Page 2 of 2
Posted: 28 Nov 2005, 18:04
by brun
Krillian wrote:syftade mest på megesquirt än så länge. inte så kul för en 16 åring å lägga ner 30000:- å sen ångra de.. ska försöka köra på meka kanske slutet av nästa sommar. med lr utan turbo. mest för skoj.
läste i nån tråd att ppf kommer me en piggyback, typ som smt fast det ska funka 4000-5000kr
Posted: 28 Nov 2005, 18:05
by Krillian
brun wrote:Krillian wrote:syftade mest på megesquirt än så länge. inte så kul för en 16 åring å lägga ner 30000:- å sen ångra de.. ska försöka köra på meka kanske slutet av nästa sommar. med lr utan turbo. mest för skoj.
läste i nån tråd att ppf kommer me en piggyback, typ som smt fast det ska funka 4000-5000kr
ja de har glömt.. sen e frågan då. orkar de med runt 350 hk? kanske mer i framtiden
Posted: 28 Nov 2005, 18:21
by brun
350hk bör det ju klara.. å förmodligen mer. A eller A kan ju skriva in lite va dom vet om det, va det klarar osv
Posted: 28 Nov 2005, 19:00
by Bmwandreas
Jag skulle hålla mig runt 350 med piggyback.
SKa man ha mer måste man bygga om till luftmassemätare samt MSD tändning. Och då börjar det bli svårt att mappa på väg.
Posted: 28 Nov 2005, 19:04
by Micke
M40 motorn har redan en negativ dome i kolven så du kan inte bara svarva dom plana, utan du lär tulla på kolvtaket isåfall.
Posted: 28 Nov 2005, 19:05
by Bmwandreas
Mitt fel.
Trodde han hade M20.
Vet inte hur M40 motorns kolvar ska svarvas......
Posted: 28 Nov 2005, 20:09
by Krillian
320 kolvar är inte de samma som 318.? dvs m20.? nån som vet hur långa m40's stakar är?
Posted: 10 Dec 2005, 22:43
by Krillian
nån som har koll vilka vxl lådor som passar på m40?
Posted: 17 Mar 2006, 16:34
by Brox
m40n verkar inte va så populär...
Ingen som har nån som har sugtrimmat/turbokonverterat någon sisådär?