Page 2 of 18

Posted: 13 Oct 2007, 00:29
by Tjottirotti
Har gjort lite terapijobb i väntan på pengar...

Image

S märket borta...

Image

Varningsmärke för kulan... dock en skada bakom märket ... :(

Image

Tejp... som torkat i 2månade utomhus i sol...

Image

Image

Går ju bort med rakblad dock...

Image

Tar ju bara en evighet...

Image

Posted: 13 Oct 2007, 08:46
by Pimplaren
Terapiarbeten är alltid kul...

Fick ta bort maskeringstejp på ruta lack och list på min första m535, den hade fått lilla rutan i bakdörren krossad.. stått med de 6 månader!

Posted: 13 Oct 2007, 09:08
by Andreas K
det var inte du som åkte runt i jkpg kring elmia tiden och utmannade alla på race?

Posted: 13 Oct 2007, 09:53
by Fear This
haha vilken häftig idé att bygga på en gammal direktörsvagn!! å fin va den åxå.. kör hårt bara!

Posted: 14 Oct 2007, 13:51
by Tjottirotti
Andreas K wrote:det var inte du som åkte runt i jkpg kring elmia tiden och utmannade alla på race?


HAHA... jo det stämmer... det va jag det? blev du utmanad? blir nästa gång också ;)

Posted: 14 Oct 2007, 13:52
by Tjottirotti
Fear This wrote:haha vilken häftig idé att bygga på en gammal direktörsvagn!! å fin va den åxå.. kör hårt bara!


Skönt när man bara kan åka och besikta varje år utan at tbehöva bry sig ;) hårt blir det...

Posted: 04 Nov 2007, 21:20
by Tjottirotti
ja nu har man lyft toppen och kikat lite... dags att byta packning och arpbult ska monteras...

Image

Image

Image
toppen av

Image

Image

den underbara bulten som sitter som smäck... ORKA! nån som har tips på hur man får ut den smidigast?

Posted: 04 Nov 2007, 21:32
by Pimplaren
Nej vad störigt med en avdragen bult!

Prova borra och dra i en grispitt eller Skruvutdragarsats ifrån biltema!

http://www.biltema.se/products/product. ... emId=98847

Borde funka!

Posted: 05 Nov 2007, 08:11
by AndersJ
Har du tillgång till en pelarborr så tycker jag att du sätter upp toppen där och borrar ett litet hål i skruven. Sen använder du en grispitt. Men försök inte borra på fri hand, det är dömt att misslyckas.

Posted: 05 Nov 2007, 08:21
by AndersJ
Har du tillgång till en pelarborr så tycker jag att du sätter upp toppen där och borrar ett litet hål i skruven. Sen använder du en grispitt. Men försök inte borra på fri hand, det är dömt att misslyckas.

Posted: 05 Nov 2007, 09:04
by Zwofurti
borra ett litet hål i den och banka in en torxhylsa, funkar till 99,9%!

dom sista 0,1% är handhavandefel :lol:

Posted: 06 Nov 2007, 00:51
by B!ffen
Förbannat fint bygge du =)

Posted: 06 Nov 2007, 14:33
by Persson-
kul att nån bygger på en riktigt vacker bil :)

Posted: 06 Nov 2007, 15:06
by Clew
Häftigt bygge!
Gör inget åt bilen förutom lite uppgraderingar under skalet :)
Har altid velat ha en 745i, möjligtvis en 635csi med 745 motor....

Posted: 06 Nov 2007, 15:31
by Andreas K
svetsa dit en mutter och släng grispitten/skruvutdragare all världens väg...

Posted: 06 Nov 2007, 16:16
by Tjottirotti
Clew wrote:Häftigt bygge!
Gör inget åt bilen förutom lite uppgraderingar under skalet :)
Har altid velat ha en 745i, möjligtvis en 635csi med 745 motor....


Ska köpa 19" likadana fälgar... annars så ska inget göras förutom fixa plasten som ny och polera :)

Posted: 06 Nov 2007, 16:51
by Nemesis_turbo
svetsa dit en mutter och skruva loss,,, svetsen biter inte i toppen då den är alu,, m du nu inte har en alu svetsa...