Page 2 of 4

Posted: 25 Sep 2007, 17:07
by Magnaten
bäckis

du vet hur taskigt ställt robban har det, måste man vända på varenda slant så får man ta vad man har :lol:

Posted: 27 Sep 2007, 10:51
by Bäckis
Magnaten wrote:bäckis

du vet hur taskigt ställt robban har det, måste man vända på varenda slant så får man ta vad man har :lol:


Exakt! :)

Jag kan höra med Sachs om dom har kvar några reserdelar till sina gamla 70 talare, men jag tror inte det.....

Posted: 29 Sep 2007, 13:52
by Magnaten
Idag har det pysslats lite med insugsflänsen till motorn.

fräsning
Image

andra operationen klar
Image

nu e det bara spridarhålen kvar...dom tar jag imorrn för nu börjar
jag känna smaken av ÖL
Image

ojj

Posted: 29 Sep 2007, 14:34
by Nicke Blom
Magnaten for KING!! :wink:

stiligt en sån fräsare skulle man haft.....

Re: ojj

Posted: 29 Sep 2007, 19:07
by Crille74
Nicke Blom wrote:Magnaten for KING!! :wink:

stiligt en sån fräsare skulle man haft.....


Kan bara håla med Mange is the king.

Posted: 30 Sep 2007, 09:16
by johankihl
Skitsnyggt! Håll samma finish på resten nu bara så kommer bilen att bli grym :)

Posted: 30 Sep 2007, 09:21
by Nobbe
Ser nice ut!! :)

Du har rätt bra tillgång till maskiner va? En annan får ju ta det lite när alla gått hem å nån som kör just den maskinen har lust att va kvar ett tag. :(

Posted: 30 Sep 2007, 12:31
by Magnaten
NOBBE

har tillgång till ganska mkt maskiner, orken är lite mindre tillgänglig :lol:

Posted: 30 Sep 2007, 12:33
by Magnaten
Nu är flänsarna färdigfrästa, hoppas bara att svetsarn e stadig på handen det blir lite tajt på nåt ställe.
Image
Image

Posted: 30 Sep 2007, 12:41
by BRUZZE
fan va schyst!

Posted: 30 Sep 2007, 13:56
by M3JONAS
Det ser trångt ut mellan spirdarhålen och porten. I nästa evomodell får du väl även göra början på runnersena i samma stycke som flänsen, och då göra dem ovala i ena änden och runda en bit ut.

Ser bra ut Mange, frågan är bara hur Robban lyckats få dig att stå över ölen och istället jobba en helg?! :)

Posted: 30 Sep 2007, 14:12
by Magnaten
jonas

jag hann med ölen också =)

sen att göra början på runner'n i samma stycke blir hyfsat oekonomiskt,jag har redan en lösning på problemet med att det e tajt.
annars får man väl ge fan i att lägga ett kilo tillsats just vid spridaren å istället smälta ihop materialet just under spridaren.

eller helt enkelt öka vinkeln på spridaren lite.

denna modell va en trial by error.

Posted: 30 Sep 2007, 16:29
by AndersJ
Überseriöst med fräsningen. Har du räknat på spridarvinklarna när du vart så seriös i övrigt? :)

Posted: 30 Sep 2007, 16:34
by Magnaten
anders

det är audis uträknade spridarvinklar, sen om dom e optimala eller inte överlåter jag till experterna.

hade ingen topp att kontrollera på eftersom robban tyckte det var viktigare att sitta i horndal å hinka bira medans jag fick slita ideelt. :lol:

Posted: 30 Sep 2007, 16:35
by Nobbe
Magnaten wrote:jonas

jag hann med ölen också =)

sen att göra början på runner'n i samma stycke blir hyfsat oekonomiskt,jag har redan en lösning på problemet med att det e tajt.
annars får man väl ge fan i att lägga ett kilo tillsats just vid spridaren å istället smälta ihop materialet just under spridaren.

eller helt enkelt öka vinkeln på spridaren lite.

denna modell va en trial by error.


Hehe.oekonomiskt? Det är det väll redan egentligen? :lol:
Så de är bara å köra på de :D 5mm "runner" extra kostar väll bara ett par hudra spänn extra. 8) Ska man vara ekonomisk kör man med kapat original. allt annat e oekonimiskt 8)

Appropå maskin tillgång så önskar ja att ja hade egen firma ist, fast med våra maskiner vi har på jobbet :( Men vemfan har råd att punga ut tex 3,5mille för en mätmaskin privat :(

Posted: 30 Sep 2007, 16:51
by Magnaten
nobbe

man kommer långt med ett digitalskjutmått :lol:

Posted: 09 Oct 2007, 17:03
by Nobbe
Magnaten wrote:nobbe

man kommer långt med ett digitalskjutmått :lol:


Nja, tyvär kommer jag bara 153,60 mm med mitt Mitutoyo ja har vid ritdatorn. :wink: :wink: