okej de låter ju inte helt fel.. ska köra snik på min nu oxå då inte pengarna räcker till, till mer seriöst.. tänkte ha 0,5-0,6 i ladd men ska köra snäppet seriösare än dig tycker du får skruva upp laddet på 0,7 o hoppas de håller o spela in lite filmer så man får sig en uppfatning för jävligt fet bil är de iaf!!!
Trevligt projekt. Lite synd att du ska byta till b25block. Inte många som kör med b23 direkt. Håller själv på o pular på en 323:a.
Förhoppning är väl att ladda strax över 1bar.
Ska bli intressant o se hur den kommer att gå.
Länkar med mitt projekt ifall de kanske e lite intressant
makkan_nykvarn wrote:okej de låter ju inte helt fel.. ska köra snik på min nu oxå då inte pengarna räcker till, till mer seriöst.. tänkte ha 0,5-0,6 i ladd men ska köra snäppet seriösare än dig tycker du får skruva upp laddet på 0,7 o hoppas de håller o spela in lite filmer så man får sig en uppfatning för jävligt fet bil är de iaf!!!
tackar, roligt med mer snik! lägg upp tråd sen då!
m5micke wrote:Trevligt projekt. Lite synd att du ska byta till b25block. Inte många som kör med b23 direkt. Håller själv på o pular på en 323:a.
Förhoppning är väl att ladda strax över 1bar.
Ska bli intressant o se hur den kommer att gå.
Länkar med mitt projekt ifall de kanske e lite intressant
jo visst är de roligt.. o då behöver man inte va såååå jävla rädd om den heller för de är inte så stora pengar i de hela hahah får se om man orkar med de sen då man är ju för slö egentligen
malpassi 1,1:4 sitter i nu med 535-spridarna o med ett grundtryck på 3bar och lite snällare tändning så har bilen funkat skit bra hittills,
den fetar "lite" när man startar den kall men det varar bara i ca 2min.
Är det budget så är det
dock så läcker packboxen på veven "bak" svänghjulssidan, så till veckan ska den bytas och ny orginal lammel med sachs 618 tryckplatta skall monteras.
har bytt packboxen ikväll och monterat nya kopplingen vart en bra skillnad med lite bättre koppling,
MEN upptäckte att även toppackningen har gått:( den blandar inte olja o vatten, men den trycker ur sig olja runt toppen när den blir varm!
nu får den stå ett tag.. är så less på skruva.
brorsan har en krockad 325ix som jag hade tänkt ta motorn ifrån nu!
till nästa sommar tänkte jag använda mig av ett VEMS sprut så min fråga är:
Spelare det nån roll om jag har kvar gamla sprutet (l-jetronic)=fördelaren på blocket eller ska jag hänga i kabelpiskan o göra om till (motronic)=fördelaren på kammen, tänkte om det underlättar sen när man ska installera ett vems.
Nu har jag bytt Toppackning, satt dit en elring +0,3mm packning.
nu väntar jag bara på en ny oljetrågspackning så jag kan byta den till veckan den läcker en del, är så sugen på att köra nu!
b25:an åker i till nästa sommar istället dock med lite mods!