Porris&Biffen -Första konvertering
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
COTN wrote:Mycket häftigt "budget" bygge det här. Jag såg inte att du hade valt turbo än och ett budget alternativ vore kanske http://www.turbobanditen.se/ dom är knappast några PPF och jag vill inte göra reklam för dom igentligen men det är många billiga asien prylar där som kan vara bra för "budget" konvertering. Lycka till. Det blir skithäftigt.
har faktiskt tittat där några gånger och det var lite intresant men just nu känns det som det lutar ått en kkk 24
_Persson_ wrote:Ja detta sa man följa. Ä ju också nybörjare. Men jobba på nu så vi kan få mer öppdates
uppdates kommer så fort det händer något....men i helgen blir det nog inte något för suget efter ölen är allt för stort och på söndag är det jobb som gäller
men i övrigt har jag börjat ge mig på toppen nu......inte hänt så mycket mest kikat och inspekterat
Igår så var det inte till att vara i verkstaden. Utan då fick de bli matfestivalen. Och fick ett skit fint kort på Porris som jag delar med mig av ... Ska tilläggas att detta var i nycktert tillstånd, så med sprit kan ni ju bara tänka er hur han blir!
Sug på den Porris
Sug på den Porris
/ Stefan Svensson i Mariestad
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96 [Projekt]
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96 [Kaross]
# VW Passat 1,9 TDI -98 [Brukis]
0708-395696
0708-395696
Porris wrote:Fido85 wrote:damväska :S
det ska tillägas att jag höll väskan åt en polare......
och du biffen.... räkna med att det här kommer tilbaka och slår dig i ansiktet
Jo tack Porris, det vet jag. Det är ju de som är de värsta... Och det kommer inte vara så snällt som jag var mot dig
/ Stefan Svensson i Mariestad
0708-395696
0708-395696
B!ffen wrote:Porris wrote:Fido85 wrote:damväska :S
det ska tillägas att jag höll väskan åt en polare......
och du biffen.... räkna med att det här kommer tilbaka och slår dig i ansiktet
Jo tack Porris, det vet jag. Det är ju de som är de värsta... Och det kommer inte vara så snällt som jag var mot dig
jag är alltid snäll mot dig men nog ot
hur svårt ar det att få orginal styrsystem att lira med överladdning??
vad behöver man byta för att få det att lira vet att det bara är att söka men skulle behöva en riktigt ordentlig förklaring om någon känner för att ge mig en.
vad gör man med vevhusventilationen för det funkar väll knappast att ha sluten eller är jag ute och cyklar nu??
over and out
wuffee wrote:Jag byggde m20b20 å den gick när man väl fick upp ladd.. pep på bra faktiskt.. laddade 1,7.. men rev sedan motorn för de insuget sprack å allt såldes iväg.. alla avgasventiler var väldigt otäta samt att intercoolern läckte.. kanske inte konstigt att de var sent laddtryck
Mvh
Uffe
känns inte som så stort mysterie att laddet kommer så sent då
Jag kör åxå M20 B20 och har så gjort i 300mil nu.
Det är en rullande prov bänk kan man säga med små uppgraderingar hela tiden.
Om någon är intresserad så. Länk: http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=37139
Lycka till med ditt projekt nu Porris, kommer bli som bra de där
MVH//Tobbe P
Det är en rullande prov bänk kan man säga med små uppgraderingar hela tiden.
Om någon är intresserad så. Länk: http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=37139
Lycka till med ditt projekt nu Porris, kommer bli som bra de där
MVH//Tobbe P