Shortshift till E30 från Schmiedmann

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
T39m
Posts: 196
Joined: 09 Apr 2007, 22:52
Location: Stockholm/Åkersberga

Post by T39m »

airs wrote:
T39m wrote:Jag rekomenderar inte det danska företaget. / Mvh Jimmy


Jag måste säga tvärtom, har själv en sån shorthshift hemma, dock inte satt på den än. Har beställt MASSA andra saker med, och aldrig fått fel del eller liknande. Även snabb leverans, så jag kommer troligtvis beställa fler gånger därifrån, då dom är billiga.


Som jag skrev i mitt andra inlägg så finns det säkert nöjda kunder, står även förklarat vad jag inte var nöjd med :)
/ Mvh Jimmy
Jimmy J
Alive.se
Tack till: HULTA, Vänner, Peter
User avatar
pelko
Posts: 4895
Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:

Post by pelko »

Viper89 wrote:Z3M Coupe spak beställd hos Novation :)


Vad fick du betala exakt Jocke?

mvh Mathias
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

jag har handlat av schmiedmann utan några som helst problem.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

pelko wrote:
Viper89 wrote:Z3M Coupe spak beställd hos Novation :)


Vad fick du betala exakt Jocke?

mvh Mathias


Har precis köpt en Z3 1,9 spak(25117527252) för 475:- bör väl va ungefär samma pris på en till Z3M.
Pimpolainen
Posts: 850
Joined: 24 Sep 2006, 12:44

Post by Pimpolainen »

Jonas_Linder wrote:
Pimpolainen wrote:ett tips är att korta orginalspaken då det är väldigt lätt!!

...och billigt ;)


Du menar väll förlänga :lol:


:oops:

ja förlänga givetvis :D
Mvh PJ
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

Hade en bild förut då det va massa bmw-spakar jämförda. Tror tyvärr att Z3m spaken är för lång och ev. kommer slå i kardanen.

Den från 1.9 skulle däremot fungera bra.
Nu va det här väldigt längesen och jag kommer inte exakt ihåg men jag har ett svagt minne av det. Någon kanske har den bilden ?
User avatar
Viper89
Posts: 1958
Joined: 11 Oct 2006, 15:01
Location: Uppsala
Contact:

Post by Viper89 »

pelko wrote:
Viper89 wrote:Z3M Coupe spak beställd hos Novation :)


Vad fick du betala exakt Jocke?

mvh Mathias


475 kr.
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 299 634
http://www.garaget.org/Viper89
E28 545 (951hp@1,8bar)
User avatar
Viper89
Posts: 1958
Joined: 11 Oct 2006, 15:01
Location: Uppsala
Contact:

Post by Viper89 »

_Kalle_ wrote:Hade en bild förut då det va massa bmw-spakar jämförda. Tror tyvärr att Z3m spaken är för lång och ev. kommer slå i kardanen.

Den från 1.9 skulle däremot fungera bra.
Nu va det här väldigt längesen och jag kommer inte exakt ihåg men jag har ett svagt minne av det. Någon kanske har den bilden ?


Åfan, det funkade för bmw_pelle som skrivit tidigare i tråden så ja får hoppas på det bästa nu då :)

Mvh Jocke
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 299 634
http://www.garaget.org/Viper89
E28 545 (951hp@1,8bar)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Tror inte det kommer slå i faktiskt.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Joachim
Posts: 1050
Joined: 16 Dec 2006, 15:18
Location: Norge

Re: Shortshift till E30 från Schmiedmann

Post by Joachim »

Viper89 wrote:Någon som testat denna shortshift? Eller nån av de andra som finns där på sidan kanske?

"Shortshift super short by Schmiedmann" ( ni får fram fakta om den om ni klickar på shortshift i länken här under.

http://www.schmiedmann.com/DisplayProdu ... PgAnchor90

Här är en bild.
Image

Sen måste jag fråga om det är någon som handlat av detta företag förut och i så fall. Har det gått bra med leverans etc?

Mvh Jocke



den på bilden är ju en z3 spak....
When the flag drops, the bullshit stops!!

E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
_Kalle_
Posts: 1151
Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje

Post by _Kalle_ »

Viper89 wrote:
_Kalle_ wrote:Hade en bild förut då det va massa bmw-spakar jämförda. Tror tyvärr att Z3m spaken är för lång och ev. kommer slå i kardanen.

Den från 1.9 skulle däremot fungera bra.
Nu va det här väldigt längesen och jag kommer inte exakt ihåg men jag har ett svagt minne av det. Någon kanske har den bilden ?


Åfan, det funkade för bmw_pelle som skrivit tidigare i tråden så ja får hoppas på det bästa nu då :)

Mvh Jocke


det inlägget missade jag. Va något jag fått för mig sen förut :)
bmw_pelle
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå

Post by bmw_pelle »

Funkar utan problem för mej. Men det finns ju en grövre kardanaxel också som sitter på vissa 325 på dom kanske det tar i.
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!

It's not the fart that kills you, it's the smell!
User avatar
Viper89
Posts: 1958
Joined: 11 Oct 2006, 15:01
Location: Uppsala
Contact:

Post by Viper89 »

bmw_pelle wrote:Funkar utan problem för mej. Men det finns ju en grövre kardanaxel också som sitter på vissa 325 på dom kanske det tar i.


Ja den här ska inte ens sitta i en 325a utan i en 320i så det är nog lungt hoppas jag :)
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 299 634
http://www.garaget.org/Viper89
E28 545 (951hp@1,8bar)
User avatar
Icee
Posts: 248
Joined: 06 Jan 2007, 23:48
Location: Finland Vasa

Post by Icee »

_Kalle_ wrote:Hade en bild förut då det va massa bmw-spakar jämförda.
Nu va det här väldigt längesen och jag kommer inte exakt ihåg men jag har ett svagt minne av det. Någon kanske har den bilden ?


Denna?

Image
User avatar
Nisse977
Posts: 1763
Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:

Post by Nisse977 »

Jag förlängde min underdel (det under kulan) med ca 22mm. då fick jag halverat slag i spaken. Det är kort och bra. Jag skulle inte rekommendera kortare lägen såvida man inte har en lång spak upptill då.
Sen får man tänka på att inte förlänga den så mycket undertill så växelstaget fram till lådan tar i hardyskivan.

Ska gräva fram en bild på den också. Kommer dock inte åt den nu, bilden finns i min tråd på rejsa.nu
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
User avatar
Thell
Posts: 171
Joined: 14 Nov 2006, 17:00
Location: Örebro

Post by Thell »

Icee wrote:
_Kalle_ wrote:Hade en bild förut då det va massa bmw-spakar jämförda.
Nu va det här väldigt längesen och jag kommer inte exakt ihåg men jag har ett svagt minne av det. Någon kanske har den bilden ?


Denna?

Image


skulle en z3m-spak passa rakt av på min e36 325?
Rudolf
Posts: 402
Joined: 01 Mar 2007, 10:46
Location: Tumba(Stockholm)

Post by Rudolf »

pelko wrote:
Viper89 wrote:Z3M Coupe spak beställd hos Novation :)


Vad fick du betala exakt Jocke?

mvh Mathias


Det är mycket korrekt gjort Jocke. Jag har samma på min :) Mycket behagliga lägen.
Post Reply