Page 2 of 5
Posted: 22 Oct 2007, 15:45
by Bmwandreas
Ja den bjuder vi på när Autronic köps av oss..
Posted: 22 Oct 2007, 22:16
by Pimplaren
Tackar tackar, då vet jag
Återkommer när det är dax!
Posted: 23 Oct 2007, 18:16
by BaCCoN
Bra tråd oliver, fick svar på några frågor ang. Autronic. bra initiativ
Posted: 25 Oct 2007, 22:23
by moonzhine
går det att mappa det sj eller hur är de?
eller är det bara krångligt..är helt beronde på kunskap förstårs..
Posted: 25 Oct 2007, 22:30
by Tysken
Jag tycker det ser krångligt ut, men har ju bara stått bredvid och inte satt in mig i det.
Posted: 26 Oct 2007, 08:32
by Bmwandreas
Vet man hur man ska göra är det överlägset enklast.
Men allt står förklarat bra i svenska manualen..
Posted: 26 Oct 2007, 09:48
by AndreasT
Sätter man sig ner och försöker lära sig programmet och läser manualen så inser man ganska snabbt vilket fint mappningsverktyg det är
Enkelt och simpelt.
Posted: 26 Oct 2007, 11:02
by moonzhine
okej..jo de är väl lixom halva nöjet me mappningen isf om man kunde få till nå sj..men man är ju rädd för att tex få den att gå för snålt och spika m.m..
Posted: 28 Oct 2007, 17:39
by Pimplaren
När jag väl köpt mitt autronic ska jag låta PPF mappa ihop allt, känns mest save så.
Men ska garanterat läsa igenom allt så man ev kan prova sig på nått liknande själv, kul att kunna.
Kom på en till sak,
Hur löser jag trigger anordningen? köpa en såndär kåpa för fördelarlocket och sätter den där? eller ska man köra med org triggern som sitter på motorn? m106.
Posted: 28 Oct 2007, 18:14
by Bäckis
S38B38 har kamtrigger original och det locket för givare kostar ca 500kr. Enkelt och snyggt.
Posted: 28 Oct 2007, 18:19
by Pimplaren
Prima.
Vill slippa så mycket org delar som möjligt på sprut/tändningssidan, så de blir nog bra.
Posted: 17 Dec 2007, 01:48
by Pimplaren
Bäckis wrote:S38B38 har kamtrigger original och det locket för givare kostar ca 500kr. Enkelt och snyggt.
Kör jag med kamtrigger OCH kåpan ifrån s38b38 ? eller ska man köra med eran kåpa som ni har?
Går det att koppla in Autronic i bilens orghärva på något vettigt sätt?
Så jag har varvmätaren oljetryck generatorlampan o.s.v..
Får man med kontakter till alla givare?
Posted: 17 Dec 2007, 09:29
by Bmwandreas
Pimplaren wrote:Bäckis wrote:S38B38 har kamtrigger original och det locket för givare kostar ca 500kr. Enkelt och snyggt.
Kör jag med kamtrigger OCH kåpan ifrån s38b38 ? eller ska man köra med eran kåpa som ni har?
Går det att koppla in Autronic i bilens orghärva på något vettigt sätt?
Så jag har varvmätaren oljetryck generatorlampan o.s.v..
Får man med kontakter till alla givare?
Du köper kåpan till B38 samt kör med M50 triggergivare.
Du kopplar generator/oljetryck/vattentemp/laddning separat när du monterar programmerbart sprut.
Kontakter till spridare m.m medföljer inte.
Men vi säljer det.
Posted: 17 Dec 2007, 10:51
by Pimplaren
robert wrote:vad tar ni för dem tex?
lista lite extra delar samt pris vore fint
Hade varit nice.
Posted: 17 Dec 2007, 10:56
by Bmwandreas
Har för mig det är 50kr/st för spridarkontakter och 75kr st för 3 poliga.
Posted: 17 Dec 2007, 17:27
by Pimplaren
Bmwandreas wrote:Har för mig det är 50kr/st för spridarkontakter och 75kr st för 3 poliga.
Okey, vad går ett kontaktkitt på? Hur många är det?
Posted: 17 Dec 2007, 17:32
by Bmwandreas
Du bestämmer själv hur många du ska ha, men tex:
6st spridare
2st tempmätare
1st oljetemp
2st triggers 3 -pol
1st tps 3-pol