Page 2 of 5

Posted: 13 Sep 2007, 14:42
by _Kalle_
bräkleen är väldigt effektivt, får bort den mesta smuts, köpes på mekonomen eller någon mack typ

Posted: 16 Sep 2007, 15:33
by corex
Grenröret monterat:
Image

Ett styck Saab 9000 turbo:
Image

Image

Har Ni någon roligare turbo över så är det bara att hojta till.
Denna turbon var det ända jag kom över för tillfället.

Posted: 16 Sep 2007, 17:01
by corex
MathiasH wrote:Hej,

Vad fick du ge för ditt grenrör?

Gav ca 2700 inkl frakt från USA.

Posted: 19 Sep 2007, 07:24
by corex
Nu är mina miniintercoolerrör på plats. Tror Ni bälgen kommer att hålla?
Image

Posted: 19 Sep 2007, 08:01
by robbz
bälgen håller ett tag.

har själv åkt med sniklösning förr i tiden. fick byta 3 bälgar.

/mvh

Posted: 19 Sep 2007, 10:51
by corex
Kanske bättre o sätta dit ett rör då.
Hehe när går det från sniklösning till riktig konventering? så fort man får på nytt sprut eller?

Posted: 19 Sep 2007, 11:08
by JaJsEn
onödigrt att satsa på att bälgen kommer hålla, häll inte för mig när ja körde 0,5 i ladd, byggde en ny med lite anslutningar av avgasrör så ja kunde ha kvar alla originalslangar, billigare än en ny + att om du gör det innan du förstör den så kan du montera tillbax originalbälgen när du ska besiktiga.

har förmig dom e rätt dyra på BMW.

mvh Erik

Posted: 19 Sep 2007, 12:57
by corex
Låter ju inte helt ovettigt det där.
Fårla ta och leta upp lite rör o svetsa fast för tomgångsmotorn och det då.

Posted: 19 Sep 2007, 13:08
by p_stman
vart beställde du grenröret...???????

Posted: 19 Sep 2007, 15:21
by corex
Ebay... Sökte på E30 turbo och där fanns det, 2700 Inkl frakt.
Lucky me ;)

Posted: 19 Sep 2007, 20:18
by corex
Brevbäraren var snäll idag och överlämnade ett styck bredbandslambda.
Image

Posted: 20 Sep 2007, 19:36
by corex
Sitter och funderar på det här med tändningen. Nu när den är kompsänkt o så, räcker det att man läser av värdena med bredbandslambdan. Hålla koll så att den inte går snålt, eller är det något mer man skall tänka på sen när man trycker på lite med turbon? Är ju inte speciellt sugan på att den skall rasa det första den gör nu. Tänkte göra första uppstarten nu i helgen, mer eller mindre bara downpipen som skall svetsas nu.

Posted: 24 Sep 2007, 07:01
by corex
*GÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSP* Usch måndag morgon...
Jäjä blev lite skruvande i helgen i alla fall, fick dit downpipe o sådan igår.
Börjar kännas riktigt bra nu, blir till att åka o köpa oljeslangar idag, sen blir det uppstart ;)

Så här ser det ut i motorrummet idag:
Image

Detta stog på inköpslistan idag:
Image

Posted: 25 Sep 2007, 07:36
by corex
Blev en oljereturslang i stålomspunnet oxå.
Vad tror Ni om tjockleken, väl tilltagen antar jag hehe
Image

Posted: 26 Sep 2007, 07:41
by corex
Oljreturen monterad, blocket förstör dock utseéndet hehe
Image

Posted: 26 Sep 2007, 08:34
by e30 344i
JaJsEn wrote:onödigrt att satsa på att bälgen kommer hålla, häll inte för mig när ja körde 0,5 i ladd, byggde en ny med lite anslutningar av avgasrör så ja kunde ha kvar alla originalslangar, billigare än en ny + att om du gör det innan du förstör den så kan du montera tillbax originalbälgen när du ska besiktiga.

har förmig dom e rätt dyra på BMW.

mvh Erik


Håller med dej på allt, men bälgen är inte dyr kostar
runt 200kr på BMW.. Man blir lika irriterad varje gång
man ser dom tejpade..

Så bygg en böj..

Mvh..