Page 2 of 2
Posted: 29 Aug 2007, 17:35
by BMW_320turbo
Undrar också vad ni kör med för typ av spikavlyssning?
Posted: 29 Aug 2007, 20:41
by rotrex-vr6
själv så kör jag med ett bromsrör som är tillplattat i änden och bultat i blocket ,sen in i kupen till en cola burk!
funkar skit bra
Posted: 29 Aug 2007, 20:58
by Vision79
Posted: 30 Aug 2007, 18:38
by peppe
rotrex-vr6 wrote:själv så kör jag med ett bromsrör som är tillplattat i änden och bultat i blocket ,sen in i kupen till en cola burk!
funkar skit bra
Inte i närheten så bra som en riktig utrustning.. Tyvärr. Har prövat med cola burk och hörselkåpor.
Posted: 31 Aug 2007, 10:51
by Nisse977
Jag har aldrig hört hur det låter när en motor knackar... Folk säger att det låter som att man slår med en hammare på motorblocket. Är det någon som har en länk till nån film eller ljudfil där man får höra en knackande motor?
Posted: 31 Aug 2007, 14:06
by BMW_320turbo
robert wrote:kan du inte göra en screenshot på din tändmapp så vi ser och kanske kan hjälpa dig med _bas_ värden... på högre varv och 1.5 så ska nog 20 grader på 98okt inte vara några problem men som sagt lägre varv och vridpeak är de kännsligt
Det skulle vara toppen det är nog fler här på forumet som vill veta. Ska försöka fixa en bild nu i helgen
Posted: 04 Sep 2007, 20:37
by BMW_320turbo
var ute och körde i lördags och testade med ny klumpen o då gick min första topppackning
Posted: 04 Sep 2007, 20:41
by BMW_320turbo
Körde tändning så här då, Hur ska jag ställa tändningen?
Behöver all hjälp jag kan få, ska köra race nu på lördag
Posted: 04 Sep 2007, 21:20
by rotrex-vr6
peppe wrote:rotrex-vr6 wrote:själv så kör jag med ett bromsrör som är tillplattat i änden och bultat i blocket ,sen in i kupen till en cola burk!
funkar skit bra
Inte i närheten så bra som en riktig utrustning.. Tyvärr. Har prövat med cola burk och hörselkåpor.
konstigt då min mappare la undan sin dyra utrustning å sa att denna funkar ju lika bra!
Posted: 04 Sep 2007, 22:32
by Bmwandreas
Fick köra 10 grader vid 1.5 bar idag på en M20 för att det inte skulle spika.
Posted: 04 Sep 2007, 23:53
by Fisåkare
rotrex-vr6 wrote:peppe wrote:rotrex-vr6 wrote:själv så kör jag med ett bromsrör som är tillplattat i änden och bultat i blocket ,sen in i kupen till en cola burk!
funkar skit bra
Inte i närheten så bra som en riktig utrustning.. Tyvärr. Har prövat med cola burk och hörselkåpor.
konstigt då min mappare la undan sin dyra utrustning å sa att denna funkar ju lika bra!
Jag kör med både electronisk spikavlyssning med varningslampor och husläkarns gamla stetoskop
. Har man dåligt motoröra, för liten erfarenhet och sitter och tunar å spakar skälv på gatan, så skulle nog jag rekomendera electronisk avlyssning.
Som sagt så bör du få hjälp med att mappa in en bra tändkurva, det har garanterat spikat med den tändinställningen och följden av detta är din rökta packning,
ajajaj.
Posted: 05 Sep 2007, 13:14
by BMW_320turbo
Jag laddade inte mer än 1.1bar när detta hände.
Posted: 05 Sep 2007, 14:21
by BMW_320turbo
Vilken av dessa ska jag köra med? Någon som har något annat tips?
bara så att jag kan köra 1.1bar nu på lördag