Page 2 of 3
Posted: 20 Aug 2007, 10:23
by niklas g
ME racing hade lite plattor liggandes, så det ordnade sig, sen ska jag iväg ikväll och hämta mina rör till buren och bakaxeln
touring
Posted: 20 Aug 2007, 10:27
by paytax
Det var en fin touring det där!
mvh
Posted: 21 Aug 2007, 00:31
by niklas g
nu är man kommit hem med lite rör till bågen och min 9" banjo med drivaxlar .
vart ganska struligt när jag skulle hämta axeln
, men det löste sig dock
banjon
lite rör mm
imån ska jag göra ett ryck, kommer mera bilder då kanske !
Posted: 22 Aug 2007, 11:23
by Fear This
hehe säger du det
Posted: 22 Aug 2007, 11:29
by worre
blev det boxx eller
Posted: 22 Aug 2007, 19:01
by johankihl
Vad kör du för rör bakåt?
Posted: 23 Aug 2007, 07:23
by niklas g
jag använder 42*3 mm .
Posted: 24 Aug 2007, 00:56
by niklas g
Posted: 24 Aug 2007, 13:46
by onkelronk
Ser skitfint ut detta
. En fråga, hur bär du dig åt för att mäta upp så allt blir exakt? Några speciella tillvägagångssätt? Är det på mm noga att allt blir rakt?
Posted: 24 Aug 2007, 18:10
by Fear This
hur fett som helst! kul at du fått tillbaks skruvarlusten
hörs!
Posted: 26 Aug 2007, 12:13
by Tian
Kul bygge ska bli kul att följa
Posted: 26 Aug 2007, 12:56
by P.Herrdahl
Redan sälja touringen?
Posted: 27 Aug 2007, 16:22
by xelerator
du jobbar på bra du
..
ang synpunkter..
bild 1:
krysset som går ner i bakkant av dörren..
dra ner strävan till samma punkt som strävan som går horisontellt, dvs som det ser ut i nedre framkant av dörren..
bild 2:
låt de båda strävorna som går bakåt o ligger strax framför coilovern mötas i samma punkt och inte som nu vid olika punkter..
då jag inte är nåt dragraceproffs undrar jag varför inte strävorna som går bakåt mot trunken inte går från toppkanterna av bågen, dvs där strävorna framåt från bågen är monterade..
på så sätt har man strävorna vid samma mötespunkt och det är bättre ur vridstyvhets- samt kraftupptagnings synpunkt..
Är det kanske för att vinkelrät montering av coilovern mot markplanet omöjliggörs då eller?? för om det ändå är möjligt att att montera coilovern som man vill hade jag personligen bytt placering på huvudsträvorna som går bakåt..
sen skulle du kunna ha ett krysstag mellan huvudsträvorna och coiloversinfästningar..
finns många förstärkningar man kan göra, men det handlar väl mest om att placera allt rätt så man slipper onödig vikt
..
det var väl ett par råd från min sida som jag kommer på nu..
mvh
Posted: 27 Aug 2007, 19:20
by Mirre
Jag håller med ovanstående.
Man ska bygga så att man får trianglar, då blir det automatiskt förstärkning.
Sen dom båda stagen som går ifrån 4-linkplattorna (2) och sidosträvor (1)skulle helst mötas på samma punkt som coiloversen då det blir minimal svikt på rören. Sen ska du helst ha stag (5) ner till 4-linksfästet för ännu bättre stabilitet då bakaxeln lyfter hela bilen uppåt på det stället. Stag (4) ska du också ha, men säg till så att du har stol i så att bälten kommer lite högre än dina axlar.
Du får gärna kolla i min tråd om rördragningen. Och om du behöver mer detaljerade bilder så kan jag gå ut o ta mer!
Mvh Mirre
Posted: 29 Aug 2007, 05:54
by niklas g
Posted: 31 Aug 2007, 00:52
by niklas g
idag skaffade jag lite nya rör, och började dra rören förbi fjäderbenstornen !
ska fortsätta i helgen och göra ett ryck !
Posted: 02 Sep 2007, 03:40
by niklas g
igår gjorde jag ett ryck och hann med ganska mkt
började att göra klart fram med rören vid fjäderbenstornen,
sen kapade jag bort hela golvet ända fram till torpeden
ska försöka få tag i en motorplåt med m50/powerglide bultdelning, som jag ska bränna dit .
ska nog försöka flytta bak motorn nån dec med !