skogenracing.editboard.com/proje ... -t1736.htm

Vore trevligt om du hade en lite filmsnutt så man får se hur pass den rör på sig
frän bil! denna tråd måste jag följa.
den där blir giftig den! 8)
blir roligt o se om det funkade bra med mls packningen du har.

ska fixa lite film sen men just nu har det snöat ca 20cm här:(

Posted: 09 Apr 2008, 17:37
by makkan_nykvarn
jo visst är de roligt.. o då behöver man inte va såååå jävla rädd om den heller för de är inte så stora pengar i de hela :) hahah får se om man orkar med de sen då :) man är ju för slö egentligen :)

Posted: 02 May 2008, 23:07
by bubbel
malpassi 1,1:4 sitter i nu med 535-spridarna o med ett grundtryck på 3bar och lite snällare tändning så har bilen funkat skit bra hittills,
den fetar "lite" när man startar den kall men det varar bara i ca 2min.
Är det budget så är det 8)

dock så läcker packboxen på veven "bak" svänghjulssidan, så till veckan ska den bytas och ny orginal lammel med sachs 618 tryckplatta skall monteras.

film kommer så fort nya kopplingen är monterad.

Posted: 08 May 2008, 22:05
by bubbel
har bytt packboxen ikväll och monterat nya kopplingen vart en bra skillnad med lite bättre koppling,
MEN upptäckte att även toppackningen har gått:( den blandar inte olja o vatten, men den trycker ur sig olja runt toppen när den blir varm!
nu får den stå ett tag.. är så less på skruva.

Posted: 10 May 2008, 12:06
by bubbel
brorsan har en krockad 325ix som jag hade tänkt ta motorn ifrån nu!

till nästa sommar tänkte jag använda mig av ett VEMS sprut så min fråga är:
Spelare det nån roll om jag har kvar gamla sprutet (l-jetronic)=fördelaren på blocket eller ska jag hänga i kabelpiskan o göra om till (motronic)=fördelaren på kammen, tänkte om det underlättar sen när man ska installera ett vems.

helt ny på eftermarknads sprut.

Posted: 11 May 2008, 04:05
by stecka
spara svängnigsdämparen och övre kåpan vid kammremmen samt fördelar lock och rotor om du inte köper det nytt dårå

Posted: 11 May 2008, 10:26
by bubbel
stecka wrote:spara svängnigsdämparen och övre kåpan vid kammremmen samt fördelar lock och rotor om du inte köper det nytt dårå
okej vad bra! då behåller jag l-jetronic och spara dom delarna du nämnde från motronic motorn tills man har ett vems.
Tack för svar!

Posted: 11 May 2008, 12:54
by stecka
glömde bort vev givaren å fästet till den.

Posted: 11 May 2008, 19:42
by bubbel
stecka wrote:glömde bort vev givaren å fästet till den.
oki :)

Posted: 17 May 2008, 14:00
by bubbel
Nu har jag bytt Toppackning, satt dit en elring +0,3mm packning.
nu väntar jag bara på en ny oljetrågspackning så jag kan byta den till veckan den läcker en del, är så sugen på att köra nu! :evil:

Image

b25:an åker i till nästa sommar istället dock med lite mods!