Page 2 of 5
Posted: 01 Sep 2007, 00:25
by _Persson_
Ja detta sa man följa. Ä ju också nybörjare. Men jobba på nu så vi kan få mer öppdates
Posted: 01 Sep 2007, 06:24
by Porris
COTN wrote:Mycket häftigt "budget" bygge det här. Jag såg inte att du hade valt turbo än och ett budget alternativ vore kanske
http://www.turbobanditen.se/ dom är knappast några PPF och jag vill inte göra reklam för dom igentligen men det är många billiga asien prylar där som kan vara bra för "budget" konvertering. Lycka till. Det blir skithäftigt.
har faktiskt tittat där några gånger och det var lite intresant men just nu känns det som det lutar ått en kkk 24
Posted: 01 Sep 2007, 06:28
by Porris
_Persson_ wrote:Ja detta sa man följa. Ä ju också nybörjare. Men jobba på nu så vi kan få mer öppdates
uppdates kommer så fort det händer något....men i helgen blir det nog inte något för suget efter ölen är allt för stort och på söndag är det jobb som gäller
men i övrigt har jag börjat ge mig på toppen nu......inte hänt så mycket mest kikat och inspekterat
Posted: 01 Sep 2007, 12:59
by B!ffen
Igår så var det inte till att vara i verkstaden. Utan då fick de bli matfestivalen. Och fick ett skit fint kort på Porris som jag delar med mig av
... Ska tilläggas att detta var i nycktert tillstånd, så med sprit kan ni ju bara tänka er hur han blir!
Sug på den Porris
Posted: 01 Sep 2007, 13:21
by Fido85
damväska :S
Posted: 01 Sep 2007, 15:27
by Porris
Fido85 wrote:damväska :S
det ska tillägas att jag höll väskan åt en polare......
och du biffen.... räkna med att det här kommer tilbaka och slår dig i ansiktet
Posted: 02 Sep 2007, 13:00
by B!ffen
Porris wrote:Fido85 wrote:damväska :S
det ska tillägas att jag höll väskan åt en polare......
och du biffen.... räkna med att det här kommer tilbaka och slår dig i ansiktet
Jo tack Porris, det vet jag. Det är ju de som är de värsta... Och det kommer inte vara så snällt som jag var mot dig
Posted: 02 Sep 2007, 13:07
by Porris
B!ffen wrote:Porris wrote:Fido85 wrote:damväska :S
det ska tillägas att jag höll väskan åt en polare......
och du biffen.... räkna med att det här kommer tilbaka och slår dig i ansiktet
Jo tack Porris, det vet jag. Det är ju de som är de värsta... Och det kommer inte vara så snällt som jag var mot dig
jag är alltid snäll mot dig
men nog ot
hur svårt ar det att få orginal styrsystem att lira med överladdning??
vad behöver man byta för att få det att lira vet att det bara är att söka men skulle behöva en riktigt ordentlig förklaring om någon känner för att ge mig en.
vad gör man med vevhusventilationen för det funkar väll knappast att ha sluten eller är jag ute och cyklar nu??
over and out
hmm
Posted: 09 Sep 2007, 19:48
by Råttan
Haha de ä bara å plugga vevhuset fattar du väll:p
å sen ett 8" avgasystem från grenröret:p
hihi
hörs i garaget:p
Re: hmm
Posted: 09 Sep 2007, 21:19
by Porris
Råttan wrote:Haha de ä bara å plugga vevhuset fattar du väll:p
å sen ett 8" avgasystem från grenröret:p
hihi
hörs i garaget:p
känns lite tveksamt då jag kommer att få leta efter oljestickan i omlopsbana runt jorden eller nått
Posted: 20 Sep 2007, 20:08
by Porris
då har man vart och inhandlat turbo. det blev en td04 -15T tror den borde passa.
har börjat plocka ur ventilerna ur toppen nu. har tagit alla insugsventilerna nu. ska ner o ta avgas i morgon tror jag.
får tacka tarzan för utlåning av ventilbågen
bilder kommer när jag kommer ihåg kameran
Posted: 26 Sep 2007, 15:33
by corex
Intressant det här, verkar bara vara du och jag som bygger på b20 motorn
Lycka till
Posted: 26 Sep 2007, 17:32
by Porris
corex wrote:Intressant det här, verkar bara vara du och jag som bygger på b20 motorn
Lycka till
jo det är inte så vanligt..... jag hadde nog också bygt på b25 som alla andra om det it envore för att jag fick den
men va fan det går la få lite mos ur b20 med.... hoppas jag....
Posted: 28 Sep 2007, 13:40
by JWSE30
här har ni en till som bygger b20
Lycka till med bygget föressten
Posted: 28 Sep 2007, 13:53
by wuffee
Jag byggde m20b20 å den gick när man väl fick upp ladd.. pep på bra faktiskt.. laddade 1,7.. men rev sedan motorn för de insuget sprack å allt såldes iväg.. alla avgasventiler var väldigt otäta samt att intercoolern läckte.. kanske inte konstigt att de var sent laddtryck
Mvh
Uffe
Posted: 28 Sep 2007, 15:55
by Porris
wuffee wrote:Jag byggde m20b20 å den gick när man väl fick upp ladd.. pep på bra faktiskt.. laddade 1,7.. men rev sedan motorn för de insuget sprack å allt såldes iväg.. alla avgasventiler var väldigt otäta samt att intercoolern läckte.. kanske inte konstigt att de var sent laddtryck
Mvh
Uffe
känns inte som så stort mysterie att laddet kommer så sent då
Posted: 28 Sep 2007, 18:09
by Fisåkare
Jag kör åxå M20 B20 och har så gjort i 300mil nu.
Det är en rullande prov bänk kan man säga med små uppgraderingar hela tiden.
Om någon är intresserad så. Länk:
http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=37139
Lycka till med ditt projekt nu Porris, kommer bli som bra de där
MVH//Tobbe P