Page 2 of 4
Posted: 25 Sep 2007, 17:07
by Magnaten
bäckis
du vet hur taskigt ställt robban har det, måste man vända på varenda slant så får man ta vad man har
Posted: 27 Sep 2007, 10:51
by Bäckis
Magnaten wrote:bäckis
du vet hur taskigt ställt robban har det, måste man vända på varenda slant så får man ta vad man har
Exakt!
Jag kan höra med Sachs om dom har kvar några reserdelar till sina gamla 70 talare, men jag tror inte det.....
Posted: 29 Sep 2007, 13:52
by Magnaten
Idag har det pysslats lite med insugsflänsen till motorn.
fräsning
andra operationen klar
nu e det bara spridarhålen kvar...dom tar jag imorrn för nu börjar
jag känna smaken av ÖL
ojj
Posted: 29 Sep 2007, 14:34
by Nicke Blom
Magnaten for KING!!
stiligt en sån fräsare skulle man haft.....
Re: ojj
Posted: 29 Sep 2007, 19:07
by Crille74
Nicke Blom wrote:Magnaten for KING!!
stiligt en sån fräsare skulle man haft.....
Kan bara håla med Mange is the king.
Posted: 30 Sep 2007, 09:16
by johankihl
Skitsnyggt! Håll samma finish på resten nu bara så kommer bilen att bli grym
Posted: 30 Sep 2007, 09:21
by Nobbe
Ser nice ut!!
Du har rätt bra tillgång till maskiner va? En annan får ju ta det lite när alla gått hem å nån som kör just den maskinen har lust att va kvar ett tag.
Posted: 30 Sep 2007, 12:31
by Magnaten
NOBBE
har tillgång till ganska mkt maskiner, orken är lite mindre tillgänglig
Posted: 30 Sep 2007, 12:33
by Magnaten
Nu är flänsarna färdigfrästa, hoppas bara att svetsarn e stadig på handen det blir lite tajt på nåt ställe.
Posted: 30 Sep 2007, 12:41
by BRUZZE
fan va schyst!
Posted: 30 Sep 2007, 13:56
by M3JONAS
Det ser trångt ut mellan spirdarhålen och porten. I nästa evomodell får du väl även göra början på runnersena i samma stycke som flänsen, och då göra dem ovala i ena änden och runda en bit ut.
Ser bra ut Mange, frågan är bara hur Robban lyckats få dig att stå över ölen och istället jobba en helg?!
Posted: 30 Sep 2007, 14:12
by Magnaten
jonas
jag hann med ölen också =)
sen att göra början på runner'n i samma stycke blir hyfsat oekonomiskt,jag har redan en lösning på problemet med att det e tajt.
annars får man väl ge fan i att lägga ett kilo tillsats just vid spridaren å istället smälta ihop materialet just under spridaren.
eller helt enkelt öka vinkeln på spridaren lite.
denna modell va en trial by error.
Posted: 30 Sep 2007, 16:29
by AndersJ
Überseriöst med fräsningen. Har du räknat på spridarvinklarna när du vart så seriös i övrigt?
Posted: 30 Sep 2007, 16:34
by Magnaten
anders
det är audis uträknade spridarvinklar, sen om dom e optimala eller inte överlåter jag till experterna.
hade ingen topp att kontrollera på eftersom robban tyckte det var viktigare att sitta i horndal å hinka bira medans jag fick slita ideelt.
Posted: 30 Sep 2007, 16:35
by Nobbe
Magnaten wrote:jonas
jag hann med ölen också =)
sen att göra början på runner'n i samma stycke blir hyfsat oekonomiskt,jag har redan en lösning på problemet med att det e tajt.
annars får man väl ge fan i att lägga ett kilo tillsats just vid spridaren å istället smälta ihop materialet just under spridaren.
eller helt enkelt öka vinkeln på spridaren lite.
denna modell va en trial by error.
Hehe.oekonomiskt? Det är det väll redan egentligen?
Så de är bara å köra på de
5mm "runner" extra kostar väll bara ett par hudra spänn extra.
Ska man vara ekonomisk kör man med kapat original. allt annat e oekonimiskt
Appropå maskin tillgång så önskar ja att ja hade egen firma ist, fast med våra maskiner vi har på jobbet
Men vemfan har råd att punga ut tex 3,5mille för en mätmaskin privat
Posted: 30 Sep 2007, 16:51
by Magnaten
nobbe
man kommer långt med ett digitalskjutmått
Posted: 09 Oct 2007, 17:03
by Nobbe
Magnaten wrote:nobbe
man kommer långt med ett digitalskjutmått
Nja, tyvär kommer jag bara 153,60 mm med mitt Mitutoyo ja har vid ritdatorn.