Page 2 of 3

Posted: 28 Sep 2007, 18:03
by T39m
airs wrote:
T39m wrote:Jag rekomenderar inte det danska företaget. / Mvh Jimmy
Jag måste säga tvärtom, har själv en sån shorthshift hemma, dock inte satt på den än. Har beställt MASSA andra saker med, och aldrig fått fel del eller liknande. Även snabb leverans, så jag kommer troligtvis beställa fler gånger därifrån, då dom är billiga.
Som jag skrev i mitt andra inlägg så finns det säkert nöjda kunder, står även förklarat vad jag inte var nöjd med :)
/ Mvh Jimmy

Posted: 28 Sep 2007, 19:55
by pelko
Viper89 wrote:Z3M Coupe spak beställd hos Novation :)
Vad fick du betala exakt Jocke?

mvh Mathias

Posted: 28 Sep 2007, 20:47
by Strandholm
jag har handlat av schmiedmann utan några som helst problem.

Posted: 28 Sep 2007, 22:47
by MrQuickzilver
pelko wrote:
Viper89 wrote:Z3M Coupe spak beställd hos Novation :)
Vad fick du betala exakt Jocke?

mvh Mathias
Har precis köpt en Z3 1,9 spak(25117527252) för 475:- bör väl va ungefär samma pris på en till Z3M.

Posted: 29 Sep 2007, 01:01
by Pimpolainen
Jonas_Linder wrote:
Pimpolainen wrote:ett tips är att korta orginalspaken då det är väldigt lätt!!

...och billigt ;)
Du menar väll förlänga :lol:
:oops:

ja förlänga givetvis :D

Posted: 29 Sep 2007, 10:01
by _Kalle_
Hade en bild förut då det va massa bmw-spakar jämförda. Tror tyvärr att Z3m spaken är för lång och ev. kommer slå i kardanen.

Den från 1.9 skulle däremot fungera bra.
Nu va det här väldigt längesen och jag kommer inte exakt ihåg men jag har ett svagt minne av det. Någon kanske har den bilden ?

Posted: 29 Sep 2007, 11:51
by Viper89
pelko wrote:
Viper89 wrote:Z3M Coupe spak beställd hos Novation :)
Vad fick du betala exakt Jocke?

mvh Mathias
475 kr.

Posted: 29 Sep 2007, 11:52
by Viper89
_Kalle_ wrote:Hade en bild förut då det va massa bmw-spakar jämförda. Tror tyvärr att Z3m spaken är för lång och ev. kommer slå i kardanen.

Den från 1.9 skulle däremot fungera bra.
Nu va det här väldigt längesen och jag kommer inte exakt ihåg men jag har ett svagt minne av det. Någon kanske har den bilden ?
Åfan, det funkade för bmw_pelle som skrivit tidigare i tråden så ja får hoppas på det bästa nu då :)

Mvh Jocke

Posted: 29 Sep 2007, 12:10
by Nisse Järnet
Tror inte det kommer slå i faktiskt.

Re: Shortshift till E30 från Schmiedmann

Posted: 30 Sep 2007, 09:51
by Joachim
Viper89 wrote:Någon som testat denna shortshift? Eller nån av de andra som finns där på sidan kanske?

"Shortshift super short by Schmiedmann" ( ni får fram fakta om den om ni klickar på shortshift i länken här under.

http://www.schmiedmann.com/DisplayProdu ... PgAnchor90

Här är en bild.
Image

Sen måste jag fråga om det är någon som handlat av detta företag förut och i så fall. Har det gått bra med leverans etc?

Mvh Jocke

den på bilden är ju en z3 spak....

Posted: 30 Sep 2007, 11:16
by _Kalle_
Viper89 wrote:
_Kalle_ wrote:Hade en bild förut då det va massa bmw-spakar jämförda. Tror tyvärr att Z3m spaken är för lång och ev. kommer slå i kardanen.

Den från 1.9 skulle däremot fungera bra.
Nu va det här väldigt längesen och jag kommer inte exakt ihåg men jag har ett svagt minne av det. Någon kanske har den bilden ?
Åfan, det funkade för bmw_pelle som skrivit tidigare i tråden så ja får hoppas på det bästa nu då :)

Mvh Jocke
det inlägget missade jag. Va något jag fått för mig sen förut :)

Posted: 30 Sep 2007, 14:15
by bmw_pelle
Funkar utan problem för mej. Men det finns ju en grövre kardanaxel också som sitter på vissa 325 på dom kanske det tar i.

Posted: 30 Sep 2007, 20:11
by Viper89
bmw_pelle wrote:Funkar utan problem för mej. Men det finns ju en grövre kardanaxel också som sitter på vissa 325 på dom kanske det tar i.
Ja den här ska inte ens sitta i en 325a utan i en 320i så det är nog lungt hoppas jag :)

Posted: 30 Sep 2007, 20:26
by Icee
_Kalle_ wrote:Hade en bild förut då det va massa bmw-spakar jämförda.
Nu va det här väldigt längesen och jag kommer inte exakt ihåg men jag har ett svagt minne av det. Någon kanske har den bilden ?
Denna?

Image

Posted: 01 Oct 2007, 12:47
by Nisse977
Jag förlängde min underdel (det under kulan) med ca 22mm. då fick jag halverat slag i spaken. Det är kort och bra. Jag skulle inte rekommendera kortare lägen såvida man inte har en lång spak upptill då.
Sen får man tänka på att inte förlänga den så mycket undertill så växelstaget fram till lådan tar i hardyskivan.

Ska gräva fram en bild på den också. Kommer dock inte åt den nu, bilden finns i min tråd på rejsa.nu

Posted: 01 Oct 2007, 17:29
by Thell
Icee wrote:
_Kalle_ wrote:Hade en bild förut då det va massa bmw-spakar jämförda.
Nu va det här väldigt längesen och jag kommer inte exakt ihåg men jag har ett svagt minne av det. Någon kanske har den bilden ?
Denna?

Image
skulle en z3m-spak passa rakt av på min e36 325?

Posted: 01 Oct 2007, 18:47
by Rudolf
pelko wrote:
Viper89 wrote:Z3M Coupe spak beställd hos Novation :)
Vad fick du betala exakt Jocke?

mvh Mathias
Det är mycket korrekt gjort Jocke. Jag har samma på min :) Mycket behagliga lägen.